Innkjøp til mini

2022mamma

Flørter med forumet
Februarlykke 2022❄️
Har noen begynt å kjøpte inn ting til mini enda? Jeg er halvveis i morgen og kjenner idag at det klør i fingrene etter å starte :hilarious:

Har dere planlagt en spesiell ting dere skal ha?

Har noen begynt å kjøpte inn ting til mini enda? Jeg er halvveis i morgen og kjenner idag at det klør i fingrene etter å starte :hilarious:

Har dere planlagt en spesiell ting dere skal ha?
Haha, masse :hilarious: mangler vel kun bilstol - det skal vi ikke kjøpe før mot slutten og kun hvis svoger og svigerinna mi ikke bytter ut sin, noe de trodde de gjorde. Så mangler jeg elastisk sjal, stellebord, stelleveske og kanskje ei vugge eller noe til stua nede.
Skal sies at dette er nr 3 og at vi hadde mye fra før, og at eneste grunnen til at mye av det vi mangla allerede er kjøpt er at jeg har haiet Finn etter ting brukt. Helt konge, har spart 13,000 på det jeg har kjøpt til nå, og ingenting av det er slitt mer ørsmå bruksmerker :)

Jeg har kjøpt brukt sprinkelseng på Finn og ny Bungaboo Fox2 med bilsete. Ellers er det bare klær som fremtidige besteforeldre og venner har gitt i gave. Føler selv at det enda er for tidlig å handle inn, selv om jeg er 21+3! Men tiden flyr jo, så må vek bare begynne å hamstre :angelic:

Har kjøpt en kanin (like storesøster sin), en Tripp trapp stol og en voksi dun pose. Alt fra Finn unntatt kaninen. Har bestemt at jeg skal prøve å kjøpe aaaaalt brukt denne gang :hilarious::angelic: Så da får jeg ta tingene da de dukker opp. Venter i spenning på å få vite kjønnet neste uke, etter det tar nok shoppingen seg opp :p (Har nesten inget igjen fra storesøster så her må det handles:wideyed:)

Last edited:
Det jeg vil ha nytt (f.eks. vinterpose) venter jeg med til Black Friday med mindre det plutselig dukker opp en superpris på Prisjakt, og ellers er jeg på bruktjakt allerede. :) Vi har det meste etter storebror som nettopp ble to, det eneste jeg virkelig må ha tak i er ull i små størrelser siden førstemann kom under en hetebølge i juli.:hilarious: TrippTrapp-stol tar jeg egentlig som en selvfølge at vi får av svigers siden storebror fikk sin av de og de har gitt den stolen til alle barnebarna.:angelic:

Nei lite innkjøp hittil, og det er fordi vi skal arve mye fra både min søster og svigersøstre :happy: har ikke helt oversikt over hva vi trenger og ikke, men håper å få det snart slik jet kan begynne å planlegge:nailbiting:

Har igjen mye fra førstemann som også var vinterbaby, så trenger ikke så mye :happy:
Det jeg har kjøpt hittil er:
- Elastisk sjal
- Vevd sjal

Det vi mangler:
- Ergobaby embrace
- Tripp trapp-stol (skal nok ønske oss)

Også får jeg vel gå gjennom klærne etterhvert for å se om vi trenger noe mer basics. De har vært en tur innom svigerinna mi sin yngste baby etter at vår førstefødte brukte det. Og før det var det meste arvet eller kjøpt brukt.

Vi har kjøpt barnevogn da vi kom over et kupp på finn for noen uker siden (er 20+3):joyful:
Ellers har vi fått/arvet masse klær.
Bestilte meg Bbhugme pute i dag, den gleder jeg meg til å bruke tvert, også blir den jo ammepute når barna kommer:Heartpink:Heartpink
Ønsker oss alt for mye utover dette, men tenker å kjøpe kun det nødvendigste før de kommer (senger, sengetøy, stellebord m tilbehør, bilseter) men vi får se hvor lenge jeg klarer å dy meg:hilarious:

Har ikke kjøpt noe enda :hilarious: venter til det nærmer seg, regner med at vi kan bruke det meste fra sist. Kjøper nok bare litt ulltøy for hadde sommerbaby sist :dummy:

Har ikke kjøpt noe.. har kikket etter hva jeg har fra de andre. Ellers gleder jeg meg til at storesøster på 7 skal få være med å kjøpe litt :)

Har ikke kjøpt noe ennå, men tenker at jeg vil ha en liten lett vogn til å ha liggende i bilen og mest sannsynlig nytt bilsete.

