Assistert befruktning anyone?

Men det finnes alltid unntak for forskning og statistikker, så ikke mist håpet :Heartred krysser fingrene for deg!
Men i den tråden du linker til, der står det jo også i den ene studien som det linkes til at det er hcg mellom 25-og 50 16 dpo, som gir veldig lav sannsynlighet for å lykkes? Uansett vi får alle fortsette å håpe på det beste for oss alle, og samtidig være realister når det gjelder alle faktorer som kan predikere både det ene og det andre, ingen lett balanse!:Heartred

Takk :Heartred Gratulerer til dere andre også med positive tester:Heartred

Hva slags symptomer opplever dere, om dere har noen?

Hos meg har det vært veldig mye utflod den siste tiden, kan jo også være pga lutinus, litt ømhet og mensliknende kramper. Ryggen sier plutselig ifra når jeg har sittet eller ligget for lenge :hilarious: Har egentlig testdag dag 16 etter innsett, så det er neste fredag. :joyful:

Men i den tråden du linker til, der står det jo også i den ene studien som det linkes til at det er hcg mellom 25-og 50 16 dpo, som gir veldig lav sannsynlighet for å lykkes? Uansett vi får alle fortsette å håpe på det beste for oss alle, og samtidig være realister når det gjelder alle faktorer som kan predikere både det ene og det andre, ingen lett balanse!:Heartred

Har ikke lest artiklene det ble linket til selv, så jeg er usikker. Men tror at det alltid kan skje mirakler så man må prøve å holde motet opp fram til motsatte er bevist. :Heartred:Heartred
Virker som de lærde strides litt her.
Jeg hadde hcg selv forrige gang på 150 på 17 DPO, og det gikk ikke bra. Men legen jeg snakka med underveis så det kunne gå begge veier. Så tro alt er mulig, noen har sen hcg-stigning har jeg hørt. Særlig ved fryseforsøk kan de være litt trege tror jeg.

Hos meg har det vært veldig mye utflod den siste tiden, kan jo også være pga lutinus, litt ømhet og mensliknende kramper. Ryggen sier plutselig ifra når jeg har sittet eller ligget for lenge :hilarious: Har egentlig testdag dag 16 etter innsett, så det er neste fredag. :joyful:

Merker jeg er veldig trøtt, har kommet snikende de siste dagene. 5+0 idag. Litt av og på med vonde pepper og mensmurringer. Blir nervøs hver gang det stikker i magen og må nesten springe å se om det kommer noe blod.

Merker jeg er veldig trøtt, har kommet snikende de siste dagene. 5+0 idag. Litt av og på med vonde pepper og mensmurringer. Blir nervøs hver gang det stikker i magen og må nesten springe å se om det kommer noe blod.

Har sånn blandet frykt, glede, redsel som jeg går og kjenner på hele tiden, vanligvis pleier jeg å småblø i 3 dager 4-5 dager før mens. Ikke vært noe sånt nå heldigvis. Hva om det er kjemisk, hva om man skulle få en SA senere. 12 uker så er faren over.... haha, says who? Jeg klarer bare å konkludere med at svangerskap uansett er høyrisikosport uansett hvor mange uker :joyful:

Hadde aldri sett for meg egentlig at jeg skulle ha problemer med å bli gravid, det tror jeg forsåvidt ikke at jeg har heller. Har bare vært med to stk i mitt liv og begge har vært sterile, så har jo ikke helt fått testet ut meg selv uansett :hilarious: men man lærer jo av assistert at selv ikke barn er en selvfølge, men mer et privelegie. Alt håp ligger i den lille celleklumpen. Ganske stort press på en mikroskopisk liten sak :joyful:

Hei!

Jeg henger meg på. Fikk innsett fryseforsøk 18.10, så er 4+2 i dag.

Tok blodprøve for to dager siden, begynte å blø brunt samme dag og det fortsetter fortsatt. Føler meg gravid, så velger å ikke ta sorgene helt på forskudd, så får vi se. Blir ganske kvalm av progynovaen, så mulig det er innbilte symptomer, men tenker at så lenge det ikke blør kraftig og friskt er det håp. Har 7 SA i uke 6-8 bak meg, så vet jo godt hvordan det føles når SA er et faktum, og er ikke der ennå i hvert fall.

så ja, henger meg på og håper på det beste.
Hadde vært fantastisk om det klaffet nå på første søskenforsøk!

