Blir det ein bittelille? <3

Helt enig!! Er ikkje vant til at de er så flinke med å ‘roe nerver’ før uke 23 her - men ble jo veldig positivt overrasket når eg fikk ekstra UL i uke 15 :happy:
Men.. ikkje mange ukene igjen nå, så håper å slippe ‘roe nervene’ mer før den tid :happy:

Hvordan går det med deg? :Heartpink

Ja, det er jo greit i alle fall! Et par uker til for deg nå, så passerer du 'viability' :) :) Det er alltid et kjekt skille å komme til..! :)

Joda, går greit. Synes ikke jeg kjenner like mye liv denne gangen som forrige gang, men hun er da der. :)
 
Ja, det er jo greit i alle fall! Et par uker til for deg nå, så passerer du 'viability' :) :) Det er alltid et kjekt skille å komme til..! :)

Joda, går greit. Synes ikke jeg kjenner like mye liv denne gangen som forrige gang, men hun er da der. :)

Jepp - blir godt å nå den uken og få en litt annen trygghet :happy:

Hehe, slik er det her også... tror eg! Er jo en stund siden sist, men er nokså sikker på at det var mer bevegelse med forrige. Hadde morkaken foran da også! Men han er det nokså mye fart i nå også, og har alltid hatt mye fart... kanskje minstefrøkna er av den mer rolige typen :p:p
 
Jepp - blir godt å nå den uken og få en litt annen trygghet :happy:

Hehe, slik er det her også... tror eg! Er jo en stund siden sist, men er nokså sikker på at det var mer bevegelse med forrige. Hadde morkaken foran da også! Men han er det nokså mye fart i nå også, og har alltid hatt mye fart... kanskje minstefrøkna er av den mer rolige typen :p:p

Jeg hadde moekaken foran sist, men ikke helt nederst liksom. Så, såpass tidlig kjente jeg en del nederst i livmoren. Da var morkaka mer mot toppen. Rundt uke 18 fikk jeg vite at morkaka var mer på fremsiden. Også ble den seg mer mot toppen igjen mot slutten. Denne gang vet jeg ikke plasseringen. Får vel vite på oul, men skulle ikke forundre meg om den er foran nå og. Men mer foran.. æsj.
 
Jeg hadde moekaken foran sist, men ikke helt nederst liksom. Så, såpass tidlig kjente jeg en del nederst i livmoren. Da var morkaka mer mot toppen. Rundt uke 18 fikk jeg vite at morkaka var mer på fremsiden. Også ble den seg mer mot toppen igjen mot slutten. Denne gang vet jeg ikke plasseringen. Får vel vite på oul, men skulle ikke forundre meg om den er foran nå og. Men mer foran.. æsj.

Ja, er litt rart med morkaken foran på en måte, føler en blir mer kjent med baby når man får litt mer ‘kontakt’ liksom... men nå er det i hvertfall daglige bevegelser og noen kan ses og kjennes tydelig på utsiden :Heartpink

Hvordan er det med deg? Hvor langt er du kommet nå?:Heartpink
 
23+5

Godt inne i uke 23, og her er det så mye som skjer at hode virkelig ikkje henger helt med :rolleyes:

Alt vell med lillesøster så vidt eg vet, skal på UL på fredag og få en ekstra sjekk på hjertet... pga min historie med hull i hjertet. Veldig grei sjekk å få :)

Dagene fyker forbi i rasende fart... med ‘oppgaver’ her og der som må tas tak i! Kjenner kropp og hode går på høygir nå, og det kommer til å bli en skikkelig nedeperiode på et tidspunkt... vet bare ikkje når :rolleyes:
Skal ikkje gå så mye inn på detaljer rundt hva som skjer, men kan si så mye at det er mye inn og ut av sykehus for utredning og i tillegg en del besøker på sykehus og oppfølging av flere nære. Ser at visse ting i livet for noen av de nok vil bli endret en stor del - og da er det bare å trø til og stille opp!!
Så er kunsten og balansere alt slik at man selv ikkje går på en smell etter hvert :rolleyes: Heldigvis ops på det og minner meg selv på at eg i utgangspunktet er sykemeldt av en grunn - lavt jernlager og bekken - og dette må også få litt prioritet :happy::happy:

Så er lillesøster i magen blitt så stor nå at man skal kjenne etter liv hver dag - det har eg gledet meg til:Heartred
Men nå er hodet så fullt at eg kjenner at eg ikkje helt klarer å registrere så godt det eg kjenner. Skal kontakte JM og høre med henne om det kan være en idè å få litt tettere oppfølging akkurat nå når det står på verst slik at eg kan legge bort den lille bekymringen :happy:
Nokså sikker på at eg kjenner fart og liv her hver kveld, men igjen.. blir fort usikker!

