Tok ut hormonspiral i mars - Veien mot den første - IVF

PP6 - CD 1

Og der kom TR på besøk. Like skuffende som alltid :(

Da har jeg bestemt at det blir forumpause i PP6. Jeg blir altfor oppslukt i dette forumet om dagen. Så vi får se om dette bidrar til å flytte fokus;)

Har en følelse av at jeg ikke klarer å holde meg helt unna likevel. Med det blir spennende å se :)

PP7 - CD13

Da er forumpausen vel overstått. Det var veldig tøft i starten, for jeg tenkte jo at jeg automatisk ble gravid om jeg tok en forumpause:hilarious:. Men den gang ei! Det tok noen uker å virkelig omfavne pausen. Men jeg fikk det til. Føler det hjalp veldig med å bli mer avslappet rundt prøvingen. I denne omgangen har jeg tenkt å holde meg unna IKM grupper. Jeg får så testetrang når jeg ser andres positive tester. Også den enorme skuffelsen når jeg må settes på listen over de som fikk TR.

Nå skulle jeg vel egentlig allerede hatt en positiv EL-test. Men jeg kjøpte tester som hadde gått ut på dato. Så jeg mistenker falsk negativ. Tok en kontrolltest med en ny (ikke utgått) test og den så positiv ut. Men jeg bruker monitor, så de er vanskelig å tyde utenom. Jeg antar uansett at EL er i dag og fortsetter aksjelegging annenhver dag til over helgen. Blir spennende å se om tempen klarer å detektere EL uten testene.;)

Vaksinedose 2 ga meg så vidt det var en kluss i syklusen. EL og TR kom en dag tidligere enn vanlig. Får håpe den ikke klusser til noe mer til nå.

Tenker jeg uansett kommer til å være mindre aktiv i forumet fremover. Jeg blir jo så oppslukt. Men jeg elsker forumer likevel. Det er så mye kunnskap og fine tips og råd her inne. Også masse fine mennesker som virkelig vet hvordan det er med prøving og de følelsene som følger med:)

PP7 - 15 DPO - CD 29

Her sitter jeg å venter på tande rød. Jeg har spottet brunt i 3 dager nå. Men fortsatt lar hun vente på seg. Det er nesten så jeg vurderer å ta en g-test. Men temperaturen min er ikke overbevisende. Den ligger farlig nær coverline. Nå håper jeg hun snart melder sin adkomst så vi får satt igang en ny PP.

Nå er det heller ikke lenge før jeg skal på utredning for PCO. Det blir spennende å se. Blir uansett deilig å få ta en sjekk å se an tilstanden. Hvis tante rød kommer snart. Så er timen rett på da jeg har EL. Håper ikke det er en dum ting?

Vedlegg

• CA26C97C-A785-4D23-B1D3-CB04C2D96086.jpeg
    CA26C97C-A785-4D23-B1D3-CB04C2D96086.jpeg
    572,1 KB · Visninger: 102
PP8 - CD1

Dette var nesten litt tragikomisk. Mens jeg venter på at g-testen skal utvikle seg ferdig, kommer tante rød med full storm. Snakk om å sløse vekk en test altså :sick009

Funderer litt på om vaksinedose 2 har tulla ting til. Samme syklus som jeg tok sprøyta ble syklusen forkorta med en dag, siden EL kom en dag for tidlig. Denne syklusen kom EL en dag senere enn til vanlig og forskjøv mensen med 2 dager. Får håpe den er ferdig med å tulle nå.

Kjenner jeg er klar for ny pp. Og det blir spennende å se hva gynekologen sier ang PCO. Nå som mensen kom litt seint vlir jo også EL forskjøvet.

PP8 here I come ;)

PP8 - CD1
Dette var nesten litt tragikomisk. Mens jeg venter på at g-testen skal utvikle seg ferdig, kommer tante rød med full storm. Snakk om å sløse vekk en test altså :sick009

Funderer litt på om vaksinedose 2 har tulla ting til. Samme syklus som jeg tok sprøyta ble syklusen forkorta med en dag, siden EL kom en dag for tidlig. Denne syklusen kom EL en dag senere enn til vanlig og forskjøv mensen med 2 dager. Får håpe den er ferdig med å tulle nå.

