April 2021

Ok - litt tmi kanskje men - dere som går på crinone, fjerner dere noe av restene innimellom? Det begynte å bli litt ukomfortabelt her idag (dag 5) og jeg måtte fjerne litt. Der blir så rar konsistens på gelen etter hvert, sånn grynete, og det gamle begynner å bygge seg opp o_O Men jeg vil ikke fjerne det om det må være der..
Skal innrømme at jeg har fjerna litt i dusjen når jeg har følt at det nesten er fullt oppi der:hilarious: prøver å være forsiktig da.. Slimhinnene blir jo litt skjøre av Crinone.

Skal innrømme at jeg har fjerna litt i dusjen når jeg har følt at det nesten er fullt oppi der:hilarious: prøver å være forsiktig da.. Slimhinnene blir jo litt skjøre av Crinone.
Godt det ikke bare er jeg :hilarious: Googlet nettopp og det virker som at mange har det slik. Jeg visste ikke at slimhinnen blir skjør av medisinen - da skal jeg ta det veldig forsiktig!

Hvordan går det med dere som ruger nå? ❤

Advarsel: nå kommer det litt sutring her :banghead: Synes denne ventingen er skikkelig vanskelig. Mye vanskeligere enn jeg hadde sett for meg. Tenker egentlig hele tiden at det ikke har gått og blir veldig lei meg. Sliter med å konsentrere meg på jobb. Føler jeg er på gråten hele tiden. Hjelper heller ikke at det har vært rolige dager på jobb, for da får jeg mye tid til å google og tenke. Vet ikke når jeg skal tørre å teste heller..? Satt inn 3-dagers 27.april. Ovitrelle satt 22.april (på kvelden). Hva tenker dere? Hjelper å lese litt her inne, da ❤

Advarsel: nå kommer det litt sutring her :banghead: Synes denne ventingen er skikkelig vanskelig. Mye vanskeligere enn jeg hadde sett for meg. Tenker egentlig hele tiden at det ikke har gått og blir veldig lei meg. Sliter med å konsentrere meg på jobb. Føler jeg er på gråten hele tiden. Hjelper heller ikke at det har vært rolige dager på jobb, for da får jeg mye tid til å google og tenke. Vet ikke når jeg skal tørre å teste heller..? Satt inn 3-dagers 27.april. Ovitrelle satt 22.april (på kvelden). Hva tenker dere? Hjelper å lese litt her inne, da ❤

Jeg tenker at dette er så normale følelser og at jeg har har det på akkurat samme måten. Her inne er det lov å «sutre» :Heartred

Ovitrelle skal i alle fall være ute av systemet hvis du har lyst til å begynne å teste. Du er vel 10-11 dpo nå? :Heartred

Fikk litt lyserosa utflod på papiret i går, men roet seg til i dag. Måtte det bare fortsette sånn!! Herregud for noen nerver i går kveld! Ny test i morges var bittelitt sterkere enn gårsdagens - så jeg håper det er et godt tegn :p
Huff, måtte disse 12 ukene gå fort....

Uff, jeg har hatt en god del problemer med blodblandet slim pga cyclogesten og det gjør ting temmelig stressende:eek:
Runda google og hatt kontakt med klinikken og det er visst veldig vanlig. HCG stigningen er god og jeg skal ha UL neste tirsdag (6+5). Skal bli godt å sjekke skikkelig, men jeg er egentlig optimistisk, kroppen min forteller meg at jeg fortsatt er gravid.

Går det bra med deg?

Jeg er litt redd jeg mister nå. Begynte dagen med ingen økning fra i går, (15 FM betyr 15 dpo formiddag).
Tok test rundt 06, deretter ca 12, og nå kl 15. Nååå blir jeg helt tullete :P blodprøve på fredag.. noen som kan komme med noen betryggende ord, eller har dette gått gærnt? :(
1B2FF524-5346-431B-8BD0-9805CF5C5EAD.jpeg

Jeg er litt redd jeg mister nå. Begynte dagen med ingen økning fra i går, (15 FM betyr 15 dpo formiddag).
Tok test rundt 06, deretter ca 12, og nå kl 15. Nååå blir jeg helt tullete :p blodprøve på fredag.. noen som kan komme med noen betryggende ord, eller har dette gått gærnt? :(
Vis vedlegget 355927

Jeg tenker helt umiddelbart at du må legge bort testene kjære deg ❤ Å teste så ofte som du gjør nå kan føre til feil resultat fordi urinen ikke er så konsentrert som den burde være. Og om du ikke ser stigning fra i går til i dag så ville ikke jeg bekymret meg sånn kjempemye for det, fordi hcg dobles jo hver 48 time sånn ca. Det varierer også hvor mye fargestoff testene har, og Babyplan har det vært mye trøbbel med i det siste. Jeg forstår inderlig godt at du bare vil ha litt kontroll over situasjonen, men noen ganger fører det til mer stress enn det er verdt ❤

Akkurat sånn var det for meg også. Du er IKKE sutrete, og du er ikke alene om å ha det sånn ❤ Jeg hadde nok tatt en test i morgen, men det er jo bare fint om du greier å vente litt til ❤

Jeg tenker at dette er så normale følelser og at jeg har har det på akkurat samme måten. Her inne er det lov å «sutre» :Heartred

Ovitrelle skal i alle fall være ute av systemet hvis du har lyst til å begynne å teste. Du er vel 10-11 dpo nå? :Heartred