7 SA? Krysser fingrene for deg!!❤️

Jeg har ikke veldig mye symptomer. Er ca 5+3 nå. Litt mens kramper som kommer og går. Litt svak kvalme hvis jeg kjenner godt etter. Siste to dagene har jeg nok vært litt trøtt. Og puppene er vonde. Men ikke noe mer vonde en de alltid er før mens. Jeg var sikker på det ikke skulle gå bra. Men nå har testene blitt kjempe sterke de siste dagene så jeg håper det skal gå bra. Føler jeg hadde mer symptomer med nr 1.

7 SA? Krysser fingrene for deg!!❤️

Takk ❤️ Ser lovende ut akkurat nå, med god stigning på hcg og ikke mer blod.

Jeg prøver å ikke få for høye forhåpninger før jeg kommer meg forbi miste-ukene mine, men merker at jeg sliter litt med å holde følelsene på avstand denne runden.

Vedlegg

• upload_2021-11-1_22-52-9.png
    upload_2021-11-1_22-52-9.png
    166,6 KB · Visninger: 9
  • upload_2021-11-1_22-52-49.png
    upload_2021-11-1_22-52-49.png
    166,6 KB · Visninger: 7
Disse første ukene er seriøst grusomme kjenner jeg.
Hadde litt brun utflod igår og fikk helt panikk. Har heldigvis gått over, men gårsdagen var ikke noe gøy.
Måtte ringe klinikken idag bare for å høre fra noen andre at man kan ikke påvirke så mye selv, om det går galt så der det ikke fordi jeg har vært for aktiv liksom. Selv om jeg vet det godt fra før, er jeg så redd for å gjøre noe galt. Har en veldig fysisk jobb og der er det bånn gass for tiden så er ikke så lett å ta det med ro alltid.

Tenkte å ringe fastlegen imorgen og diskutere om å redusere arbeidstiden litt noen uker. Blir mentalt sliten også, og det er jo greit å ha litt energi til lillegutt hjemme også.

Klinikken sa også at så lenge jeg ikke blødde friskt blod eller hadde store smerter så var nok alt mest sannsynlig i orden.
5+4 idag. Håper lille eskimo klorer seg godt fast:Heartred

Puh, det ble langt, måtte bare få det ut. :happy:

Hvordan går det med dere? Noen av dere som nærmer dere tidlig ultralyden? Jeg har en uke igjen… klarer liksom ikke tro dette før jeg har fått det bekreftet på tidlig ultralyd. Orker ikke skuffelsen jeg opplevde sist når det var ma i uke 11. Håper jeg klarer tillate meg selv å tro det kanskje skal gå bra etter tul… Ellers må jeg si dette jammen er altoppslukende

Hvordan går det med dere? Noen av dere som nærmer dere tidlig ultralyden? Jeg har en uke igjen… klarer liksom ikke tro dette før jeg har fått det bekreftet på tidlig ultralyd. Orker ikke skuffelsen jeg opplevde sist når det var ma i uke 11. Håper jeg klarer tillate meg selv å tro det kanskje skal gå bra etter tul… Ellers må jeg si dette jammen er altoppslukende

Altoppslukende? Skjønner ikke hva du mener :joyful: Haha. Det eneste jeg gjør er å lete opp når kommer babymagen? Når kan jeg begynne å handle? Er 5+3 idag og skulle ringe å bestille time til TUL. Var visst satt opp på en hasteliste de ringer ved avbestillinger da de hadde 5 uker ventetid. Så kan ta UL. Tidligst 24.11. Er så spent at jeg blir gal, er så utålmodig, og burde jeg kjøpe nye bukser nå? Burde jeg ditten og burde jeg datten? Merker jeg er kjempetrøtt, siste ukene har jeg sovet kjempedårlig grunnet lutinus og festing og ryggvondt og ømme bryster. Sover litt bedre nå etter at jeg slipper tissepåmegmensjegsover-følelsen jeg fikk på lutinus. Aner ikke hva jeg skal spise, ingenting frister og det eneste som frister blir jeg bare kvalm av. :arghh::banghead::banghead::banghead:

Disse første ukene er seriøst grusomme kjenner jeg.
Hadde litt brun utflod igår og fikk helt panikk. Har heldigvis gått over, men gårsdagen var ikke noe gøy.
Måtte ringe klinikken idag bare for å høre fra noen andre at man kan ikke påvirke så mye selv, om det går galt så der det ikke fordi jeg har vært for aktiv liksom. Selv om jeg vet det godt fra før, er jeg så redd for å gjøre noe galt. Har en veldig fysisk jobb og der er det bånn gass for tiden så er ikke så lett å ta det med ro alltid.