Kjenner jeg er klar for ny pp. Og det blir spennende å se hva gynekologen sier ang PCO. Nå som mensen kom litt seint vlir jo også EL forskjøvet.

PP8 here I come ;)

Åh, been there done that :shifty: Håper det var en billig strimmeltest, og ikke en dyr clearblue :hilarious: Heier på deg og PP8 :Heartred

PP8 - CD11

Da har jeg vært hos gynekolog. Jeg har ikke pco, så nå kan jeg slappe litt mer av. Fikk peak på EL i dag, så jeg lot henne ikke ta en celleprøve. Jeg tok jo uansett det når jeg tok ut spiralen. Jeg ble litt engstelig for at det kunne ødelegge.

Eggposen min var klar for "forløsning" og den hadde visst en fin størrelse. Slimhinnene var visst også fint. :)

Anbefaler virkelig at man tar seg en tur til gynekolog om man er stresset rundt sin egen fertilitet. Jeg fikk virkelig senka skulderne. :happy:

Mannen og jeg har også snakket litt sammen. Så om vi ikke får til å bli gravide innen utgangen av året skal vi ta en full fertilitetssjekk av oss begge. Regner med at vi da tar det privat så vi slipper å vente flere måneder på time. Han har jo begynt å tvile på sin egen spermkvalitet nå stakkars. :sorry: Jeg prøver å berolige han med at det faktisk ikke er unormalt at det tar over ett år å bli gravide. Og dessuten er det nok hjelp å få ;)

Jeg holder motet oppe og prøver å holde meg positiv igjennom nok en PP:)

PP8 - CD11

Da har jeg vært hos gynekolog. Jeg har ikke pco, så nå kan jeg slappe litt mer av. Fikk peak på EL i dag, så jeg lot henne ikke ta en celleprøve. Jeg tok jo uansett det når jeg tok ut spiralen. Jeg ble litt engstelig for at det kunne ødelegge.

Eggposen min var klar for "forløsning" og den hadde visst en fin størrelse. Slimhinnene var visst også fint. :)

Anbefaler virkelig at man tar seg en tur til gynekolog om man er stresset rundt sin egen fertilitet. Jeg fikk virkelig senka skulderne. :happy:

Mannen og jeg har også snakket litt sammen. Så om vi ikke får til å bli gravide innen utgangen av året skal vi ta en full fertilitetssjekk av oss begge. Regner med at vi da tar det privat så vi slipper å vente flere måneder på time. Han har jo begynt å tvile på sin egen spermkvalitet nå stakkars. :sorry: Jeg prøver å berolige han med at det faktisk ikke er unormalt at det tar over ett år å bli gravide. Og dessuten er det nok hjelp å få ;)

Jeg holder motet oppe og prøver å holde meg positiv igjennom nok en PP:)

Ser vi ligger noe likt i syklusen, så dette blir spennende å følge i dagene fremover :) Forstår godt at du har fått senka skuldrene etter besøket hos gynekolog. Jeg kjente det samme, man får en ro og får plassert en del bekymringer man har hatt knyttet til sin egen fertilitet.

Heier på deg! :Heartred

Ser vi ligger noe likt i syklusen, så dette blir spennende å følge i dagene fremover :) Forstår godt at du har fått senka skuldrene etter besøket hos gynekolog. Jeg kjente det samme, man får en ro og får plassert en del bekymringer man har hatt knyttet til sin egen fertilitet.

Heier på deg! :Heartred

Ja det er gøy :happy: Jeg vurderte å melde meg inn i en IKM gruppe så jeg kunne "henge" litt med andre som er rundt samme sted i syklusen. Men så kom jeg på hvor mye testetrangen øker for meg i disse gruppene :laughing002 Jeg skal liksom vente til dagen før IKM :p

Men veldig deilig å stresse ned etter gyn

0FC548EB-AB5B-4A2A-950B-3EAE089D9377.jpeg
PP8 - CD19 - 8DPO

Etter flere måneder med temping har jeg endelig oppdaget et mønster. 8 DPO er "the point of no return". Det pleier å være siste dagen med høy temperatur før den sakte men sikkert dropper mot IKM. Noen ganger kommer det et lite hopp 12 DPO som gir meg ekstra håp og som får meg til å ta en test. Denne har jo alltid vært negativ så langt.

