Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvordan komme seg over de 12 første ukene uten å være så engstelig for at det skal gå galt?
Sist jeg var gravid endte det i en ma i uke 8/9 og er jo selvfølgelig livredd det kan skje igjenNoen som har noen gode tips for å få tankene en annen plass?
Jeg har og en spontan abort i uke 12, hvor det sikkert har stoppa å utvikle seg i en tidligere uke sa de.Hvordan komme seg over de 12 første ukene uten å være så engstelig for at det skal gå galt?
Sist jeg var gravid endte det i en ma i uke 8/9 og er jo selvfølgelig livredd det kan skje igjenNoen som har noen gode tips for å få tankene en annen plass?
Hvordan komme seg over de 12 første ukene uten å være så engstelig for at det skal gå galt?
Man prøver jo naturligvis og tenke sånn, men i bakhodet ligger jo risikoen igjen daGodt spørsmål! Jeg har også hatt en MA mellom nr 2 og 3, det var ikke kjekt nei! Har hatt noen kjemiske, men da var mensen omtrent til samme tid og supersvake tester så regner ikke med de. Men av da 4 graviditeter gikk det gale en gang så da er vel det stor sjanse for at det går bra.
Har vel egentlig ikke så gode tips for kjenner på det samme selv og prøver å si til meg selv at det er ingen vits i å bekymre seg. Får ikke gjort noe med det om det går gale uansett.![]()
Jeg er jo en typisk overtenker, tok noen år før jeg slutta være helt ekstremt hønemor på den vi allerede harJeg har og en spontan abort i uke 12, hvor det sikkert har stoppa å utvikle seg i en tidligere uke sa de.
Kjenner selv på en redsel for det, men prøver å ta en dag om gangen og glede meg over det lille underet som er i gang. Blir lange uker om man skal overtenke :/
Det som skjedde sist jeg var gravid var at vi så bankende hjerte rundt uke 7 til tross for mye blødninger hele veien. Og på neste ultralyd rundt 1-2 uker etterpå, så fikk vi se skjermen og alt pga han var så sikker på at det fortsatt var liv. Og der så vi bare en liten form av en bamse uten noe slående hjerte..Nei, si det du.. Kan du snakke med legen din om det?
Jeg tenker ta en tul når jeg er 6-7 uker på vei, bare for å se om det er liv.. Orker ikke vente så lenge. Så kanskje følge med på når man kan se bankende hjerte og ta en tul litt etter det? Beste jeg kommer på nå i alle fall...
Det som skjedde sist jeg var gravid var at vi så bankende hjerte rundt uke 7 til tross for mye blødninger hele veien. Og på neste ultralyd rundt 1-2 uker etterpå, så fikk vi se skjermen og alt pga han var så sikker på at det fortsatt var liv. Og der så vi bare en liten form av en bamse uten noe slående hjerte..
Føler ikke jeg kommer til å klare å slappe av før de første 12 ukene er over![]()
Jeg skjønner deg så godt!Jeg er jo en typisk overtenker, tok noen år før jeg slutta være helt ekstremt hønemor på den vi allerede har![]()
Dessverre er vi vel aldri garantert at det går verken den ene eller andre veien. Det er vel en risiko med å bli gravide tenker jeg ? 
har så lyst på ny. Har hatt en emmaljunga mondial til de to andre. Denne gangen sikler jeg etter bugaboo fox!
Men jeg har bestemt meg for å glede meg fra første sekund sånn at om det går galt har jeg hvertfall kjent på noe positivt. Hvordan komme seg over de 12 første ukene uten å være så engstelig for at det skal gå galt?

Jeg lurer på det samme. Har brukt hele dagen i dag på å google og bekymre meg. Er helt slått ut. Har ikke digital test hjemme, og lurer på om jeg ville fått 3+, men vet at om jeg ikke hadde fått det, så hadde ikke det trengt å bety noe det heller. Får uansett skikkelig hjertebank bare av å tenke på å dra ut å kjøpe flere tester, og å teste med digital. Nå venter jeg på ny rekvisisjon til blodprøve for å måle hcg, før TUL om et par uker. Det gir de mest stabile svarene. Vi har så mye vondt i bagasjen, at jeg ikke klarer å se de gode tegnene, som symptomer, og det at jeg denne gangen ikke har hatt noen blødninger, men nå kom jeg på at jeg hadde forøvrig ikke blødning første graviditet heller, ved MA.Hvordan komme seg over de 12 første ukene uten å være så engstelig for at det skal gå galt?

Både mor, søster, venninner og flere jeg har lest om her inne på bv har hatt småblødninger, uten at det har gått galt. Det er ikke unormaltJeg har hatt litt brunlig spotting en gang ila dagen den siste uken, spesielt hvis jeg skal nr 2 på do. Noen andre som opplever det? Hater jo selvsagt å se sånt på papiret. IKM i morgen eller torsdag…. kjenner jeg bare vil komme over de dagene så jeg kan slappe av