Takk for svar ❤ godt å bare få skrevet ned hvordan man har det oppi det her. Får se om jeg tør å teste i morgen. Kjenner jeg er ambivalent til å teste også. Redd for å møte den eventuelle skuffelsen.. Blir jo helt tussete av det her :oops:

Akkurat sånn var det for meg også. Du er IKKE sutrete, og du er ikke alene om å ha det sånn ❤ Jeg hadde nok tatt en test i morgen, men det er jo bare fint om du greier å vente litt til ❤

Gjør godt å høre at man ikke er alene ❤ jeg får se hva jeg ender med.. Blir litt sånn at jeg får lyst til å utsette også. Veldig ambivalent! Får ta en prat med samboeren. Han klarer ofte å holde seg litt roligere enn meg :smiley-ashamed004

Tok test rundt 06, deretter ca 12, og nå kl 15. Nååå blir jeg helt tullete :p blodprøve på fredag.. noen som kan komme med noen betryggende ord, eller har dette gått gærnt? :(
Vis vedlegget 355927
Sender en god klem ❤️ Som HåpeSpire sier så er det omtrent hver 48 h som hcg dobler seg. Du ser en økning hvis du sammenligner morgentestene fra 14 og 16 dpo. Men disse testene er egentlig ikke laget for å måle stigning. Det er for mye variasjon i fargestoff og konsentrasjonen til urinen for at det skal gå å måle stigning. Hvis du fortsatt er urolig etter blodprøvesvar så kan du ta en ny blodprøve hos fastlegen noen dager etterpå. Skjønner virkelig at det er vanskelig å slappe av, men prøve å fylle dagene fremover med ting du liker og teste litt mindre ❤️

Jeg har hatt lignende følelser, det går veldig opp og ned her. Idag hadde jeg så mye på jobb at det ikke var tid til å Google med ihjel.. Da tenkte jeg også mindre på det. Men ja, det er vanskelig å holde motet oppe når man vet at skuffelsen blir så veldig stor hvis det ikke går. Tar du også crinone? Jeg ble veldig hormonell av den i begynnelsen, nå er det mest tretthet jeg kjenner av. Veldig klar for sofaen etter jobb! Tenker at vi bare må være snille med oss selve i denne perioden. Det er ok å være litt ufokusert, lei seg og ha lav energi.:Heartred

Er dette en babystrek?? Eller skyggestrek? Har aldri sett en positiv test irl før.. Tror jeg er 12 dpo (babyplan tidlig test)

IMG_20210506_065850.jpg

Vedlegg

• IMG_20210506_065850.jpg
    IMG_20210506_065850.jpg
    631,7 KB · Visninger: 107
Jeg tenker helt umiddelbart at du må legge bort testene kjære deg ❤ Å teste så ofte som du gjør nå kan føre til feil resultat fordi urinen ikke er så konsentrert som den burde være. Og om du ikke ser stigning fra i går til i dag så ville ikke jeg bekymret meg sånn kjempemye for det, fordi hcg dobles jo hver 48 time sånn ca. Det varierer også hvor mye fargestoff testene har, og Babyplan har det vært mye trøbbel med i det siste. Jeg forstår inderlig godt at du bare vil ha litt kontroll over situasjonen, men noen ganger fører det til mer stress enn det er verdt ❤
Sender en god klem ❤️ Som HåpeSpire sier så er det omtrent hver 48 h som hcg dobler seg. Du ser en økning hvis du sammenligner morgentestene fra 14 og 16 dpo. Men disse testene er egentlig ikke laget for å måle stigning. Det er for mye variasjon i fargestoff og konsentrasjonen til urinen for at det skal gå å måle stigning. Hvis du fortsatt er urolig etter blodprøvesvar så kan du ta en ny blodprøve hos fastlegen noen dager etterpå. Skjønner virkelig at det er vanskelig å slappe av, men prøve å fylle dagene fremover med ting du liker og teste litt mindre ❤️

Tusen tusen takk for gode informative svar kjære dere <3 !! Dere er fantastiske :D
Jeg stresser så innmari, og det er fryktelig dumt - rakk å ta en ny test i går kveld også, den var enda svakere. I dag var den like sterk som i går kveld.
Har kontaktet lege i håp om å få ta blodprøve, før dette går på helsa løs :P Herregud, rabler fullstendig for meg :P Skjerpings!!! :P

Tusen tusen takk for gode informative svar kjære dere <3 !! Dere er fantastiske :D
Jeg stresser så innmari, og det er fryktelig dumt - rakk å ta en ny test i går kveld også, den var enda svakere. I dag var den like sterk som i går kveld.
Har kontaktet lege i håp om å få ta blodprøve, før dette går på helsa løs :p Herregud, rabler fullstendig for meg :p Skjerpings!!! :p

Vent på blodprøven nå:Heartpink

Har kontaktet lege i håp om å få ta blodprøve, før dette går på helsa løs :p Herregud, rabler fullstendig for meg :p Skjerpings!!! :p

Det du kjenner på er helt normalt, du er ikke gal ❤ Stresset og bekymringene er til å krepere av! Jeg ville tatt en blodprøve, og lagt bort testene. Å stresse over det vil ikke endre utfallet uansett hva som skjer ❤ Dessverre så kan man ikke gjøre så mye annet enn å vente og se. Jeg har høye håp for at alt er i skjønneste orden i hvert fall ❤

Back
Topp