Ringe/sende sms

Miss_30

Forumet er livet
Septembergull'17
Jeg har vært sykmeldt i noen uker nå og har fått sm forlenga. Har ringt hver gang og informert, men har mest lyst til å sende melding nå. Er det innafor! Vet sjefen er i møte i dag også, men er mest fordi jeg synes det er vanskelig å si det på tlf. Føler meg alltid så dust.

På min jobb hadde det vært i orden :) du kan jo ev skrive at vedkommende kan ringe deg ved behov. Vet noen arbeidsplasser har policy på at man skal ringe inn ved fravær osv, og da ville jeg kanskje ringt om forlenging av sykemelding også. Men hos oss kan vi sende sms/mail.

Jeg har vært sykmeldt i noen uker nå og har fått sm forlenga. Har ringt hver gang og informert, men har mest lyst til å sende melding nå. Er det innafor! Vet sjefen er i møte i dag også, men er mest fordi jeg synes det er vanskelig å si det på tlf. Føler meg alltid så dust.
Kommer an på jobben og sjefen. Jeg har hatt jobber der det ikke er lov, og jobber der det er helt greit

På min jobb hadde det vært i orden :) du kan jo ev skrive at vedkommende kan ringe deg ved behov. Vet noen arbeidsplasser har policy på at man skal ringe inn ved fravær osv, og da ville jeg kanskje ringt om forlenging av sykemelding også. Men hos oss kan vi sende sms/mail.
Vi må ringe ved fravær og sykmelding, men nå har jeg vært borte siden begynnelsen av september. Hun vet hvorfor også. Hun har ikke ringt og spurt hvordan det går med meg heller, så derfor føler jeg vel litt at det er greit å sende melding om forlengelse av sykmeldinga.

Hvis sjefen er i møte kan du jo skrive det også, at du ikke vil forstyrre, og at hun kan ringe deg opp når det passer bed behov. Tenker det verste som kan skje er at du får en telefon, og at hun sier at du i framtiden bør ringe med beskjed :)

Hvis sjefen er i møte kan du jo skrive det også, at du ikke vil forstyrre, og at hun kan ringe deg opp når det passer bed behov. Tenker det verste som kan skje er at du får en telefon, og at hun sier at du i framtiden bør ringe med beskjed :)
Jeg godkjente sm inne på nav i går, så ikke umulig hun har sett den nå. Tar sjansen på å sende sms. Er det vanlig at sjefen tar kontakt og spør hvordan det går når sm varer en stund?

Her ønsker sjefen sms. Vi begrunner 06/07.00 så han foretrekker det :p han selv jobber ikke i produksjonen daglig, så han begynner ofte senere.

Jeg tenker at man kan ringe ved egenmelding/fravær, og når sykemelding starter, men bør da være innafor med sms ved forlengelse. Spesielt hvis leder var klar over at det kunne bli forlenget. Hvis du derimot var forventet tilbake i morgen, så ville jeg heller tatt en; "vet du er i møte i dag; skulle bare gi beskjed om ***, ring meg gjerne om det er behov".

Min sjef svarer ikke så ofte på tlf, så her går det i sms. Har vært innom for å hilse på, og fått streng beskjed om å ikke komme tilbake før jeg er frisk... Vært sykemeldt siden midten av september.

Jeg tenker at man kan ringe ved egenmelding/fravær, og når sykemelding starter, men bør da være innafor med sms ved forlengelse. Spesielt hvis leder var klar over at det kunne bli forlenget. Hvis du derimot var forventet tilbake i morgen, så ville jeg heller tatt en; "vet du er i møte i dag; skulle bare gi beskjed om ***, ring meg gjerne om det er behov".
Jeg sendte sms ettersom det er en forlengelse og jeg ikke har noen vakter før neste uke. Hun har ikke svart, så da er hun nok opptatt i ørten møter. Som vanlig:P

Min sjef svarer ikke så ofte på tlf, så her går det i sms. Har vært innom for å hilse på, og fått streng beskjed om å ikke komme tilbake før jeg er frisk... Vært sykemeldt siden midten av september.
Ble sms her også. Har alltid ringt før, men det er en forlengelse av sykmeldinga og jeg har ingen vakter før neste uke uansett,

Har bare levert den elektronisk jeg, og ikke sagt noe…

Jeg godkjente sm inne på nav i går, så ikke umulig hun har sett den nå. Tar sjansen på å sende sms. Er det vanlig at sjefen tar kontakt og spør hvordan det går når sm varer en stund?
Ja, det er vanlig at leder eller HR kontakter ansatte som er sykemeldt, helst jevnlig. Det er vel egentlig også påkrevd at man gjør det?

Bedre:) Hvordan går det med deg? Og pappaen din?:Heartred
Joda, det går opp og ned, men jevnt over greit:) pappa er noe bedre i kvalmen hvertfall, så nå får han i seg mat igjen. En periode lå han, kastet opp og sov. Fikk ikke i seg noe. Ble litt bekymret da, men ser bedre ut nå. De har faktisk bestilt seg sydentur sammen med et vennepar i begynnelsen av november. Hva er det å vente på liksom? :shy:

Det spørs jo litt hva som feiler deg? Jeg har sånn set jevnlig kontakt med min leder. Men det er fordi jeg oppdaterer og avtaler hva som skjer skal, skje osv. men han ringer ikke til meg kun for å høre hvordan det går :)
Jeg sender alltid sms til min leder, men det er ikke lederen som han ansvaret for å dekke vaktene mine osv. så den personen som har det må jeg ringe.

Back
Topp