Bakovervendt sete. Hvilken elbil?

Bollebaker87

Elsker forumet
Septembergull'17
Jeg skal kjøpe ny bil og vil kjøpe elektrisk i prisklassen 3-400.000.
Jeg har i dag en nissen leaf (gammel modell 2014) med et axkid minikid bakovervendt sete.
Jentungen er snart 4 år og jeg ønsker å ha henne bakovervendt så lenge jeg kan.
I bilen jeg har nå må jeg ha setet bak passasjersetet og det blir veldig trangt for beina til den som sitter der.

Noen som har tips til bil i denne prisklassen som har bedre plass til barnesete?
Evt et bakovervendt sete jenta kan ha lenge, men som tar mindre plass?

jeg kunne tenke meg den nye leafen, men vurderer noe annet om den er like trang.

håper noen har tips! :)

Samboer sin drømmebil er akkurat nå ww ID4, han sikler på den. God rekkevidde osv. Men jeg vet ikke hvor mye beinplass den har, vi har ikke begynt å vurdere og kikke ordentlig enda :p

Kjenner noen som har Axxikid One i gammel leaf med mye bedre plass foran til passasjer samtidig som barnet har mye plass. Så med ny leaf og Axxikid One burde det blir ganske greit :)

Samboer sin drømmebil er akkurat nå ww ID4, han sikler på den. God rekkevidde osv. Men jeg vet ikke hvor mye beinplass den har, vi har ikke begynt å vurdere og kikke ordentlig enda :p

den har jeg ikke sett ordentlig på, men føler den er mindre (uten at jeg vet det)
Men kan jo være verdt en titt! :)

Kjenner noen som har Axxikid One i gammel leaf med mye bedre plass foran til passasjer samtidig som barnet har mye plass. Så med ny leaf og Axxikid One burde det blir ganske greit :)

så bra! Da er jo absolutt det en mulighet.
Men ganske dyrt sete :rolleyes:

Vi har Hyundai Ionic som bil nr 2 (den vi bruker til-fra bhg). Har bakovervendt Besafe Modular i den. Går greit å sitte foran setet i den. Vi testa bilstolen i da vi prøvekjørte.

så bra! Da er jo absolutt det en mulighet.
Men ganske dyrt sete :rolleyes:

Ja, det er det :) jeg er likevel så fornøyd at jeg synes det er verdt det. :p guttungen på rundt 105 cm har beinplass som en konge og jeg kan sitte med utstrakte bein foran. Med minikid satt jeg omtrent oppi dashbordet :hilarious:

Tesla, vi er stor fornøyd med det ihvertfall! ;)
Har 3 (snart 4) barn som sitter bakovervendt.
Hvilken har dere? Model 3? (det forslaget pga prisklasse:p)
Jeg sikler på model x, det er en lekker bil. Men jeg klarer ikke å tenke tanken på å bruke såpass mye på en bil:hilarious:

Last edited:
Tesla, vi er stor fornøyd med det ihvertfall! ;)
Har 3 (snart 4) barn som sitter bakovervendt.

det bare sitter så sykt langt inne å skulle bruke en halv million på bil, når jeg overhode ikke er interessert i biler :p vil bare komme meg trygt fra a til b og få med meg det jeg skal :hilarious:

Sett på Kia Eniro? Skoda enyaq har vel en startpris på 350000.

Ellers kommer jeg bare på de som koster rundt halvmill og oppover. :p

Britax max way plus tar forresten lite plass, og er vel halve prisen av axkid one. Men noe mer knotete å montere enn isofix da. Og hører den er noe mindre lettmontert enn minikid. Syns det går greit egentlig, ikke så ofte vi flytter på den.

Sett på Kia Eniro? Skoda enyaq har vel en startpris på 350000.

Ellers kommer jeg bare på de som koster rundt halvmill og oppover. :p

Britax max way plus tar forresten lite plass, og er vel halve prisen av axkid one. Men noe mer knotete å montere enn isofix da. Og hører den er noe mindre lettmontert enn minikid. Syns det går greit egentlig, ikke så ofte vi flytter på den.

