Máire29
Forelsket i forumet
Aha, da forstår jeg. For min del så ønsket jeg både en sjekk nedentil og en celleprøve, jeg mistenkte egentlig ikke at det var noe galt med meg, og vi hadde bare prøvd 6 måneder da legen min henviste meg. Kan være at jeg ble henvist så tidlig på grunn av celleprøven, og at jeg bare var heldig som ble henvist til Medicus. Det er som du skriver, at hvis det skulle vise seg at du har f.eks. PCO så finnes det ulike former for hjelp og støttemedisinerSamtidig så er du jo ganske tidlig i løpet enda, så kanskje det kan være lurt å bruke sommeren til å prøve selv, også ta opp tråden igjen med eventuelt privat gynekolog til høsten?
![]()
Ja, jeg tror nok ikke jeg skal stresse med det før til høsten
Jeg ba heldigvis om en celleprøve da jeg tok ut spiralen. Tok også test for kjønnssykdommer mens legen var på besøk der nede. Både jeg og samboer testa oss før vi kasta oss i høyet første gangen, så jeg regna med at den ville være negativ. Men det skader jo ikke å dobbeltsjekke

Fikk du påvist noen forandrer i celleprøven din siden du ble henvist til medicus?
Samtidig så er du jo ganske tidlig i løpet enda, så kanskje det kan være lurt å bruke sommeren til å prøve selv, også ta opp tråden igjen med eventuelt privat gynekolog til høsten?
Tappen er fortsatt høyt oppe og hard. Kjenner den også har begynt å åpne seg. Men jeg vil fortsatt teste på onsdag (IKM) og torsdag bare for å være heeeelt sikker før jeg tar vaksina.

Det høres ut som en veldig god plan. Jeg har også holdt EL hemmelig noen sykluser, bare for å skjerme samboeren min litt fra stresset 
Jeg røk selvfølgelig på en test i dag. Og det var ikke antydning til strek en gang