Tenkte å ringe fastlegen imorgen og diskutere om å redusere arbeidstiden litt noen uker. Blir mentalt sliten også, og det er jo greit å ha litt energi til lillegutt hjemme også.

Klinikken sa også at så lenge jeg ikke blødde friskt blod eller hadde store smerter så var nok alt mest sannsynlig i orden.
5+4 idag. Håper lille eskimo klorer seg godt fast:Heartred

Puh, det ble langt, måtte bare få det ut. :happy:

Hvordan går det idag?

Hvordan går det idag?

Takk som spør:happy: Det går bedre, men litt opp og ned. Er 50% sykemeldt så det hjelper litt på formen. Fikk målt hcg før helgen og den viste fin stigning siden forrige måling:HeartredLegen mente det var litt lenge siden forrige måling så tok ny prøve idag som jeg får svar på imorgen.
Hatt litt brun utflod på lørdag, og litt idag, så kjenner jeg blir litt nervøs av det. Men prøver å huske på at de sa det ikke var farlig. Men det er ikke lett. Men nå er det bare en god uke igjen til ultralyd heldigvis!!

Hvordan går det med deg?

Sniker litt innom her! Jeg har også vært gjennom IVF - Fryseforsøk med Letrozol, Ovitrelle og Cyclogest her (noen kaller det stimulert, andre tilnærmet naturlig, fordi man får en eggløsning, og noen mener stimulert er utelukkende med progynova :rolleyes:..., jeg vet ikke hva jeg skal kalle det)
Ser uansett positivt ut foreløpig!
Har bestilt TUL til den 26. november, da er jeg 6+6 :D

Takk som spør:happy: Det går bedre, men litt opp og ned. Er 50% sykemeldt så det hjelper litt på formen. Fikk målt hcg før helgen og den viste fin stigning siden forrige måling:HeartredLegen mente det var litt lenge siden forrige måling så tok ny prøve idag som jeg får svar på imorgen.
Hatt litt brun utflod på lørdag, og litt idag, så kjenner jeg blir litt nervøs av det. Men prøver å huske på at de sa det ikke var farlig. Men det er ikke lett. Men nå er det bare en god uke igjen til ultralyd heldigvis!!

Hvordan går det med deg?

Så bra hcg målingene er på din side :Heartred

Ikke blødd noe siden siste mens i starten av oktober. Så det er bra, håper jeg. Men kjenner det strekker og tøyer seg inni der for 2. uken, litt slitsomt til tider. Som jeg skjønte på hu hos gynekologen kan jeg bli oppringt og få time samme dag eller dagen etterpå.litt stressende egentlig :wtf:

Hei:-) ivf her også. Satt på første forsøk:-) det gjorde det med førstemann også som er født i 2014:-)

Hcg-måling fra igår på over 18 000, dobling på litt mindre enn 4 dager som er helt innafor ifølge legen min og doktor google :Heartred
Fikk panikk først for tenkte det skulle doble seg på 48 timer. Men etter litt research fant jeg ut at etter 6 uker eller over 6000 i hcg så er dobling på opp til 96 timer innafor:Heartred
Kanskje jeg skal begynne å tro på dette snart?
Vil bare sove en uke så vi kan få tatt tidlig ultralyd å få sett hjertelyd. Disse ukene er nesten værre enn hele ivf-prosessen kjenner jeg:banghead::banghead:

Hcg-måling fra igår på over 18 000, dobling på litt mindre enn 4 dager som er helt innafor ifølge legen min og doktor google :Heartred
Fikk panikk først for tenkte det skulle doble seg på 48 timer. Men etter litt research fant jeg ut at etter 6 uker eller over 6000 i hcg så er dobling på opp til 96 timer innafor:Heartred
Kanskje jeg skal begynne å tro på dette snart?
Vil bare sove en uke så vi kan få tatt tidlig ultralyd å få sett hjertelyd. Disse ukene er nesten værre enn hele ivf-prosessen kjenner jeg:banghead::banghead:

høres ut som fine tall!:D Og helt enig i deg siste, sove en ike hadde vært supert! Ultralyd mandag:smiley-angelic001

Vi hadde inseminering fredag 05 nov så skal teste 19 nov Men når dere sier hvor høy hcg nivå,hva og hvordan måler dere det?

Back
Topp