Drømmen om nr 2

Da lillebror kom til verden:Heartred

Alt begynte kvelden den 22. desember. Jeg hadde maserier og satt i sofaen da det kjentes ut som noe rant ut av meg. Tenkte med en gang at dette måtte være slimproppen! Gikk på toalettet og oppdaget noen svære koagler og fikk komme inn til sjekk. Livmorhals var da 4-5 mm kort og 2 cm tøyelig. Alt var bra med lillebror!

Kom hjem etter sjekk og sov litt, og om morgenen 23. desember tok riene seg opp litt og litt. I 14.30 tiden ble de hyppigere og mer regelmessige. I min verden hadde jeg kjempe god tid og gjorde ferdig det jeg skulle rekke før jeg tok en ny tur for sjekk. Rundt kl 15 ringte vi etter barnevakt, da var riene så regelmessige at føden ville ha meg inn en tur.

kl 15.45 ankom jeg på føden og fikk tildelt fødestue med en gang. Tenkte egentlig ikke noe over dette annet enn at jeg trodde jeg skulle på ctg-registrering og sjekke eventuell åpning først. Jeg hadde jo sendt mannen hjem for å spise grøt med minsta i påvente av aktiv fødsel. Igjen skinner min dårlige dømmekraft gjennom, vi hadde god tid i min verden :p jeg husker jeg stusset litt på at jordmoren fant frem og klargjorde «fødekitet», med sprøyter og det hele, allerede da. Men spurte ikke om noe.

Vannet var enda ikke gått og jordmor gjorde etterhvert en sjekk av meg. Tipper kl var rundt 16.10. Jeg hadde da 5 cm åpning og tynn fosterhinne, mannen måtte ringes! Med tanke på jordmorens tonefall var det var først her jeg skjønte at jeg kanskje ikke hadde så god tid likevel :hilarious:

Jeg ringte mannen som akkurat hadde fått i seg siste skjea med grøt. Heldigvis hadde ikke barnevakta reist hjem! Jeg sto i prekestol denne gangen også, og ventet på mannen. Disse minuttene var uendelig lange! Riene begynte å bli ganske intense på dette tidspunktet. Da mannen endelig kom inn døra var klokka rukket å bli 16.45 og jeg gikk i dusjen for å lindre smertene litt. Mannen spurte om jeg hadde fått epidural ennå, noe jeg avkreftet. Her henvendte han seg til jordmor uten at jeg fikk det med meg, som ristet på hodet å sa vi ikke ville rekke det. Jeg etterspurte epidural rett etterpå og fikk nettopp det til svar, og der hadde hun rett. For akkurat i det hun avkreftet dette begynte pressriene. Klokka var da 16.50 og jeg måtte karre meg fra dusj til seng. Der klarte jeg ikke å holde igjen og pressa antakelig mens jordmor sjekket åpning på nytt.

Mannen fikk beskjed om å ringe på den andre jordmora som akkurat rakk å komme inn! På 2 og 1/2 pressrie, kl. 17.04, på selveste lille julaften, kom lillebror til verden:love7

Jeg trodde fødselen men jenta mi var rask og intens, men denne var helt hinsides sjuk! Aldri har jeg opplevd maken, og heller aldri har mannen skrytt mer av meg enn da!:hilarious: På en måte syns jeg det var kjipt å gå glipp av epidural og en rolig åpningsfase som sist, men på en annen side var det fantastisk å bli ferdig så fort! :D

Vi kom oss hjem på julaften og storkoser oss! :Heartblue
Sleit veldig med intense etterrier i etterkant, men det har endelig gitt seg. Syns det begynt å bli veldig slitsomt med 4 dager når det kjentes like intenst som åpningsrier.. var liksom som en ny fødsel :hungover:

Jeg er glad det hele er over, men samtidig er det litt trist at dette med høy sannsynlighet var siste gangen! Kroppen min er ikke så glad i å gå gravid, og psyken min tåler neppe en ny runde med aborter slik det var før lillebror satt. Jeg er dog veldig fornøyd med å ha fått to stykker med de oddsa vi har mot oss :love7
 
Tusen takk for gratulasjoner:Heartred
 
Hurra! Endelig er han her! Du har hatt litt av ett år bak deg!
 
Wow for en historie. Høres fantastisk ut at han kom så fort som han gjorde, og at du gjorde hele jobben selv uten epidural eller noe.
For en julegave. :)
Gratulerer så mye igjen. :)
 
Hurra! Endelig er han her! Du har hatt litt av ett år bak deg!

ja, det har det absolutt! Men glad det er over og at jeg sitter her med to friske barn:Heartred


Wow for en historie. Høres fantastisk ut at han kom så fort som han gjorde, og at du gjorde hele jobben selv uten epidural eller noe.
For en julegave. :)
Gratulerer så mye igjen. :)

Det var igrunn veldig greit at han kom så fort som han gjorde :D å det var absolutt litt av en opplevelse! Tusen takk:Heartred
 
Så koselig å lese Stinky. Har fulgt deg i opp og nedturer. Så gratulerer så inderlig mye!! Kos deg med lillebror ❤️
 
Godt nyttår! Håper dere har det fint i babybobla!
 
