mamat2prinsesser&4prinser
2007♡ 2009♡ 2012♡ 2018♡ 2021♡ 2023♡
VIP
Vi som prøver :)
September 2012
Novemberlykke 2018
Oktoberbarna 2021♡
Novemberfnuggene 2023
✨️Julestjernene2023✨️
Det er derfor jeg har skrevet fødebrev - for ja, mange har en god fødselsopplevelse, men jordmødre og leger går også hatt tendenser til å ta styringen og gjøre sånn som de vil.. Burde legges mer til rette for at den fødende skal få gjennomgå en fødsel på egne premisser.
Jeg leste en artikkel om at 'fødende går lett inn i pasientrollen' (og bare, gjør som de blir fortalt). Men det er jo fordi mange ikke vet at de har et VALG; og man blir ofte bare styrt med. "Nå er du fire cm, så nå kan du få lov til å komme inn. På med sykehusskjorter, så tar vi ctg for moro skyld". "Neinei, det er jo bare en time siden du var fire cm, er ikke noe vits i å sje.... Å FAEN HER ER ET HODE" (Har ikke opplevd den selv, men hørt andre har opplevd lignende).
Hvis man heller ble OPPFORDRET til å følge kroppen, og ta kontroll over egen fødsel, så hadde det nok føltes finere for veldig mange.
Men dette ble off-topic. Jeg synes bare det er veldig urettferdig at fødende ikke blir hørt.
Jeg er veldig enig med deg, men med mine planlagte KS har jeg følt meg så godt ivaretatt av både leger, gynekologer og jordmødre

Skjønner i alle fall at jeg må ta det med en klype salt
størrelsen på hodet har mer å si på hvor hardt det er å få de ut! Når hodet først er pressa ut sklir resten av kroppen lett ut i forhold 

, så ville ikke fokusert så mye på det