Våre graviditetstester

Min erfaring er at di testene med blå strek alltid gir litt sterkere utslag med farge enn di med rød, her er min clearblue 11dpo å den andre strimmelen med rødt som er tatt av samme urin et godt eksempel
Tenker det alltid er greit å sjekke med blodprøve om testene er svake over flere dager men samtidig så er det vanskelig å sammenligne tester for å se stigning også da di kan variere sånn etter når man var på do sist, hvor mye vi har drukket osv. Vurderte selv blodprøve i går siden det kunne se ut som testene var like 2 dager på rad men sterkere nå så som sakt vanskelig å konkludere stigning med tester av å til.
Fikk du tatt blodprøve i dag?
Ja, men får ikke ny før på mandag. Så blir lenge vente. På forværelset sa de at prøva var negativ, men hadde akkurat tissa 40 min før, såg en svak svak strek. Men ble veldig motløs her nå. Fortsatt vonde pupper.

Ja, men får ikke ny før på mandag. Så blir lenge vente. På forværelset sa de at prøva var negativ, men hadde akkurat tissa 40 min før, såg en svak svak strek. Men ble veldig motløs her nå. Fortsatt vonde pupper.
Krysser fingrene for deg!<3 Når var det du fikk første positive test?

:happy:
Syns de var sterke nok nå, er en plass mellom 3+5 og 4+5

Vedlegg

• 43A84E41-25C8-480B-8E9C-A004B5A944E8.jpeg
    43A84E41-25C8-480B-8E9C-A004B5A944E8.jpeg
    1,5 MB · Visninger: 75
Torsdag for en uke siden! Men den var bare så vist jeg såg da. På tidlig test.
Okei, ja da skulle di jo vert sterkere nå enn at man får så svak.. men vet at noen aldri får sterkere tester selv om hcg stiger
Krysser fingrene for god stigning til mandag! X

Blir så glad når testen er så fin :Heartred:Heartred Tror det blir en ny digital imorgen. Mistenker den kan gi 2-3 nå :angelic:
C09CF7AA-E9E6-46E9-A1A1-61D90702E6C6.jpeg

Kan ikke klage på denne testen etter 30sek:hilarious:

5+2

20211104_193243.jpg

4+1 og IKM i dag (eller i morgen) :hungry:

Vedlegg

• 50CC10D2-A355-4CA5-8915-CF9D314C1D11.jpeg
    50CC10D2-A355-4CA5-8915-CF9D314C1D11.jpeg
    135,1 KB · Visninger: 32
Hvordan så di vanlige testene deres ut når dere fikk 3+ på digital?

Ser nå at flere tester seg mange ganger?
Trodde ikke det var nødvendig? Hvis
man har fått en strek er man vell gravid helt til man evt får kraftig blødning som tilsier an spontanabort?

Og gå ut fra styrken på streken er vell heller ikke noe poeng, de er jo ikke laget til å klare å måle mengde hcg. og det kommer jo også an på hva vi drikker, når vi tisser, hvor mye vi har i blæren osv, så er vell ikke heøt å gå etter ?

Ikke for å "ta" dere som gjør det.Men fordi jeg oppriktig lurer om årsaksammenheng, og om jeg å burde gjøre det? aldri tenkt over det før å ta flere.

man har fått en strek er man vell gravid helt til man evt får kraftig blødning som tilsier an spontanabort?

Og gå ut fra styrken på streken er vell heller ikke noe poeng, de er jo ikke laget til å klare å måle mengde hcg. og det kommer jo også an på hva vi drikker, når vi tisser, hvor mye vi har i blæren osv, så er vell ikke heøt å gå etter ?

