Vi tar 100 prosent. Dette barnet er veldig planlagt, så jeg har spart ferie de siste årene og tar ut lite ferie i år for å bygge på permisjonen. Jeg har termin sent i august, så blir fort september. Slik jeg har forstått det har barn født etter august krav på plass først den mnd de fyller 12 mnd, så vi får kanskje ikke plass før september 2022. Med ferieavvikling og permisjon så kan vi være hjemme til utløpet av september 2022. Det passer veldig bra med barnehage! Forrige barn hadde termin i januar og det var betydelig mye mer styr da
stemmer de ikke har krav på det før mnden de fyller 1 år, men her har de somregel tatt inn alle på hovedopptaket sålenge foreldrene ønsker det dvs de har samme bemanning i august som i september men holder av plassen (lite aktuelt å flytte på voksne eller ansette nye bare noen uker uti det nye barnehageåret), så vi tar sjansen på at vi får plass men jeg vurderer å ta noen dager ulønnet perm (feks 1 dag pr uke) fra Juni når jeg egentlig skal jobbe 100% for å strekke den enda litt til, og så tror jeg mannen vil sette pris på en dag i uka hvor han kan jobbe istedet (jeg elsker permisjonslivet, men ikkeminst har jeg en mann som vet at det kan være skikkelig hardt og at det ikke bare er å dille hele dagen så en dag på jobb blir nesten som en fridag for han tror jeg )