Foreldrepermisjon

Tror vi lander på 100% ellers taper samboer så mye penger på det.
Men når er det vanlig å søke? Husker ikke fra de to andre gangene, og da søkte vi i papirform og ikke via nett. Skjer visst en del endringer på fem og ti år. :laughing002
Jeg har sendt permisjonsvarsel til jobben for et par uker siden og jeg har akkurat sendt inn søknad om foreldrepenger nå:p så i lønnssystemet at permisjonen allerede er registrert så da var det nok ikke for tidlig i hvert fall:D
Vi endte på 100% og jeg tar en del oppspart ferie, samt neste års ferie og noe ulønnet, så da er jeg etter planen tilbake i jobb aug 2022:rolleyes:
 
Tror vi lander på 100% ellers taper samboer så mye penger på det.
Men når er det vanlig å søke? Husker ikke fra de to andre gangene, og da søkte vi i papirform og ikke via nett. Skjer visst en del endringer på fem og ti år. :laughing002

Jeg skal søke nå har jeg tenkt, enten i dag eller i morgen. Er 4 uker behandlingstid i Viken ifølge nav.no. Kan jo selvfølgelig gå kjappere også, men greit å bare bli ferdig med det :)
1 mnd, 3 uker og 6 dager til permisjonsstart i dag :happy:
Arbeidsgiver fikk varsel i slutten av mai og det har begynt å bli registrert i turnuskalenderen min ser jeg, hvertfall frem til november.
 
Jeg søkte hos nav og skrev inn på hr portal for et par uker siden nå, står på nav at den ikke vil bli behandlet før 30 juli, permisjonsstart 27 august
 
Min søknad blir ikke behandlet før 19.juli, selv om permisjonsstart er 16.august og da har de seks ukers behandlingstid. Høres ikke ut som det er nok tid for å få det ordnet, men men..
 
Min søknad blir ikke behandlet før 19.juli, selv om permisjonsstart er 16.august og da har de seks ukers behandlingstid. Høres ikke ut som det er nok tid for å få det ordnet, men men..
Alt ordner seg! Så lenge arbgiver sender inntektsmelding, så blir øknaden veldig kjapt behandlet.
Jeg fødte 2 mnd for tidlig sist gang, lenge før frist for inntektsmelding. Ordet seg helt automatisk likevel, bare et par dager etter fødsel.
 
Må vi legge ved søknad om ulønnet permisjon i søknaden til nav? Skjønner ikke hvordan jeg gjør det i såfall :wacky:

Edit: jeg fant utav det :rolleyes:
 
Må vi legge ved søknad om ulønnet permisjon i søknaden til nav? Skjønner ikke hvordan jeg gjør det i såfall :wacky:

Edit: jeg fant utav det :rolleyes:
Hva fant du utav? Trodde bare jeg måtte søke til jobben om ulønnet?
 
Back
Topp