Ikke for å "ta" dere som gjør det.Men fordi jeg oppriktig lurer om årsaksammenheng, og om jeg å burde gjøre det? aldri tenkt over det før å ta flere.
Jeg gjør det fordi jeg vil følge med på at de ikke blir svakere. Tester sikkert for ofte, men det er jo også fordi den perioden jeg er i nå føles litt altoppslukende. :eek: Så må man jo ha i bakhodet at en og annen test kan være svakere uten å få hetta av det, nettopp pga det du skriver at det har med væskeinntak osv å gjøre. Men til en viss grad vil man jo kunne se hcg stigning på g-tester, mine har blitt gradvis sterkere hele veien.

styrken på streken har noe å si på verdien av hcg, høyere hcg - sterkere strek :) hvis man tar testen på dagen når man har drukket å ikke holdt seg like lenge kan den ikke sammenlignes sånn men med morgenurin skal man kunne få en pekepinn på om hcg stiger eller ikke. Noen graviditeter er kjemiske å da stiger hcg veldig sent før deg synker igjen, eller stiger aldri mer enn at det slår ut på testen så vidt så forblir testene helt like så mange liker å følge med i begynnelsen om det utvikler seg eller om det evt er en kjemisk :)

styrken på streken har noe å si på verdien av hcg, høyere hcg - sterkere strek :) hvis man tar testen på dagen når man har drukket å ikke holdt seg like lenge kan den ikke sammenlignes sånn men med morgenurin skal man kunne få en pekepinn på om hcg stiger eller ikke. Noen graviditeter er kjemiske å da stiger hcg veldig sent før deg synker igjen, eller stiger aldri mer enn at det slår ut på testen så vidt så forblir testene helt like så mange liker å følge med i begynnelsen om det utvikler seg eller om det evt er en kjemisk :)

Enig, jeg har kjemiske bak meg, og da var streken svak ved ikm og steg dårlig. Synes det var «godt» å være forberedt når det gikk galt. Derfor testa jeg og flere ganger helt i starten.

Men vil bare rette på en vanlig feiloppfatning på forumet. Hvor lenge man har holdt seg (urin) betyr ingen ting. Urinen konsentreres i nyrene, ikke i blæren. Så det som må til for å få konsentrert urin er å ikke drikke mye, evt ta prøve etter trening, eller om morgenen. Dette er fordi man skiller ut et hormon om natta som gjør at urinen blir konsentrert. Man kan se om urinen er konsentrert på fargen. Altså ingen grunn til å holde seg i timevis

Enig, jeg har kjemiske bak meg, og da var streken svak ved ikm og steg dårlig. Synes det var «godt» å være forberedt når det gikk galt. Derfor testa jeg og flere ganger helt i starten.

Men vil bare rette på en vanlig feiloppfatning på forumet. Hvor lenge man har holdt seg (urin) betyr ingen ting. Urinen konsentreres i nyrene, ikke i blæren. Så det som må til for å få konsentrert urin er å ikke drikke mye, evt ta prøve etter trening, eller om morgenen. Dette er fordi man skiller ut et hormon om natta som gjør at urinen blir konsentrert. Man kan se om urinen er konsentrert på fargen. Altså ingen grunn til å holde seg i timevis

Hei, kan jeg bare spørre hvor lang tid det tar fra testene stiger dårlig til kjemisk og man begynne blø?? 4+3 i dag og den digitale står det fortsatt 1-2 uker. Har aldri fått veldig sterke tester. (Har målt hcg, men får ikke svar før tirsdag) sidt jeg mista var jeg 5+2 eller 3. og fikk da råd om å vente en hel syklus, må man det når det er kjemisk ?

Hei, kan jeg bare spørre hvor lang tid det tar fra testene stiger dårlig til kjemisk og man begynne blø?? 4+3 i dag og den digitale står det fortsatt 1-2 uker. Har aldri fått veldig sterke tester. (Har målt hcg, men får ikke svar før tirsdag) sidt jeg mista var jeg 5+2 eller 3. og fikk da råd om å vente en hel syklus, må man det når det er kjemisk ?

er nok veldig variabelt, for meg stagberte testene 4+2/4+3 så svakere, men blødningen kom ikke 5+2 faktisk..

Dagen beste følelse å se dagens test , så mye sterkere en forrige test :Heartred 4+6

Vedlegg

• 93A1531D-BB15-4430-BF9D-41BCEEEB5343.jpeg
    93A1531D-BB15-4430-BF9D-41BCEEEB5343.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 53

Det er mye sannhet i det du sier, men jeg syns det er litt morro å litt beroligende å se en strek i ny og né:p

Klarer lissom ikke helt å ta innover meg at jeg faktisk er gravid enda:hilarious:

Back
Topp