De neste dagene nå blir veldig spennende ;)

717BBC71-DBAF-4E8D-BB97-7F5726277FB2.jpeg
PP8 - CD21 - DPO 10

I går gikk tempen ned som forventer og jeg begynte allerede da å forberede meg mentalt på at det blir nok en PP.

MEN, så gikk tempen plutselig opp i dag. Noe som er helt unormalt. Nå ble jeg forsiktig optimist:happy:. Blir spennende å se hva som skjer med tempen i morgen. Jeg tør ikke å legge for mye håp i dag. Har hatt en fæl hoste den siste uka. Så er litt redd for at det kan være pga det at tempen gikk opp i dag.:sorry:

I morra skal jeg fyre av første test:D. Noen ganger får jeg en reality check når jeg ser en negativ test når jeg tester tidlig. Men det er litt deilig med noen dagers pause fra overtenking og håp.

8D90AF18-EFBE-4265-96CF-5BAB324ABD00.jpeg
PP8 - CD22 - DPO 11

Tempen steg igjen i dag :woot: Inni hodet mitt begynte jeg å planlegge hvordan jeg skulle fortelle mannen og resten av familien når den tid kommer. Sjekka termin for å se om dette kunne være en fin julegave attåt til fremtidige besteforeldre. Fallhøyden var med andre ord stor når jeg rulla meg ut av senga for å ta første testen denne syklusen

Negativ

Men det stopper ikke meg fra å overanalysere testen. Den skal studeres under lupe. For jeg er så overbevist om at det er noe annerledes :laughing002 Men jeg klarer ikke å se antydning til strek nr. 2. Så da tenker jeg med meg selv at det fortsatt er tidlig. Og kommer til å brenne av en ny test på mandag:p

Slaget er ikke tapt før TR kommer;)

Vedlegg

• 245E1385-FE66-453D-99FA-A6A4CA1295F2.jpeg
    245E1385-FE66-453D-99FA-A6A4CA1295F2.jpeg
    261,7 KB · Visninger: 122
PP8 - CD 24 - 13 DPO

Nå begynner håpet sakte men sikkert å slippe. Tempen har begynt å synke. Samme med hvilepulsen. Mentalt prøver jeg å forberede meg til at TR kommer på onsdag.

Litt vanskelig å holde seg positiv i dag kjenner jeg :(
6EFF555C-1663-4497-98B1-276084202C48.jpeg

Edit: Og der kom mensenkrampen. Og jeg begynte så vidt det er med brun spotting. Da er det spotting frem til mensen kommer tenker jeg :sorry: Kjenner jeg får lyst til å skrike siden jeg lot meg rive helt med av høye temperaturer :mad:. Jeg er jo tross alt "syk" med hoste. Det kan jo være forhøyet temperatur pga det

Vedlegg

• B9EB8913-675E-4A94-986D-BD0A969508C3.jpeg
    B9EB8913-675E-4A94-986D-BD0A969508C3.jpeg
    268,1 KB · Visninger: 111
Last edited:
PP8 - CD 24 - 13 DPO

Nå begynner håpet sakte men sikkert å slippe. Tempen har begynt å synke. Samme med hvilepulsen. Mentalt prøver jeg å forberede meg til at TR kommer på onsdag.

Litt vanskelig å holde seg positiv i dag kjenner jeg :(Vis vedlegget 371217

Edit: Og der kom mensenkrampen. Og jeg begynte så vidt det er med brun spotting. Da er det spotting frem til mensen kommer tenker jeg :sorry: Kjenner jeg får lyst til å skrike siden jeg lot meg rive helt med av høye temperaturer :mad:. Jeg er jo tross alt "syk" med hoste. Det kan jo være forhøyet temperatur pga det

