Når forteller dere de nærmeste?

Mine 5 nærmeste venninner/kollegaer vet det allerede :p Regner med at mamma og stefaren min skjønner det når lillemor og jeg skal overnatte hos de fra lørdag til søndag førstkommende. De serverer alltid vin til maten i helgene, og jeg pleier alltid å si jatakk til det. Meeen det kan jeg jo såklart ikke nå :stop:

Var vel bare i uke 6 eller noe sist, siden vi ville fortelle det til mødrene våre på morsdagen :joyful:

Resten av kollegaene skjønner det enten på høstfest imorgen (men skal skylde på at jeg skal kjøre tidlig til hjembyen dagen etter - så får vi se om de tror på det) eller på julebordet i slutten av november.

Ellers har jeg/vi ikke tenkt noe på det foreløpig. Kanskje vi tar det til resten av familien i forbindelse med jula :Heartred

Vil ta en ultralyd rett før julaften for å overraske mine to gutter og mine foreldre på julekvelden:Heartred Men er bare ca 10 uker da, men er vel stor sjanse for at det går bra hvis alt ser bra ut da.
Mine 2 søstre vet, og bestevenninnen min :Heartpink

Mine to nærmeste venner og en kollega vet :happy: sist visst alle det, fordi alle visste om IVF. Denne gangen vil vi holde det skjult til vi har vært på TUL en gang mellom 12+0-14+0 :angelic:

Venter nok til etter oul :) liker å ha det som en liten hemmelighet :Heartpink
Og elsker mamma sin "tror du jeg er blind eller?" som hun svarte med en av gangene jeg fortalte det :hilarious:

Blir å fortelle svigermor 6+0 mest sannsynlig.
Nærmeste familien min tenkte jeg å fortelle gjennom bilde eller vudeochat på julaften siden vi ikke skal feire sammen, da bør vi ha et ultralyd bilde og så har jeg tenkt å kle på datteren en "big sister" skjorte/genser og ha ultralyd bilde ved siden av eller la henne holde det.
Så får vi se hva reaksjonene blir :hilarious:
Resten av familie og venner blir vel ikke før etter offentlig tul rundt uke 12/13

Venter nok til etter oul :) liker å ha det som en liten hemmelighet :Heartpink
Og elsker mamma sin "tror du jeg er blind eller?" som hun svarte med en av gangene jeg fortalte det :hilarious:
Digger det svaret! Er som å høre min mamma. Det har jeg jo sett for lenge siden sa hun sist. Men denne gang tror jeg ikke hun kan ha lagt merke til det ennå. Ønsker å holde det hemmelig til i allefall 12 uker og helst ha hørt hjerteslag hos JM :happy:

Digger det svaret! Er som å høre min mamma. Det har jeg jo sett for lenge siden sa hun sist. Men denne gang tror jeg ikke hun kan ha lagt merke til det ennå. Ønsker å holde det hemmelig til i allefall 12 uker og helst ha hørt hjerteslag hos JM :happy:
Jeg var 20 uker på vei den gangen, tviler på hun har sett noe nå når jeg er i femte uke :P men hun har en ting for å føle ting på seg også, da :)

Jeg er potensielt 13+0 på julaften og tenker vi får prøve å finne en lur måte å fortelle det da

Det skal vi også Storesøster skal ha på seg t-skjorte med "Jeg skal bli storesøster" når vi ankommer juleselskapet den 24.12. Skal også ta bilde av henne med t-skjorten på og gi i konvolutt til besteforeldre som ikke er tilstede sammen med oss denne dagen.

Mamma og pappa var på besøk, og sleit sååå med å ikke si noe :hilarious::hilarious::hilarious:
Jeg forteller jo alt til mamma??? Men har også lyst å kunne dele nyheten når vi vet mere selv og ikke alt er så usikkert :nailbiting:

Er bare rundt 10 uker på julaften, så det er ikke aktuelt å si noe da. Så tenker at vi heller prøver å holde det så lenge som mulig denne gangen. Forkorter ventetiden for søsken også:happy:

Jeg må nok fortelle det til sjefen snart, men tenker jeg vil ha en kontroll hos legen først. Alt er nytt og skummelt!

Ellers er vi litt usikre på om vi skal fortelle det til de nærmeste i juletider, eller om vi skal vente til litt uti januar. Er 10 uker på julaften. Synes egentlig det er litt tidlig, men samtidig så ønsker jeg jo at mine nærmeste vet om det uansett hvordan det går.
Kollegaer får vente til etter 12 uker tenker jeg.

Her vet foreldrene våre det, noen søsken, eldstesønnen, nærmeste kollegaer, sjefen og noen naboer det, haha. Men, jeg er stor allerede(9 uker), så det er vanskelig å skjule.

Foreldrene våre, søskene våre og nærmeste kollegaer fikk vite det ganske tidlig. Resten forteller vi etter nyttår ♥️ Da er vi 13/14 uker på vei

Jeg skal fortelle nærmeste venninner snart, familien regner jeg med vi venter med til etter nyttår da jeg har passert 12 uker. Kollegaer har nok en mistanke etter julebordet hvor jeg ikke drakk, men det får være helt greit :joyful:

Vi fortalte det til min mor og søster dagen etter vi fikk vite det, var da 4+5. Nå er jeg 5+5 og nå vet faren min det, svigerforeldrene, svoger og svigerinne + en tante. Har tenkt å fortelle det til min bestevennine snart. Noen syns vel det er tidlig men det var det som føltes mest naturlig for oss, vi er førstegangs gravide også så det kan ha noe med saken å gjøre. :Heartred:love7

Har fortalt det til min bestevenninne slik at vi kan snakke om det . Ellers tenker jeg at vi prøver å holde det skjult til julen :)

Vi skal på TUL 7+5 og tenker å fortelle våre nærmeste litt etter dette dersom alt ser greit ut. Jeg har fortalt det til min sjef, da formen er så som så og jeg har hatt behov for hjemmekontor.

Back
Topp