Assistert befruktning anyone?

Ja, jeg har vært syk og sengeliggende siden forrige lørdag, men begynner å bli bra nå. Tiden har aldri gått så sakte før noen gang. :hungover: Håper det vil føles raskere når jeg faktisk kan gjøre ting igjen :p

Masse lykke til med TUL, ikke så lenge igjen for din del :woot:
Huff. godt å høre at du er på bedringens veg da hvertfall :Heartred
Ja, er mye bedre å kunne farte litt å holde på med ting som gjør at man kan få tankene over på noe annet.

Takk for det. Og lykke til med tiden fremover til deg, håper på flere positive tester fremover og at spiren holder seg. :love7

Hei!
Sniker meg inn her. Er 4+2 med donor (mest sannsynlig siste forsøk) etter at vi har prøvd med egne frø i flere år uten suksess.
Kjenner litt på symptomangst (for mye OG for lite symptomer), og skrekken for at dette ikke skal gå.
Hvor mange har fått flere hcg målinger for å sjekke progresjon? :nailbiting:

Hei!
Sniker meg inn her. Er 4+2 med donor (mest sannsynlig siste forsøk) etter at vi har prøvd med egne frø i flere år uten suksess.
Kjenner litt på symptomangst (for mye OG for lite symptomer), og skrekken for at dette ikke skal gå.
Ååå, krysser fingrene for at den holder denne gang :happy::happy:
Kjenner godt igjen symptomangst!
Ouff, er så redd for å miste :( Har vurdert hcg-målinger, men jeg har valgt å droppe det, da jeg ennå ikke har blødd, selv om symptomene kommer og går. Har bare hatt kjemisk tidligere, og testene mine nå er mye sterkere, eller gjør med sikrere/er «tydeligere», denne gangen. Så da tenker jeg at om jeg så hadde målt hcg og det hadde gått galt, så hadde jeg ikke fått gjort noe uansett (ja, har faktisk klart å overbevise meg selv til at det faktisk er trøst, ble litt gretten av det tidligere :hilarious:). Jeg har heller ikke SÅ tung bagasje som mange andre med assisterbakgrunn, så åpner heller min plass til dere som har vært gjennom litt mer.
Skal uansett ha tidlig ultralyd, så det vil jo gi et svar.

Du spurte etter folk som HAR målt, ikke som ikke har målt, men følte jeg ville fortelle min vurdering :)
Sender deg uansett drøssevis med klemmer, og krysser fingre og tær og satser på det beste :Heartred

Hei!

Gratulerer med spire, håper den holder helt i mål :Heartred

Jeg fikk først målt hcg for å bekrefte graviditet, det var standard ved klinikken vi var med. Tok blodprøve 16 DPO.
Fikk deretter målt hos fastlegen for jeg har så nervøs, var der egentlig fordi jeg skulle få sykemelding, men fikk lov å måle hcg. Han ville ta to målinger siden det var 10 dager siden forrige måling. Var da 5+5. Og tok ny for å sjekke stigning 6+2.

Ååå, krysser fingrene for at den holder denne gang :happy::happy:
Kjenner godt igjen symptomangst!
Ouff, er så redd for å miste :( Har vurdert hcg-målinger, men jeg har valgt å droppe det, da jeg ennå ikke har blødd, selv om symptomene kommer og går. Har bare hatt kjemisk tidligere, og testene mine nå er mye sterkere, eller gjør med sikrere/er «tydeligere», denne gangen. Så da tenker jeg at om jeg så hadde målt hcg og det hadde gått galt, så hadde jeg ikke fått gjort noe uansett (ja, har faktisk klart å overbevise meg selv til at det faktisk er trøst, ble litt gretten av det tidligere :hilarious:). Jeg har heller ikke SÅ tung bagasje som mange andre med assisterbakgrunn, så åpner heller min plass til dere som har vært gjennom litt mer.
Skal uansett ha tidlig ultralyd, så det vil jo gi et svar.

Du spurte etter folk som HAR målt, ikke som ikke har målt, men følte jeg ville fortelle min vurdering :)
Sender deg uansett drøssevis med klemmer, og krysser fingre og tær og satser på det beste :Heartred

Takk for svar. Jeg har også prøvd å slå meg til ro med at hcg på 15 dpo var høy og fin, og at jeg heller ikke har blødd mer enn første uka etter innsett. Jeg skal også ha tidlig ultralyd, men hadde vært fint å få vite at ting er som normalt frem til det.
Jeg har ikke tatt kontakt verken med lege eller jm ennå, men har tenkt tanken på å spørre legen om hcg måling. Vet ikke hvor villige de er til å skrive rekvisisjon på det.

Jeg fikk først målt hcg for å bekrefte graviditet, det var standard ved klinikken vi var med. Tok blodprøve 16 DPO.
Fikk deretter målt hos fastlegen for jeg har så nervøs, var der egentlig fordi jeg skulle få sykemelding, men fikk lov å måle hcg. Han ville ta to målinger siden det var 10 dager siden forrige måling. Var da 5+5. Og tok ny for å sjekke stigning 6+2.