Den store jobben blir å rydde opp i skap og esker, samle sammen og gjøre klart til minsten kommer

Har kjøpt moseskurv allerede i uke 12 ca, bare fordi jeg kom over en så fin en til god pris på finn :happy: noen plagg i str nyfødt har det også blitt. Ellers har vi mye fra forrige gang, så egentlig er det vel stort sett vogn og bilsete som mangler.

Dette er nr 2, og storebror er jo 4 og bruker ikke babyting lenger, så hun i magen kan overta det meste ;) Har avtalt med en kollega å kjøpe hennes vogn billig, likte ikke så godt den vi hadde sist. Ellers kjøpt noe ullklær til nyfødtperioden, siden storebror var sommerbaby. Får se om vi får tripptrapp i gave fra oldeforeldre, slik storebror fikk :) Blir sikkert litt jenteklær da tenker jeg :Heartpink

Her trengs det bare en ny bedside crib og noe ullklær i minste str + kanskje egne bamser ☺️ brukte nesten aldri den vi har for den må du flytte babyen oppi istedenfor ligge inntil sengen. Hun på snart 1,5 år sov dermed nesten bare oppi vår seng og samboer sov inne med eldstejenta
Hvis det er gutt denne gangen og ikke jente til så blir det en del innkjøp av gutteklær også.

Var innom Lindex i går og hjeeelp så masse supersøte små-klær de hadde :hilarious: Storesøster fikk velge en body og en pysj til lillebror og hun strålte som solen :D

Nå har jeg pinadø kjøpt tripptrapp-stol. Kanskje den tingen det var minst hast å kjøpe, men de var på hele 20% forrige helg så da slo jeg til :happy:

ellers var jeg også innom lindex forrige dagen. Klarte ikke dy meg så da ble det en omslagsbody, bukse, sokker og siklesmekke :angelic: så mye fint der! Vi har allerede arvet en del klær, men mye i ull. Jeg frykter vi får et barn som ikke tåler ull siden vi har mange slike barn i familien, og jeg ikke tåler ull selv :nailbiting: så da må vi ha litt bomull osv også :happy:

neste lønning tenker jeg å kjøpe babycall ☺️

Her er det kjøpt en del ting allerede:
Babynest
Stokke sin nydelig vugge (kupp på Finn.no)
Stokke baby stol til Tripp trapp stolen (kupp på Finn.no)
Stellematte
En del klær i str 56 (pysjamas, body, bukser, ulldress, polstret dress)
Smukk og smukkesnor
Babysete maxicosi
Emmaljunga vogn (kupp på Finn.no)
vognpose
Gulpekluter og vaskekluter
Badebalje som er sammenleggbar (les:lite bad)
Babyinnlegg til badebalje

babycall har vi fra før
ønsker meg nå Myllra fra IKEA❤️ Så fin seng❤️
Trenger dyne vet jeg, men føler at jeg har så mye nå at jeg lett overser noe jeg faktisk trenger Noen som ser hva som mangler? (Tenker ikke på alt tilstellebordet da).

Her er det kjøpt en del ting allerede:
Babynest
Stokke sin nydelig vugge (kupp på Finn.no)
Stokke baby stol til Tripp trapp stolen (kupp på Finn.no)
Stellematte
En del klær i str 56 (pysjamas, body, bukser, ulldress, polstret dress)
Smukk og smukkesnor
Babysete maxicosi
Emmaljunga vogn (kupp på Finn.no)
vognpose
Gulpekluter og vaskekluter
Badebalje som er sammenleggbar (les:lite bad)
Babyinnlegg til badebalje

babycall har vi fra før
ønsker meg nå Myllra fra IKEA❤️ Så fin seng❤️
Trenger dyne vet jeg, men føler at jeg har så mye nå at jeg lett overser noe jeg faktisk trenger Noen som ser hva som mangler? (Tenker ikke på alt tilstellebordet da).
Ammepute ;)

Har kjøpt inn så langt:
- barnevogn med stelleveske
- moseskurv
- stokke newborn sete
- stokke tripp trapp stol
- litt klær str. 50 og 56

Endel av dette er kjøpt på finn :)

Synes det er så koselig at mannen har begynt å kjøpe inn til babyen på eget initiativ :Heartred fordi han gleder seg sånn. Vanligvis er det jeg som ordner mest sånne ting.

Back
Topp