Juni 2021

På kontroll i dag.
6 up and coming på 10 mm på den ene siden, men litt for tynn slimhinne, så fortsetter stimulering frem til ny kontroll på mandag!
Maassse smått på den andre som de er redd for skal begynne å vokse, så fortsetter med samme dose som før da de er redde for overstimulering.
Håper håper de seks små vokser seg store og fine og at slimhinnen vokser litt i helga nå!!

Jeg har nettopp hatt EL, så om ca. to uker skal jeg endelig starte med medisiner:)

Virker som mange av dere har litt erfaring innenfor IVF-verdenen, så;

Jeg har en AMH på 49.. Så den er jo ganske høy. Øvre del av referanseområdet for min alder. Men de finner ca. 20-24 antrale folikler på UL. Ingen tegn til PCO/PCOS. Jeg er godt overvektig (men frisk, så fikk innvilga forsøk:D). Skal gå på Bemfola 125 IE de første dagene, så øke til 150 IE.

Jeg er så redd for å bli overstimulert :(

Flere med litt høy AMH? Hvordan responderte dere på hormonene..?
Jeg har veldig høy AMH (over 120), PCO/PCOS, men slank.
Jeg har gått på en laav dose Menopur, og har respondert (heldigvis). Det går sakte, men det går godt foreløpig.
De er veldig veldig redde for å øke dosen hos meg, men jeg ligger i hvertfall an til å ha noe å ta ut til uka og for meg så føles det som en seier i seg selv.
Allerede på forsamtalen på sykehuset ble jeg forberedt på at jeg nok måtte stimulere lenger enn først oppsatt pga dosen.
Jeg kjenner allikevel at det skjer ting i kroppen selv om dosen er lav.
Tenker at jeg bare må stole på at sykehuset tar det beste valget ang dette.
Vet nok mer på mandag om det ligger an til overstimulering, men foreløpig ser det greit ut.

Da har jeg fått vært på kontroll. Legen sa ikke hvor mange egg han så. Men han målte ihvertfall fem stk på alle rundt 10mm som jeg så:rolleyes:

Skal øke dosen med Gonal fra 150 til 225 fom idag tom søndag. Mandag er det ny blodprøve og ny kontroll.
Litt skuffa at det ikke var flere han målte. Men husker fra sist jeg hadde IVF, så forespeilet legen at jeg kunne få ut mellom 4 til 8 egg. Jeg fikk ut 12 på uttaksdagen! Mye kan skje på kort tid.
Så jeg prøver å være optimistisk:rolleyes:
Bare så utroooolig kjedelig å måtte ta blodprøve så tidlig, og time til kontroll langt ut på dag:meh:
Dette var egentlig skremmende likt mitt, bortsett fra medisinene, hah :p
Jeg har seks stk på 10mm som skal stimuleres litt i helga!
Håper vi begge får det til å gro godt de neste dagene!:smiley-angelic001

Nå er jeg helt knust. Jeg hadde en blødningscyste på den ene eggstokken. Gyn jeg tok kontrollen hos sa han regnet med de kjørte på uansett for det hadde egentlig ikke noe å si, men jeg føler de avbryter forsøkene mine så fort de får mulighet så jeg har vel egenrtlig innsett at dette ikke blir noe av. :confused: 6 måneder uten et eneste innsett eller fullført inseminasjon :(Mister helt motet og håpet

Nå er jeg helt knust. Jeg hadde en blødningscyste på den ene eggstokken. Gyn jeg tok kontrollen hos sa han regnet med de kjørte på uansett for det hadde egentlig ikke noe å si, men jeg føler de avbryter forsøkene mine så fort de får mulighet så jeg har vel egenrtlig innsett at dette ikke blir noe av. :confused: 6 måneder uten et eneste innsett eller fullført inseminasjon :(Mister helt motet og håpet
Men kjære Sofia :Heartred Har du snakket med klinikken? Om cysten er på eggstokken så er den jo ikke i veien for en graviditet, tenker jo jeg da. Så enig med gynekolog. Men om det har noe å si for hvordan miljø det er der nede, så kanskje det ikke er så lurt å kjøre på.
Skjønner så godt at du blir trist og lei :Heartred Prøv å tenk at de avbryter kun fordi det ikke er godt nok tilrette for en graviditet. Så om de kjører på så er det mest sannsynlig bortkastet både for deg og antall forsøk du får offentlig.
Sender over en god klem og et håp om at det skal gå bra denne gangen :love7