Takk for det.❤ (Helt surrealistisk og tror ikke på det ennå)
Jeg fikk målt hcg på 15, men vurderer å spørre lege om flere målinger frem til TUL bare for å roe nervene og få et inntrykk frem til det.

Kjenner igjen følelsen. Jeg er 8+1 nå og har vært på tidlig ultralyd sist uke, men syntes ennå det er helt surrealistisk.
De første ukene fram til tidlig syntes jeg var helt grusomme. Man blir litt ekstra sårbar etter en lang prøverørsprosess. Så alt som kan hjelpe oss å slappe litt mer av er bra tenker jeg. :Heartred

Målte du hcg på 15 DPO eller var hcg-nivå 15?

Takk for det.❤ (Helt surrealistisk og tror ikke på det ennå)
Jeg fikk målt hcg på 15, men vurderer å spørre lege om flere målinger frem til TUL bare for å roe nervene og få et inntrykk frem til det.

Skulle vært svar her, men d ble visst egen post isteden. :banghead::hilarious:

Kjenner igjen følelsen. Jeg er 8+1 nå og har vært på tidlig ultralyd sist uke, men syntes ennå det er helt surrealistisk.
De første ukene fram til tidlig syntes jeg var helt grusomme. Man blir litt ekstra sårbar etter en lang prøverørsprosess. Så alt som kan hjelpe oss å slappe litt mer av er bra tenker jeg. :Heartred

Målte du hcg på 15 DPO eller var hcg-nivå 15?

Åj... det skulle være 15 dpo. :happy090 Hcg var fin da, så jeg burde vel prøve å senke skuldrene og vente på TUL i uke 7.o_O

Hvordan går det med dere? Er terminen deres på helsekortet satt ut ifra innsett?
På klinikken min sa de bare hva ultralyd var utifra hva de målte på tidlig ultralyd. Men fastlegen min var helt bestemt på at termin kun skal regnes fra innsett.

Hvordan går det med dere? Er terminen deres på helsekortet satt ut ifra innsett?
På klinikken min sa de bare hva ultralyd var utifra hva de målte på tidlig ultralyd. Men fastlegen min var helt bestemt på at termin kun skal regnes fra innsett.

Til meg sa de også at man beholder termindato ut ifra innsett, uansett om fosteret måler litt frem og tilbake..

Går bra her, jeg har første TUL på tirsdag, da er jeg 7+5. Håper alt er i orden. Jeg føler meg gravid, og har egentlig en god følelse, men man vet jo aldri.

Nå får man ikke ha med noen inn på ultralyd heller, så må gjøre det alene. Tenkte å facetime med mannen samtidig mens han sitter i bilen utenfor :nailbiting:

Jeg fikk beskjed om at det skal regnes fra innsett, men virker som at ikke alle har fått det med seg :p

Jordmor fylte ut gravidkortet mitt, Og da spurte hun hva termindato jeg hadde fått fra klinikken og skrev det. Og det er satt ut fra innsett. :happy:

Husker du hva målingene dine viste? :happy:

16 DPO var hcg 273 tror jeg. 5+5 rett over 9000. 6+2 18700 ca. :happy:
11+1 nå :Heartred
Takk. :smiley-bounce012 Var litt spent å se hvordan stigningen din var såpass sent. Jeg gikk selv fra 23400 til 27700 på litt under 48 timer. (Fra 5+6 til 6+1) Syns i utgangspunktet selv det var litt lite, men legen var fornøyd....

Går bra her, jeg har første TUL på tirsdag, da er jeg 7+5. Håper alt er i orden. Jeg føler meg gravid, og har egentlig en god følelse, men man vet jo aldri.

Nå får man ikke ha med noen inn på ultralyd heller, så må gjøre det alene. Tenkte å facetime med mannen samtidig mens han sitter i bilen utenfor :nailbiting:

Jeg fikk beskjed om at det skal regnes fra innsett, men virker som at ikke alle har fått det med seg :p
At man føler seg gravid er jo et kjempe godt tegn! Jeg har sett liv på to ultralyder nå og er 11+ 2. Men det er likevel så vanskelig å tro det er sant!!! Når man har venta så lenge blir det nesten litt uvirkelig tror jeg. Så utrolig dumt du ikke får ha med noen på ultralyden!… Men lurt med FaceTime da i det minste…

Til meg sa de også at man beholder termindato ut ifra innsett, uansett om fosteret måler litt frem og tilbake..

Selv ikke etter ordinær ultralyd da? Fint å vite at det faktisk blir den fastsatte termindatoen da. Husker det var pluss og minus noen dager flere ganger før det endelig ble bestemt sist gang når det ikke var IVF

Back
Topp