mamat2prinsesser&4prinser
2007♡ 2009♡ 2012♡ 2018♡ 2021♡ 2023♡
VIP
Vi som prøver :)
September 2012
Novemberlykke 2018
Oktoberbarna 2021♡
Novemberfnuggene 2023
✨️Julestjernene2023✨️
Gått opp 2 kg fra startvekten...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Nei, var en del kvalm i starten. Kasta ikke opp noe særlig men ble litt småspist. Nå skal det sies at jeg hadde noen ekstra kg i utgangspunktet, så slik sett er det jo greit jeg ikke legger på meg merIkke at jeg aktivt gjør noe, spiser det samme som før egentlig.
godt man har de faste rutinene sine 

Jeg syntes det er ok at lege/jordmor sier vi som er overvektige må passe ekstra på og prøve å holde oss innenfor et visst antall kg, men det å skjenne på når man ikke klarer det blir feil. Å «holde» vekten ved å kun gå opp 12kg som et svangerskap gjennomsnittlig veier føler jeg at burde være helt ok selv om det hadde vært optimalt å gå opp mindre. Jeg tror jeg har gått opp 7 til nå og skal egentlig ikke gå opp mer enn 6-8 kg, men jeg prøver så godt jeg kan, hadde jeg blitt fortalt at det ikke var bra nok hadde jeg begynt å gråte tror jeg+ 6 kg. Har noe høy vekt fra før, så legen blir sur for hver gang jeg har gått opp. Men jeg tenker at den "normale" vekten å gå opp må da være greit? Både baby og tillegg veier jo litt![]()
+ 6 kg. Har noe høy vekt fra før, så legen blir sur for hver gang jeg har gått opp. Men jeg tenker at den "normale" vekten å gå opp må da være greit? Både baby og tillegg veier jo litt![]()
Vel, legen min ville jo at jeg ikke skulle gå opp noen ting, heller holde samme vekt eller gå ned, så jeg har jo følt meg "mislykket" når jeg ikke har klart det.... men jeg synes heller ikke vektøkningen jeg har hatt er gæli mtp at det har vært en sakte vektøkningJeg syntes det er ok at lege/jordmor sier vi som er overvektige må passe ekstra på og prøve å holde oss innenfor et visst antall kg, men det å skjenne på når man ikke klarer det blir feil. Å «holde» vekten ved å kun gå opp 12kg som et svangerskap gjennomsnittlig veier føler jeg at burde være helt ok selv om det hadde vært optimalt å gå opp mindre. Jeg tror jeg har gått opp 7 til nå og skal egentlig ikke gå opp mer enn 6-8 kg, men jeg prøver så godt jeg kan, hadde jeg blitt fortalt at det ikke var bra nok hadde jeg begynt å gråte tror jeg![]()

Har sett på denne selv, men lege er ikke enig i denne. Hun vil heller at jeg skal holde startvekt eller gå ned, og det kjenner jeg at er vanskelig...https://nhi.no/familie/graviditet/symptomsjekker/vektokning-i-svangerskapet/
Denne oversikten gir en pekepinn på anbefalt vektoppgang med utgangspunkt i BMI før graviditeten.
Har sett på denne selv, men lege er ikke enig i denne. Hun vil heller at jeg skal holde startvekt eller gå ned, og det kjenner jeg at er vanskelig...
Har sett på denne selv, men lege er ikke enig i denne. Hun vil heller at jeg skal holde startvekt eller gå ned, og det kjenner jeg at er vanskelig...
At legen din går i mot de nasjonale anbefalte retningslinjene er litt merkelig.Vel, legen min ville jo at jeg ikke skulle gå opp noen ting, heller holde samme vekt eller gå ned, så jeg har jo følt meg "mislykket" når jeg ikke har klart det.... men jeg synes heller ikke vektøkningen jeg har hatt er gæli mtp at det har vært en sakte vektøkning![]()
+ 6 kg. Har noe høy vekt fra før, så legen blir sur for hver gang jeg har gått opp. Men jeg tenker at den "normale" vekten å gå opp må da være greit? Både baby og tillegg veier jo litt![]()
Synes ikke du har hatt en ille vektøkning overhodet. Man legger jo på seg når man er gravid. 12 kg er normalen med det baby, fostervann, morkake, vann og litt fett på hoftene/bryst til amming
Om hun fortsetter slik, så bytt lege, for en sånn usympatisk holdning skal ingen finne seg i man skal IKKE slanke seg som gravid