Det skal jeg sjekke ut, både bilene og setet :)
Setet kommer ikke til å flyttes på ofte og beholder minikid i bil to, så enkel montering er ikke et krav

Det skal jeg sjekke ut, både bilene og setet :)
Setet kommer ikke til å flyttes på ofte og beholder minikid i bil to, så enkel montering er ikke et krav

Om du kunne gått opp i pris på bil så ser ioniq5 veldig lovende ut. Der kan baksetene justeres frem og tilbake også. Men hakket dyrere. Vi kikker litt på den selv.

Vi er på leting etter akkurat det samme faktisk. Prøvekjørte id4. Veldig god plass til passasjerene, men bagasjerommet er veldig skrånet i taket, så vi syntes ikke det var optimalt. Hvis bagasjerommet er av mindre betydning så funker nok den ganske bra. Vi har også prøvd noen andre, men med en gang man skal ha noe ekstrautstyr blir det fort dyrt. Ulempen vår, og deres, er at det er veldig mange denne typen biler som kommer på markedet senere i år og neste år. Som vil si at det er vanskelig å kjøpe brukt, og da blir det dyrt. Vi står for øyeblikket på liste til Tesla Y, som er en slags mellomting. Jeg er for øvrig enig med deg i budsjett, så her må mannen legge penga på bordet for det overskytende. For det gidder ikke jeg :hilarious:

Last edited:
Jeg skal kjøpe ny bil og vil kjøpe elektrisk i prisklassen 3-400.000.
Jeg har i dag en nissen leaf (gammel modell 2014) med et axkid minikid bakovervendt sete.
Jentungen er snart 4 år og jeg ønsker å ha henne bakovervendt så lenge jeg kan.
I bilen jeg har nå må jeg ha setet bak passasjersetet og det blir veldig trangt for beina til den som sitter der.

Noen som har tips til bil i denne prisklassen som har bedre plass til barnesete?
Evt et bakovervendt sete jenta kan ha lenge, men som tar mindre plass?

jeg kunne tenke meg den nye leafen, men vurderer noe annet om den er like trang.

håper noen har tips! :)

du må for øvrig gjerne si fra om du finner noe bra :)

Om du kunne gått opp i pris på bil så ser ioniq5 veldig lovende ut. Der kan baksetene justeres frem og tilbake også. Men hakket dyrere. Vi kikker litt på den selv.

vi er ikke heelt låst på pris, men jeg syns det sitter langt inne å bruke så mye penger på en bil :rolleyes:
Er så mye annet som frister mer å spare litt penger til (et nytt bad for eksempel :p)
Men skal ta en titt, takk for tips!

Vi er på leting etter akkurat det samme faktisk. Prøvekjørte id4. Veldig god plass til passasjerene, men bagasjerommet er veldig skrånet i taket, så vi syntes ikke det var optimalt. Hvis bagasjerommet er av mindre betydning så funker nok den ganske bra. Vi har også prøvd noen andre, men med en gang man skal ha noe ekstrautstyr blir det fort dyrt. Ulempen vår, og deres, er at det er veldig mange denne typen biler som kommer på markedet senere i år og neste år. Som vil si at det er vanskelig å kjøpe brukt, og da blir det dyrt. Vi står for øyeblikket på liste til Tesla Y, som er en slags mellomting. Jeg er for øvrig enig med deg i budsjett, så her må mannen legge penga på bordet for det overstyrende. For det gidder ikke jeg :hilarious:
Vi har ikke behov fir å ha med vogn osv lenger, men er godt å ha mulighet til å få med seg litt i baggasjen om man skal på ferie eller noe. Så ønsker ikke mindre plass enn det er baki leafen.
Ikke lett det her altså :hilarious:

• Liker
Reactions: HCS
Tesla 3 er helt udugelig med barnestoler i hvert fall, den eneste der som hadde funka med små barn er modell X, men den er veldig dyr. Skoda Enyaqen er den elbilen på markedet som har best plass både til barnesete og i bagasjerom for øyeblikket i den prisklassen du ser i. Samboer er over gjennomsnittet gira på elbiler og jeg får ufrivillig med meg litt av hvert av alle de youtube videoene og testene han ser på :hilarious: Ellers er Kiaen noe billigere og har også relativt god plass.

Back
Topp