Innkjøp til mini

Her har det vært særs lite som må kjøpes, siden jeg har to barn på 2 og 4 fra før :) eneste jeg har hatt på innkjøpslista:

ikke kjøpt enda:
- Ny bilstol til baby (den gamle var brukt da vi fikk den og har gått ut på dato)
- Ny babycall (den gamle har tatt kvelden.. etter blant annet å ha blitt kastet i do av «noen»)

har kjøpt:
- Bedside crib (hadde ikke til de to første). Kjøpt brukt av en mor i bhg
- babybjørn vippestol (lånte en til de to første): kjøpt brukt på Finn.no nå i helga
- litt småting på tise (typisk dyre klær som blir brukt kort av hvert barn, feks ullfleece fra nøstebarn osv får meg ikke til å kjøpe sånt nytt)
- har strikket en del for kosens skyld :Heartred

Må si det er utrolig deilig med nr 3 å slippe å tenke på utstyr og innkjøp siden «alt» vi trenger og mere til er i hus! I tillegg har vi prøvd og feilet litt og funnet frem til eksakt hvilke ting som blir mye brukt hos oss og hva vi ikke trenger. Føler jeg styrte masse med dette før førstemann.

Har kjøpt:
Vogn - emmaljunga nxt90 outdoor
Seng - Stokke Sleepi
Vippestol - babybjörn balance soft
Tripp trapp stol + newborn seat - Stokke
Bæresele - ergobaby Omni 360 Cool Air
Babygym - bright starts 5 in 1
Garderobe - pax fra ikea
Diverse klær i ull og bomull fra lillelam, h&m, lindex, kappahl, newbie

Ikke kjøpt enda:
Vognpose vinter - voksi urban
Stelleveske
Babycall - neonate bc-8000dv
Bilstol + base - besafe izi go modular x1
Bilpose - voksi move
Stellekommode
Ammepute - cosyfix
Bleiebøtte - ubbi
Brystpumpe
Smokker, flasker osv småting

Nå som vi har begynt å handle inn det vi trenger til baby, er det noen som har en god brystpumpe å anbefale? :) den må være elektrisk, ikke sånn manuell hvor man pumper for hånd :rolleyes:

Nå som vi har begynt å handle inn det vi trenger til baby, er det noen som har en god brystpumpe å anbefale? :) den må være elektrisk, ikke sånn manuell hvor man pumper for hånd :rolleyes:
Sniker

Veldig glad i den fra Avent! Lurer på om jeg skal kjøpe den nyeste modellen eller den gamle som jeg har hatt før...

Sniker

Veldig glad i den fra Avent! Lurer på om jeg skal kjøpe den nyeste modellen eller den gamle som jeg har hatt før...

Jeg hadde også en Avent brystpumpe sist, men har gitt den bort. Det var nok en eldre modell, men jeg var veldig fornøyd.

Jeg hadde Medela Swing sist, men skal selge den og kjøpe Medela Swing Maxi Flex denne gang så jeg kan pumpe begge sider samtidig når jeg må.:) Var veldig fornøyd, så synes det var et godt kjøp uansett om jeg vil ha hakket sterkere nå.:joyful:

Har kjøpt:
Noen omslagsbodyer og myke bukser i strl 50-56
Et par ullbodyer i 50-56
Ulldress i 56
Tripp trapp stol (har allerede et newborn sete)
Bilstolpose
Et skikkelig mykt og godt fleeceteppe

Vurderer å kjøpe noen pysjer i ull også, men tror kanskje jeg vil se an om baby er varm eller kald av seg først. Ellers har vi det meste fra før :happy:

Jeg hadde Medela Swing sist, men skal selge den og kjøpe Medela Swing Maxi Flex denne gang så jeg kan pumpe begge sider samtidig når jeg må.:) Var veldig fornøyd, så synes det var et godt kjøp uansett om jeg vil ha hakket sterkere nå.:joyful:
Takk for tips! :)

Her er forøvrig det jeg har fra før etter de to søsknene:

Vogn (Stokke) , reisevogn (city tour?), sykkelvogn (dobbel thule)
Sprinkelseng (ikea), madrass, sengekant
Babynest (gave), lammeskinn kort- og langhåret
Vognpose vinter (easygrow nature), vår (easygrow lite x 2), bil (voksi move)
Dyner og puter + sengetøy
Alt til stell (stellematte, bleiebøtte kluter etc)
Babycall (hangler) (arvet)
Lekegrind troll (arvet), babygym, leker, lekematte
Moseskurv m stativ (Finn.no)
Swaddler, gulpekluter, x antall pledd
Alt av klær, både bomull og ull (mye arvet)
Flere nøstebarndresser i ullfleece, votter, luer, sokker, fotposer osv
Masse hjemmestrikk (mye gaver)
Ergobaby 360, close caboo (kjøpt brukt), bærejakke
Brystpumpe (naturebond)
Babybjørn reiseseng
Stokke flexibath med nyfødtinnsats (arvet)
Termometer, Paracet og neglesaks

Kun vogn :hilarious: Har ingenting fra før, vi var helt sikre på at vi var ferdig med barn, og så kom ønsket tilbake. Har lyst til å kjøpe kun det helt nødvendige denne gangen, men av god kvalitet. På forrige barn kjøpte vi feks to-tre antrekk i silkeull fra nøstebarn, og det var alt hun trengte av klær. Skylte det opp/vaska det på ullprogram hver kveld.

Så her er en utfordring: hva tenker du er det absolutte minimum en baby 0-6 mndr MÅ ha? Er jo et år til babyen er over et halvt år, så venter med alt etter det. :)

Her er det jeg selv kommer på:

Vogn
Bilsete
Bæresele
Vognpose
Sengetøy/dyne
Stellematte
Babygrind eller Tripp trapp baby
Bodyer
Bukser
Strømpebukser/sokker
Lue
Votter
Ulldress
Pysj
Smokker: hvis babyen tar smokk, nr 1 gjorde det, nr 2 ikke.
Salve
Bleier
Myke kluter
Badeolje
D-vitamindråper

Samsover så trenger ikke seng ennå.

Last edited:
Kun vogn :hilarious: Har ingenting fra før, vi var helt sikre på at vi var ferdig med barn, og så kom ønsket tilbake. Har lyst til å kjøpe kun det helt nødvendige denne gangen, men av god kvalitet. På forrige barn kjøpte vi feks to-tre antrekk i silkeull fra nøstebarn, og det var alt hun trengte av klær. Skylte det opp/vaska det på ullprogram hver kveld.

Så her er en utfordring: hva tenker du er det absolutte minimum en baby 0-6 mndr MÅ ha? Er jo et år til babyen er over et halvt år, så venter med alt etter det. :)

Vogn
Bilsete
Bæresele
Vognpose
Sengetøy/dyne
Stellematte
Bodyer
Bukser
Strømpebukser/sokker
Lue
Votter
Ulldress
Pysj
Salve
Bleier
Badeolje
D-vitamindråper

For min del ville jeg heller hatt vippestol enn babygrind eller tripp trapp med babysete, hvis jeg skulle valgt :happy: Ikke helt nødvendig, men syns også en praktisk babygym er veldig nyttig. Ville i såfall hatt en som kan flyttes over der baby ligger, ikke en som er festet i en matte. Og en med tverrstang, ikke sånn teltstangaktig. Kan jo eventuelt bygges selv om man er nevenyttig :happy: Hva som henger og dingler er jo som regel ikke så viktig, og bare fint om det kan byttes ut innimellom.

Vogn
Bilsete
Bæresele
Vognpose
Sengetøy/dyne
Stellematte
Bodyer
Bukser
Strømpebukser/sokker
Lue
Votter
Ulldress
Pysj
Salve
Bleier
Badeolje
D-vitamindråper

Hva med vaskekluter og gulpekluter, forresten?

