Når forteller dere de nærmeste?

Prøver og håper

Glad i forumet
Juliknøttene 2022
Lurer på når dere skal avsløre graviditeten. Da jeg var gravid sist, fortalte vi det til venner og familie fra uke 6. Åtte uker senere var jeg ikke gravid lenger. Jeg var veldig glad for å ha fortalt det til så mange, for vi fikk enormt mye støtte.
Denne gangen vil vi vente til jula med å fortelle. Da er vi rundt 13 uker. Det blir jo ikke alltid som planlagt, for to venner har allerede funnet det ut, og jeg har fortalt det til min nærmeste kollega. Men det føles godt å vente med resten (samtidig som jeg vil rope det ut til alle). Spent på når dere planlegger å fortelle de gode nyhetene! :)

Denne gangen holder vi det helt for oss selv så langt det lar seg gjøre. Satser på å dele nyheten til jul/nyttår. Forrige gang var jeg mer ivrig på å dele nyheten med de nærmeste tidlig, men denne gangen er det litt godt å ha noe som bare er vår greie. Mulig jeg sprekker for enkelte av jentene, da vi skal på flere felles arrangement fremover. Usikker på hvor mange unnskyldninger jeg har i meg for å ikke drikke alkohol:hilarious:
- hjelper dog at jeg fortsatt ammer jenta vår på snart to, selv om "alle" deler oppskrift på hvordan jeg skal bli ammefri før disse arrangementene:eek:

Dette er barn nr3, å vi fortalte de tidlig med de to andre. Skulle vente lenger denne gangen, men jeg klarer ikke holde meg:bag::hilarious:

Jeg kommer til å fortelle det snart, fordi jeg er så forferdelig dårlig på å lyve, og så tror jeg det kommer til å bli fint å ha flere å glede seg sammen med
Er 7+0 i dag, og har fortalt det til leder på jobb, og et vennepar. Mannen har også fortalt sin leder pga arbeidstid når jeg er dårlig og ikke klarer å følge opp snart-5åringen..

Dette er min andre graviditet, men det er de første for min andre halvdel. Jeg fortalte det ganske tidlig første gang, litt ufrivellig sådan. Men denne gangen vil jeg vente mtp. at jeg er ikke like ung, og redd bøllefrøet ikke trivest. :bag:Min andre halvdel derimot ønsker å rope det ut og fortelle alle det. Planen er til jul, da er jeg jo 12 uker. Men redd den kan ryke før. I allefal til svigerinne og venninne. :angelic:

Hadde tenkt å vente til etter OUL... men mamma bare spurte plutselig :hilarious: og plutselig visste 3 kollegaer det, og ei venninne.. lol :nailbiting: hun venninna mi har en på 1 år og vi har fått alt etter det barnet, så det var jo lurt :D men veldig spent på hva spiren er... blir det jente har vi masse fra før, blir det gutt får vi masse fra venninna.

Her vet nærmeste familie det allerede. Pluss sjefen, en venninne og en kollega :D

Har såå lyst å fortelle allerede... Men orker ikke sånn empatisk oppmerksomhet osv hvis jeg evt mister... Så må nesten vente litt.. Vurderer si noe i uke 9-10... Er nøyaktig 12 uker på 24.des, så hadde jo vært morsomt å gjøre noe ut av det den dagen.. Men vet ikke helt hvordan evt, oog om jeg klarer å vente så lenge

Vi har fortalt min mor, og noen nære venner, men vurderer å fortelle sjefen nå over helgen. Resten av familie blir nok om ikke så alt for lenge det også

Jeg fortalte mamma det dagen jeg fikk positiv test, vi står hverandre veldig nært og det er godt å ha noen å snakke med om det som har erfaring:Heartred fortalt det til ei venninne som er gravid fra før, så henne kan jeg også snakke med om alt det spennende som skjer. Ellers tenker jeg på julaften, men har jo egt lyst til å dele det med hele verden nå!!:smiley-bounce012

Sist sa jeg det til mine nærmeste i familien i uke 5. Vel tidlig, men jeg var sprekkferdig! Vi prøver å holde oss til julaften og gjøre litt ut av avsløringen, men jeg tror det kan bli vanskelig om kvalmen skulle melde seg.

Skal på tul om en uke og er da 7 uker. Forteller det når jeg får se et hjerte slå:Heartred Tror ikke på det selv før det og er bare redd og bekymra nå, så vil ha det for meg selv. Min beste venninne vet det så jeg har ho å prate med om redselen:Heartred Fortalte i uke 9 etter tul sist:love7

Jeg er potensielt 13+0 på julaften og tenker vi får prøve å finne en lur måte å fortelle det da

Dette er min andre graviditet, men det er de første for min andre halvdel. Jeg fortalte det ganske tidlig første gang, litt ufrivellig sådan. Men denne gangen vil jeg vente mtp. at jeg er ikke like ung, og redd bøllefrøet ikke trivest. :bag:Min andre halvdel derimot ønsker å rope det ut og fortelle alle det. Planen er til jul, da er jeg jo 12 uker. Men redd den kan ryke før. I allefal til svigerinne og venninne. :angelic:
Akkurat samme her☺️ Sist var jeg 26, nå er jeg akkurat blitt 33. Samboer vil vente til vi har tatt tidlig ul☺️

Vi har vært gjennom en lang prøverørsprosess, så hele familien, alle kollegaer og venninner har visst hva vi holdt på med i mer eller mindre grad. Og de vet at vi er gravide nå. For oss har det vært veldig naturlig å dele prosessen da det har påvirket oss mye.
Har en gutt på 6 som vi har fortalt at vi prøver å få baby i magen, mest fordi jeg har blitt veldig påvirket av hormonene og han skjønner veldig mye. Vet ikke noe detaljer da, bare at jeg går på medisiner.
Hadde en SA i fjor som lillegutt tok del i, så venter til etter tidlig ultralyd med å fortelle at mamma har baby i magen igjen. Han er såååååå klar for å bli storebror :Heartred

Tenker å fortelle våre nærmeste (kommende storebror, tanter/onkler og besteforeldre) etter TUL i uke 11.

Mine nærmeste venner vet om det allerede :D derSom morkakeprøven viser friskt foster og vi får svar før julaften tenkte vi å dele det da :D

Vi vil vente lengst mulig. Om alt er bra begynner vi sikkert å fortelle i juletider/på nyåret.

Jeg er 12 uker rett før julekvelden, så tenkte at det hadde vært gøy å kjøpt tskjorter til kommende store-bror(7) og -søster (5), så de hadde funnet det ut på den måten. Jeg har fortalt sjefen min både der jeg jobber hver dag, så jeg slipper å løfte så tungt.. og sjefen min i deltidsbrannvesenet. Ellers vet mamma det, i tillegg til mannen. Meeeen, jeg er jo oppblåst som fy og ser supergravid ut allerede, selv om spira er 4mm stor... sååå spørst hvor lenge jeg klarer å holde det skjult:)

Sist delte vi det i uke 7. Denne gangen vil vi egentlig ha det for oss selv så lenge som mulig, men kommer muligens til å dele det til jul om det passer seg. Er 10 +4 på julaften, og skal ha en ultralyd den 22. Men er litt usikker enda

Back
Topp