Glukose belastning når?

Spirehybelen

Glad i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Hei jenter :)
Når i svangerskapet tok dere testen?
Er 24+0 imorgen, men burde kanskje vente litt lengre ut i uke 24 før jeg tar den? :wacky:
 
Hei!
Fikk beskjed om å ta den 27+ da jeg var hos jordmor nå sist :happy:
 
Jeg skal ta den i morgen 24+0, satser på det går bra. De sier vel mellom 24 og 28?
 
Jeg skal ta i morgen. Er da 24+5. Den sukkerdrikken er heeelt motbydelig, så gleder meg ikke. Veska er pakka med bok og ørepropper. 2 timer på en seng på lab'en på sykehuset er ikke akkurat interessant.
 
Skal til legen på fredag for å få henvisning til furst (er 24+6 når jeg er der) Når jeg tok den sist var jeg såååå tørst at den gikk rett ned faktisk :hilarious:
 
Jeg skal ta den om to uker, da er jeg 24+3. Tok den sist i uke 26. Slapp å sitte på legekontoret (venterommet.) Så jeg dro hjem og ventet :)
 
Fikk beskjed om 24-28, men jeg slapp å ta den denne gangen ;)
 
Jeg skal ta den 24+5 og gruer meg veldig da har ekstremsvangerskapskvalme så kommer ikke til å klare å holde på dette. hvor lenge etter det er svelget kan man ta testen? vet dere om de har egne venterom for de som ikke kan sitte på det vanlige venterommet?
 
:)
Jeg skal ta den 24+5 og gruer meg veldig da har ekstremsvangerskapskvalme så kommer ikke til å klare å holde på dette. hvor lenge etter det er svelget kan man ta testen? vet dere om de har egne venterom for de som ikke kan sitte på det vanlige venterommet?
Man må vente to timer etter man har drukket sukkervannet, før de måler.. Som jeg skrev over, kunne jeg dra hjem og vente der:happy:
 
Jeg skal ta den 24+5 og gruer meg veldig da har ekstremsvangerskapskvalme så kommer ikke til å klare å holde på dette. hvor lenge etter det er svelget kan man ta testen? vet dere om de har egne venterom for de som ikke kan sitte på det vanlige venterommet?

https://nhi.no/familie/graviditet/s...er/undersokelser/sukkerbelastning-av-gravide/
på denne siden står det at den bør utsettes hvis du har «Kvalme som er så uttalt at belastningen ikke er mulig å gjennomføre» så da kommer det jo an på hvor kvalm du er.
Selv har jeg ikke hørt noe, visste ikke om den før nå. Er i uke 26 og godt innenfor kriteriene ang alder får ta en telefon til legen i morgen tror jeg
 
Jeg fikk beskjed av jordmor om at jeg ikke trang å ta den denne gangen :) tok i forrige svangerskap.
 
Jeg skal ta den 24+5 og gruer meg veldig da har ekstremsvangerskapskvalme så kommer ikke til å klare å holde på dette. hvor lenge etter det er svelget kan man ta testen? vet dere om de har egne venterom for de som ikke kan sitte på det vanlige venterommet?
Jeg hadde utsatt det i håp om å bli bedre. Den skal tas mellom uke 24 og 28, så det er ingen hast. Kanskje du kan få en avtale om å dukke opp spontant en dag du føler deg bedre? Jeg skal ta på laben på sykehuset, og jeg får dukke opp når jeg vil.
 
Jeg fikk beskjed av jordmor om at jeg ikke trang å ta den denne gangen :) tok i forrige svangerskap.
Jeg trodde jeg slapp denne gangen siden jeg ikke er førstegangsfødende, men "måtte" visst likevel pga bmi :dead: Gruer meg som en hund.
 
Uten mat og drikke, duger jeg ikke Glukosebelastning tirsdag som var. 55min etter drikken var kommet i kroppen kunne jeg bare pakke sammen og gå fra legekontoret. Kastet opp alt sammen
 
Back
Topp