For min del ville jeg heller hatt vippestol enn babygrind eller tripp trapp med babysete, hvis jeg skulle valgt :happy: Ikke helt nødvendig, men syns også en praktisk babygym er veldig nyttig. Ville i såfall hatt en som kan flyttes over der baby ligger, ikke en som er festet i en matte. Og en med tverrstang, ikke sånn teltstangaktig. Kan jo eventuelt bygges selv om man er nevenyttig :happy: Hva som henger og dingler er jo som regel ikke så viktig, og bare fint om det kan byttes ut innimellom.

Takk for tips! :) Ja, tror nok ikke det blir babygrind, tenkte på det fordi en venninne av meg har en som er høy og justerbar, så når babyen er liten har den også sovet der i blant. Ville ikke satt fra meg babyen i en sånn lav grindseng, det føles jo omtrent som å sette ungen i bur. :hilarious: Men tror nok jeg går for tripp trapp med sånn babydel, mest fordi jeg liker å kunne ha babyen i samme høyde som meg når jeg lager mat/spiser selv/familien spiser måltider etc. Vippestol har jeg liksom ikke brukt på noen av barna, så har ikke tenkt på det. Nå har vi også en veldig nysgjerrig hund på bare 8 mndr, så kan ikke ha babyen på gulvet av den grunn heller. :)

Takk for tips! :) Ja, tror nok ikke det blir babygrind, tenkte på det fordi en venninne av meg har en som er høy og justerbar, så når babyen er liten har den også sovet der i blant. Ville ikke satt fra meg babyen i en sånn lav grindseng, det føles jo omtrent som å sette ungen i bur. :hilarious: Men tror nok jeg går for tripp trapp med sånn babydel, mest fordi jeg liker å kunne ha babyen i samme høyde som meg når jeg lager mat/spiser selv/familien spiser måltider etc. Vippestol har jeg liksom ikke brukt på noen av barna, så har ikke tenkt på det. Nå har vi også en veldig nysgjerrig hund på bare 8 mndr, så kan ikke ha babyen på gulvet av den grunn heller. :)
Det er jo litt smak og behag hva man liker der :happy: men lurt å få litt høyde, ja, og tripp trapp får man jo brukt lenge uansett!
Liker at du tenker på hva som er minimum, for er jo ganske mye man ikke egentlig trenger. Fin inspirasjon :joyful:

Det er jo litt smak og behag hva man liker der :happy: men lurt å få litt høyde, ja, og tripp trapp får man jo brukt lenge uansett!
Liker at du tenker på hva som er minimum, for er jo ganske mye man ikke egentlig trenger. Fin inspirasjon :joyful:

Ja, enig :happy: Jeg synes de første månedene går så utrolig fort også, så husker fra de forrige at det er en del man bare aldri får brukt. Og så "unner" jeg meg/babyen litt ekstra kvalitet på de tingene vi faktisk kjøper da, når det ikke blir så mange ting. :Heartred

Er i uke 23 med tvillinger, og har kjøpt inn/fått:
- Voksipose til vognen (må kjøpe en til)
- en Sprinkelseng med madrass, trooor det er plass til begge i en seng i begynnelsen, hvis ikke tar vi problemet når det kommer :P
- En del klær (arvet fra søskenbarn)
- Vogn bugaboo donkey duo 2 tror jeg den het (tvillingvog, kom over et kupp på finn)
- bb hugme pute, den er utrolig digg å ha allerede nå, og blir amepute når barna er her.

Ellers syr jeg og har sydd en saccosekk, en del klær, og har kjøpt stoff/utstyr til å sy babynest, stellematte, toalettmapper o.l., og har strikket et par bodyer og et par ulldresser. Kommer nok litt strikk fra bestemødrene også:)

Vi mangler
bilseter
stellebord/stelleplass
alt til stelleplassen
klær i små str.
lekegrind til å ha på stua
bæresjal (har fått anbefalt moby wrap for å kunne bære begge samtidig)
dyner

Trenger kanskje:
Tripp trapp stoler med newborn sett
vippestoler
babygym
flasker og brystpumpe

Back
Topp