Hei hvor tiden flyr med en ny baby i hus!
Lillebror har rukket å bli 3 måneder og snur seg både fra rygg til mage og mage til rygg :D k
Vi vant i Lotto to ganger å fikk derfor enda en kolikkunge, men den ser heldigvis ut til å være helt borte nå!
Ellers går dagene unna, å lillebror skravler som en foss, ler og er i stort sett godt humør. Den verste sjalusien til storesøster han også gitt seg, og hun har vist seg å være ekstremt omsorgsfull, men også eiersyk. Lillebror er hennes, og ingen andre utenfor familien får lov til å se på han :p her jobber vi litt, men det er vanskelig i disse tider med lite sosial omgang.
lillebror skal døpes på påaskeaften, men festen blir senere. Det kjipeste er at ingen i min familie kommer :( de har ikke hilst på han ennå en gang grunnet corona. Føler vi ofrer så mye at jeg blir så forbanna på de som ikke tar dette på alvor. Jeg savner familien min å vil gjerne se de igjen snart!
 
Mange mange klemmer! Så godt å høre at det går bra nå :) Og ja, corona er kipt! Er snart 1 år siden vi så mine foreldre sist, og enda kan vi ikke reise :( gleder meg til vaksine
 
Mange mange klemmer! Så godt å høre at det går bra nå :) Og ja, corona er kipt! Er snart 1 år siden vi så mine foreldre sist, og enda kan vi ikke reise :( gleder meg til vaksine

uff!:Heartred Trist når det blir sånn, å enda tristere med alle toskene som takker nei til vaksina for å dra på ferie. Egoistiske jævler hele gjengen!
 
uff!:Heartred Trist når det blir sånn, å enda tristere med alle toskene som takker nei til vaksina for å dra på ferie. Egoistiske jævler hele gjengen!
Jepp :(
 
Stor klem! Jeg er så innmari enig. Lillemor er 6mnd og mine foreldre har enda ikke fått treffe sitt førstefødte barnebarn :( Det er fortvilende og vondt.

krysser fingrene for at vaksina kommer fortere enn ventet så vi faktisk kan besøke familie. Lillebror skal døpes i påsken, sammen med fetteren, så vi skal ta coronatest i morgen bare for å være helt sikre på at vi ikke drar med oss noe. De skal også, så da kan vi trygt være sammen med svigerfamilien i påska, selv om jeg aller helst skulle vært sammen med min egen:p
 
Gratulerer så mye Stinky! Glad på dine vegne at alt ordnet seg tilslutt <3 Håper du har fått kost deg med baby til tross for korona reglene.

Er nå 2 år siden jeg har møtt familien min i Norge... Mitt desemberbarn født i 2019 har enda ikke møtt min familie i Norge (vi bor i Belgia). Siden det er koronahotell så blir det litt vanskelig med 3 barn. Vi håper at vaksinepasset kommer på plass til sommeren eller at vi slipper koronahotell så vi endelig kan møte familien igjen.
 
Hei Stinky!
Håper alt går bra hos dere :)
 
Hei Stinky!
Håper alt går bra hos dere :)

Hei:Heartred her går alt bra! Lillebror er snart 6 hele måneder å vi jobber med tilvenning av egen seng :) det har vært et heftig halvår med kolikk nok en gang, og en liten storesøster som er veldig sår enda. Hun er veldig glad i lillebror, men sjalusien skinner ofte igjennom. Hos den største storesøsteren har angsten hennes eskalert etter et nytt søsken, så ja.. heftig halvår med nattevåk på 3 unger. Likevel koser jeg meg:Heartred

masteroppgaven måtte utsettes nok en gang, så jeg jobber enda med den:p håper jeg får levert snart!!

hvordan går det med deg?:joyful:
 
Hei:Heartred her går alt bra! Lillebror er snart 6 hele måneder å vi jobber med tilvenning av egen seng :) det har vært et heftig halvår med kolikk nok en gang, og en liten storesøster som er veldig sår enda. Hun er veldig glad i lillebror, men sjalusien skinner ofte igjennom. Hos den største storesøsteren har angsten hennes eskalert etter et nytt søsken, så ja.. heftig halvår med nattevåk på 3 unger. Likevel koser jeg meg:Heartred

masteroppgaven måtte utsettes nok en gang, så jeg jobber enda med den:p håper jeg får levert snart!!

hvordan går det med deg?:joyful:
Går bra :) over 13 uker på vei med nr 2 her. Termin i desember nok en gang :p
Håper angst og sjalusi roer seg etterhvert.
 
Back
Topp