Sender deg en klem :Heartred

PP9 - CD13

Fortsatt ingen EL i sikte. Denne syklusen ser ut til å havne utenfor normalen. Jeg hadde også veldig rar utflod nesten en uke etter TR. Lignet på EL-slim med brune prikker i seg Jeg også hatt noe som ligner på EL-smerter i en ukes tid. I dag har jeg så vondt at jeg nesten ikke orker å røre på meg. Det stråler liksom ut i ryggen. Smertene er så sterke at jeg er på nippet til å vurdere legevakta. :inpain:

Kan være ting er litt rart siden jeg ble forkjøla på nytt før helgen. Mistenker at dette er en syklus hvor kroppen ikke klarer å slippe egget. EL-testene har vært veldig nærme positiv siden jeg begynte testingen.

Hvordan går det med deg nå? :Heartred

Takk som spør :Heartred

Usikker på om jeg har hatt EL eller ikke altså. FF flytter krysset frem og tilbake. Men vil tro at jeg kanskje har hatt EL likevel siden temperaturen min er på vei oppover. Monitoren min klarte heller ikke å finne peak. Så jeg gadd ikke å bruke opp alle testene :wtf: teststreken var litt tynn på dem. Så lurer faktisk på om de er defekte.

Har mista helt trua denne PP-en. Vi har vært dårlige på å legge aksjer. Vi har begge vært syke og jeg har hatt en heftig urinveisinfeksjon. :inpain: Så hvis vi er gravide nå, så blir det en stor overraskelse :laughing002
33FD616B-8AE5-4332-B701-E4CFF0B49505.jpeg

Takk som spør :Heartred

Usikker på om jeg har hatt EL eller ikke altså. FF flytter krysset frem og tilbake. Men vil tro at jeg kanskje har hatt EL likevel siden temperaturen min er på vei oppover. Monitoren min klarte heller ikke å finne peak. Så jeg gadd ikke å bruke opp alle testene :wtf: teststreken var litt tynn på dem. Så lurer faktisk på om de er defekte.

Har mista helt trua denne PP-en. Vi har vært dårlige på å legge aksjer. Vi har begge vært syke og jeg har hatt en heftig urinveisinfeksjon. :inpain: Så hvis vi er gravide nå, så blir det en stor overraskelse :laughing002Vis vedlegget 372716

Åh, det å ikke vite om man har hatt EL eller ikke er så kjipt.. Men kan se ut som at du har hatt EL ut ifra grafen din :) Vi er i samme situasjon denne prøveperioden, jeg og samboeren har også vært syke og dårlig på å legge inn aksjer :rolleyes: Håper likevel på et lite julemirakel for oss begge to :Heartred

PP9 - CD27 - DPO 12?

Nå kjenner jeg kroppen er full av ønsketenkning. Jeg ser streker selv om alle tegn sier at jeg umulig kan være gravid. Ikke vet jeg med sikkerhet at jeg har hatt EL annet enn at FF mener det har vært. Dessuten har det vært dårlig timing med aksjelegging denne PP-en. Jeg har også begynt å spotte. Tempen er også imponerende lav. Summert viser alle tegn at det er TR som kommer på besøk. Men jeg ser strek?!? :bored:

Er det mulig å være så innbilsk? Kan jo ikke være annet enn ønsketenkning vel? :hungover:
9249C29B-71D5-4375-B897-762792293FA5.jpeg
7F7FEADA-706E-4EB1-A753-BC2053D03385.jpeg

Last edited:
PP9 - CD27 - DPO 12?

Nå kjenner jeg kroppen er full av ønsketenkning. Jeg ser streker selv om alle tegn sier at jeg umulig kan være gravid. Ikke vet jeg med sikkerhet at jeg har hatt EL annet enn at FF mener det har vært. Dessuten har det vært dårlig timing med aksjelegging denne PP-en. Jeg har også begynt å spotte. Tempen er også imponerende lav. Summert viser alle tegn at det er TR som kommer på besøk. Men jeg ser strek?!? :bored:

Er det mulig å være så innbilsk? Kan jo ikke være annet enn ønsketenkning vel? :hungover:
Vis vedlegget 373093 Vis vedlegget 373143

Jeg ser også, krysser fingrene for at streken blir mer og mer synlig :smiley-angelic001

Back
Topp