Men kjære Sofia :Heartred Har du snakket med klinikken? Om cysten er på eggstokken så er den jo ikke i veien for en graviditet, tenker jo jeg da. Så enig med gynekolog. Men om det har noe å si for hvordan miljø det er der nede, så kanskje det ikke er så lurt å kjøre på.
Skjønner så godt at du blir trist og lei :Heartred Prøv å tenk at de avbryter kun fordi det ikke er godt nok tilrette for en graviditet. Så om de kjører på så er det mest sannsynlig bortkastet både for deg og antall forsøk du får offentlig.
Sender over en god klem og et håp om at det skal gå bra denne gangen :love7

Har ikke hørt noe fra de, det pleier å ta endel tid før de ringer. Prøver å forberede meg på det verste, det er liksom det eneste alternativet jeg kjenner til :( Evt å få de til å gå for inseminasjon istedenfor men det er kanskje ikke mulig når man har gått to uker på synarela først? Bare gjøre NOE som kan gi et lite håp. Er sendt opp på sykehuset for å ta noen prøver også. Sier meg ikke så mye men

Vedlegg

• 6BF9F7E0-5D69-4F5D-8A83-DF43F8FB0FCB.jpeg
    6BF9F7E0-5D69-4F5D-8A83-DF43F8FB0FCB.jpeg
    28,9 KB · Visninger: 106
Har ikke hørt noe fra de, det pleier å ta endel tid før de ringer. Prøver å forberede meg på det verste, det er liksom det eneste alternativet jeg kjenner til :( Evt å få de til å gå for inseminasjon istedenfor men det er kanskje ikke mulig når man har gått to uker på synarela først? Bare gjøre NOE som kan gi et lite håp. Er sendt opp på sykehuset for å ta noen prøver også. Sier meg ikke så mye men
Nei jeg er ikke så god på disse blodprøvene jeg heller.... Mye hormoner som skal sjekkes så kanskje for å passe på at resten der inne er som det skal?

Melder meg forsiktig inn her, da det ser ut som at vi fortsetter stimulering

cyberkeley - 28 år - Barn #1 - St Olavs - IVF/ICSI/TESA #2- Gonal F, Fyremadel, Ovitrelle og Lutinus - forventet uttak uke 22

Har andre kontroll på tirsdag, får se da om det blir totalfrys eller ikke :cat:

Krise avverget - får begynne på sprøyter i morgen. Fyyy for en påkjenning dette her er :eek:

Melder meg forsiktig inn her, da det ser ut som at vi fortsetter stimulering

cyberkeley - 28 år - Barn #1 - St Olavs - IVF/ICSI/TESA #2- Gonal F, Fyremadel, Ovitrelle og Lutinus - forventet uttak uke 22

Har andre kontroll på tirsdag, får se da om det blir totalfrys eller ikke :cat:
Velkommen kjære deg ❤

Altså dere! ❤ Mirakler skjer, hadde ny kontroll I dag -slimhinnen er innafor, og det BLIR innsett :eek::smiley-bounce012

Skjønner ikke stort jeg :p blodprøven var visst høyere enn de ønsket, men str på eggposer mindre enn ønsket.. og sånn har det vært hver gang.. nå er jeg livredd for at de rusher egguttak og at siste forsøk går like dårlig som de andre:sorry:

Skjønner ikke stort jeg :p blodprøven var visst høyere enn de ønsket, men str på eggposer mindre enn ønsket.. og sånn har det vært hver gang.. nå er jeg livredd for at de rusher egguttak og at siste forsøk går like dårlig som de andre:sorry:
Hva har de målt da på blodprøvene? ❤

Back
Topp