Ellers så blir det glukosebelastningstest den 3.mai... så nå får me vente på ‘dommen’. Det hadde vært godt å slippe den også, oppi alt... men men, spiser nokså diavennlig og har selv kontroll på blodsukkeret, så det går nok fint om det blir et tema :happy::happy:

Jepp.. det et vell det eg kommer på å nevne i farten :happy:
Håper dere alle har det bra hvor enn dere er i løpet :Heartpink
Er inne og leser og svarer innimellom, men hadde ønsket å kunne følge noen av dere tettere!
Fine folk :Heartpink
Men - her må energien prioriteres på de rette tingene en periode til:happy:

Store klemmer :Heartpink
 
Hurra for så langt! Håper formen holder seg slik at du ikke blir altfor nedbrutt :( Pass på deg selv!
 
Ta godt vare på degselv midt oppi alt- høres ut sol det er mye for deg nå:Heartred Deilig å ha nådd så langt. 23 er jo en milepæl det! :love7 Håper du får hvilt litt innimellom:Heartred Sender deg en klem!
 
Ja, er litt rart med morkaken foran på en måte, føler en blir mer kjent med baby når man får litt mer ‘kontakt’ liksom... men nå er det i hvertfall daglige bevegelser og noen kan ses og kjennes tydelig på utsiden :Heartpink

Hvordan er det med deg? Hvor langt er du kommet nå?:Heartpink

Ja, er akkurat det..man får mer kontakt med baby når man kjenner mer. Positive siden, med morkaken mot toppen så blir ribbeina beskyttet mot spark :p

Går fint her, kjenner spark fra utsiden nå ! Er 17+1 nå. Oul om godt over tre uker. ><
 
Ja, er akkurat det..man får mer kontakt med baby når man kjenner mer. Positive siden, med morkaken mot toppen så blir ribbeina beskyttet mot spark :p

Går fint her, kjenner spark fra utsiden nå ! Er 17+1 nå. Oul om godt over tre uker. ><

Så langt allerede :Heartpink Så gøy å kjenne spark fra utsiden også :happy: Spennende med OUL når den tid kommer :happy:
 
27+3

Wow - tiden går alt for fort her altså, dette må være det korteste svangerskapet jeg har hatt :p

Fire uker siden sist oppdatering.. nesten :eek::eek:

Nå har den fine familien min og jeg tatt oss en etterlengtet hotelltur for helgen - DET trengtes for både store og små :Heartpink
Nå skal vi bare kose oss med mat, bading, kino og hva enn vi måtte finne på! Ingen matlaging, ingen klesvask og andre sysler i hjemmet, ingen sykehus og ingen kjøring og andre oppgaver for øvrig familie!
Akkurat hva vi trenger nå :Heartpink

Ellers - utenom alt som er travelt og litt styrete - så går det egentlig veldig greit med meg og lillesøster i magen :Heartred:Heartred
Hun vokser fint og alt såg fint ut på siste UL :happy:

Jeg har tatt glukosebelastningstest - den ble negativ utrolig nok :D:D
Mine egne målinger viser høyt sukker etter mat med mye sukker/raske karbohydrater så jeg holder meg stort sett til sunn diabetesvennlig kost uansett. Så skeier jeg litt ut innimellom :)
Jernlageret fortsetter å synke og er nå nede på 3, Hb har også begynt å synke noe. Spiser på jerntilskudd uten at det har så veldig med effekt.
Er sykemeldt, mest av den grunn - fort trøtt og trenger den ekstra hvilen jeg kan få på dagtid.

Så sånn går no dagan :p

Er inne og leser og ‘rater’, men har ikke så mye overskudd til å skrive.
Ønsker dere alle alt godt :Heartpink:Heartpink
Klem fra meg :Heartpink
 
Whoop, 27 uker alt!
Herlig!
Utrolig kjedelig at jernet er såpass lavt.. ser ikke for meg at det er spesielt behagelig :/


Kos dere på weekend, høres utrolig herlig ut!
 
Whoop, 27 uker alt!
Herlig!
Utrolig kjedelig at jernet er såpass lavt.. ser ikke for meg at det er spesielt behagelig :/


Kos dere på weekend, høres utrolig herlig ut!

Tiden går vanvittig fort, vips så er vi et par tre uker lenger på vei :rolleyes:

Hotellhelgen var helt topp - det trengte vi virkelig alle sammen :):)
 
30+1
Puh, godt å bikke 30 uker… men blir enda bedre å nå 34 uker :rolleyes:
Der er jeg nok ca i morgen.. slik som tiden bare fyker avgårde!:p

Hjelpe meg - dette svangerskapet føler jeg at renner ut i alt mulig som kan skje i livet… det er helt vanvittig hvor mye ‘livet skjer’ for oss nå om dagen. Den ene krisen har knapt lagt seg før den neste starter opp….:confused:

Stresset siste uken har jeg virkelig kjent på kroppen, jeg mener… får jeg ikke premature rier av dette stresse så får jeg det i hvert fall ikke av stress!
Når det handler om barna sin trygghet… når man vet om grusomme ting som kan ha foregått… når barna våre potensielt står midt opp i det… når en familie trenge støtte… når prosessen ikke fungerer…
Ja, da jobber hode på spreng og hjerte knuses flere ganger daglig. Tårene sitter løst… veldig løst :(:(
Så i går kom beskjeden om at nå kan våre skuldre senkes - vao, da forsvinner all luft ut av en i lettelse :D:D
Så sliten i hode og glad for at familien i fokus fikk den støtte de trengte, samt at våre egne barn er trygge igjen :Heartpink
Så sliten…

… og så gravid! Uke 30 allerede :woot::woot:

Ellers har lillesøster det fint :Heartred
 
Last edited:
30+1
Puh, godt å bikke 30 uker… men blir enda bedre å nå 34 uker :rolleyes:
Der er jeg nok ca i morgen.. slik som tiden bare fyker avgårde!:p

Hjelpe meg - dette svangerskapet føler jeg at renner ut i alt mulig som kan skje i livet… det er helt vanvittig hvor mye ‘skjer for oss’ nå om dagen. Den ene krisen har knapt lagt seg før den neste starter opp….:confused:

Stresset siste uken har jeg virkelig kjent på kroppen, jeg mener… får jeg ikke premature rier av dette stresse så får jeg det i hvert fall ikke av stress!
Når det handler om barna sin trygghet… når man vet om grusomme ting som kan ha foregått… når barna våre potensielt står midt opp i det… når en familie trenge støtte… når prosessen ikke fungerer…
Ja, da jobber hode på spreng og hjerte knuses flere ganger daglig. Tårene sitter løst… veldig løst :(:(
Så i går kom beskjeden om at nå kan våre skuldre senkes - vao, da forsvinner all luft ut av en i lettelse :D:D
Så sliten i hode og glad for at familien i fokus fikk den støtte de trengte, samt at våre egne barn er trygge igjen :Heartpink
Så sliten…

… og så gravid! Uke 30 allerede :woot::woot:

Ellers har lillesøster det fint :Heartred
Så leit å høre at dere har hatt en vanskelig periode! Håper ting blir bedre for dere fremover:Heartred:Heartred:Heartred:Heartred Ta vare på degselv oppi alt!:love7
 
Så leit å høre at dere har hatt en vanskelig periode! Håper ting blir bedre for dere fremover:Heartred:Heartred:Heartred:Heartred Ta vare på degselv oppi alt!:love7

Ja, det har ikke vært måte på heller det denne våren :sorry::sorry:
Så har bare vært å stå i det - og prøve å balansere litt slik at kroppen får litt hvile samtidig som hode får kommer opp for litt luft!

Heldigvis har vi kommet igjennom det meste nå, så får vi se om det kanskje ikke trenger å dukke opp så mye mer nå fremover mot august - krysser fingre :D:D

Hvordan står det til med deg? :Heartpink
 
Leit å høre at det har vært tøft, men bra du har det bedre nå. Håper det blir lite begivenheter resten er svangerskapet!
 
Ja, det har ikke vært måte på heller det denne våren :sorry::sorry:
Så har bare vært å stå i det - og prøve å balansere litt slik at kroppen får litt hvile samtidig som hode får kommer opp for litt luft!

Heldigvis har vi kommet igjennom det meste nå, så får vi se om det kanskje ikke trenger å dukke opp så mye mer nå fremover mot august - krysser fingre :D:D

Hvordan står det til med deg? :Heartpink
Huff- viktig å ta vare på segselv når man står midt oppi kaos:Heartred Tenk, 30 uker altså! :joyful: Tiden flyr virkelig! Med meg går det bra- er 17+5 og oul er til uken:) Kvalmen er borte, så en mer behagelig del av svangerskapet disse ukene her:) Og nå er det sommer og sol, det elsker jeg:joyful: Håper du får en fin dag og helg! :Heartred
 
Leit å høre at det har vært tøft, men bra du har det bedre nå. Håper det blir lite begivenheter resten er svangerskapet!

Takk - ja, det føles greit å kunne slippe stresset litt :happy:
Satser på en helt rolig sommer nå ja, det skal bli godt med hytteturer og late dager.. :Heartpink

Hvordan står det til der?
Fikk dere tatt dere en tur hjem til Norge?:happy:
 
Huff- viktig å ta vare på segselv når man står midt oppi kaos:Heartred Tenk, 30 uker altså! :joyful: Tiden flyr virkelig! Med meg går det bra- er 17+5 og oul er til uken:) Kvalmen er borte, så en mer behagelig del av svangerskapet disse ukene her:) Og nå er det sommer og sol, det elsker jeg:joyful: Håper du får en fin dag og helg! :Heartred

Ja, det er sant - kan jo se det positive i det… at sv.skapet fyker avgårde i ein fei og plutselig er lillesøster her :Heartred

Så spennende med OUL - det blir flott :happy: Masse lykke til :wav
Og herlig at kvalmen er borte :happy:
Elsker også sol og varme, det gir i seg selv en god innsprøyting av energi :Heartpink
 
Back
Topp