Jeg kjenner meg veldig igjen i frustrasjonen du beskriver, jeg gikk en uke over tiden selv. Ble mye gråt og fortvilelse på slutten :shifty: Stripping funket for meg, fødselen satte i gang samme kveld. Håper det skjer av seg selv før den tid. Masse lykke til, plutselig er hun her og da er den siste seige tiden glemt :Heartred
 
Så spennende tid, ConCon! Lille vårspiren er straks her :Heartred Hadde jo termin 9.desember selv, og var klar fra 1.desember. Så å vente til 13.desember var nesten uutholdelig, og man føler seg snytt på selveste termindato selv om man er smertelig klar over at det er sjelden de små dukker opp på selveste dagen! Man tenker jo at en helst skulle født i går på alle de dagene man går over :hilarious:

Gleder meg til å lese om når vårbebisen er ankommet, og skulle det dra seg ut en liten stund til så er april jo også en vakker måned å ha bursdag i :D
Hehe ja nei det er sjelden de kommer på datoen, men nå har ting faktisk starta å skje så det blir nok en av de nærmeste dagene. Skriver egen oppdatering under :)
 
Jeg kjenner meg veldig igjen i frustrasjonen du beskriver, jeg gikk en uke over tiden selv. Ble mye gråt og fortvilelse på slutten :shifty: Stripping funket for meg, fødselen satte i gang samme kveld. Håper det skjer av seg selv før den tid. Masse lykke til, plutselig er hun her og da er den siste seige tiden glemt :Heartred
Ja jeg var mest frustrert fordi jeg ikke fikk stripping mens alle andre på britiske forum skrev at de fikk det på termin eller tidligere.
Men nå har ting starta av seg selv så skal ikke klage mer :)
 
40+2

Ting klarte å starte av seg selv, ville bare gi oppdatering på at vannet har gått, rier har startet men de er fortsatt såpass svake og langt fra hverandre at jeg er ikke i aktiv fødsel ennå. Men pga at vannet hadde gått og fordi babyen ikke har rørt seg like mye som før så ville de ha meg inn for sjekk på sykehuset.

Ifølge monitoren er alt i orden, hun rørte seg greit mens vi hadde den på, jordmor er fornøyd, og jeg blir sendt hjem for å forhåpentligvis få framgang i riene.
Om det ikke er nok framgang så blir jeg satt igang innen 24 timer.

Rakk ikke å sove i det heletatt før det starta så håper jeg får til å sove litt når jeg kommer hjem, for å samle litt energi. Vi får se. Riene er sterke nok til at jeg tviler på at jeg klarer å sove gjennom de, men kanskje jeg kan duppe av i 5-10 min innimellom de :hilarious:

Kjenner jeg er ganske nervøs for ting ble plutselig veldig virkelig :nailbiting:
Klokka er 04:40 om natta men jeg er lyyyyys våken.
 
40+2

Ting klarte å starte av seg selv, ville bare gi oppdatering på at vannet har gått, rier har startet men de er fortsatt såpass svake og langt fra hverandre at jeg er ikke i aktiv fødsel ennå. Men pga at vannet hadde gått og fordi babyen ikke har rørt seg like mye som før så ville de ha meg inn for sjekk på sykehuset.

Ifølge monitoren er alt i orden, hun rørte seg greit mens vi hadde den på, jordmor er fornøyd, og jeg blir sendt hjem for å forhåpentligvis få framgang i riene.
Om det ikke er nok framgang så blir jeg satt igang innen 24 timer.

Rakk ikke å sove i det heletatt før det starta så håper jeg får til å sove litt når jeg kommer hjem, for å samle litt energi. Vi får se. Riene er sterke nok til at jeg tviler på at jeg klarer å sove gjennom de, men kanskje jeg kan duppe av i 5-10 min innimellom de :hilarious:

Kjenner jeg er ganske nervøs for ting ble plutselig veldig virkelig :nailbiting:
Klokka er 04:40 om natta men jeg er lyyyyys våken.
Så spennende! :joyful:lykke til med innspurten, nå er hun s art hos deg :Heartred
 
40+2

Ting klarte å starte av seg selv, ville bare gi oppdatering på at vannet har gått, rier har startet men de er fortsatt såpass svake og langt fra hverandre at jeg er ikke i aktiv fødsel ennå. Men pga at vannet hadde gått og fordi babyen ikke har rørt seg like mye som før så ville de ha meg inn for sjekk på sykehuset.

Ifølge monitoren er alt i orden, hun rørte seg greit mens vi hadde den på, jordmor er fornøyd, og jeg blir sendt hjem for å forhåpentligvis få framgang i riene.
Om det ikke er nok framgang så blir jeg satt igang innen 24 timer.

Rakk ikke å sove i det heletatt før det starta så håper jeg får til å sove litt når jeg kommer hjem, for å samle litt energi. Vi får se. Riene er sterke nok til at jeg tviler på at jeg klarer å sove gjennom de, men kanskje jeg kan duppe av i 5-10 min innimellom de :hilarious:

Kjenner jeg er ganske nervøs for ting ble plutselig veldig virkelig :nailbiting:
Klokka er 04:40 om natta men jeg er lyyyyys våken.
Se der skjedde det jo plutselig! ❤️

Mase lykke til! NÅ er hun her snart!

Håper forresten det gikk bra med teppet. ;)
 
Så spennende! :joyful:lykke til med innspurten, nå er hun s art hos deg :Heartred
Takk for det. Er virkelig siste innspurt nå :)

Se der skjedde det jo plutselig! ❤️

Mase lykke til! NÅ er hun her snart!

Håper forresten det gikk bra med teppet. ;)
Hahaha ja, vannet starta å gå på do, så rakk å hente bind og diverse før det ble veldig mye av det. :hilarious:

Takk for lykkeønskning, kjenner jeg trenger det :chicken:
 
40+2

Ting klarte å starte av seg selv, ville bare gi oppdatering på at vannet har gått, rier har startet men de er fortsatt såpass svake og langt fra hverandre at jeg er ikke i aktiv fødsel ennå. Men pga at vannet hadde gått og fordi babyen ikke har rørt seg like mye som før så ville de ha meg inn for sjekk på sykehuset.

Ifølge monitoren er alt i orden, hun rørte seg greit mens vi hadde den på, jordmor er fornøyd, og jeg blir sendt hjem for å forhåpentligvis få framgang i riene.
Om det ikke er nok framgang så blir jeg satt igang innen 24 timer.

Rakk ikke å sove i det heletatt før det starta så håper jeg får til å sove litt når jeg kommer hjem, for å samle litt energi. Vi får se. Riene er sterke nok til at jeg tviler på at jeg klarer å sove gjennom de, men kanskje jeg kan duppe av i 5-10 min innimellom de :hilarious:

Kjenner jeg er ganske nervøs for ting ble plutselig veldig virkelig :nailbiting:
Klokka er 04:40 om natta men jeg er lyyyyys våken.
Masse lykke til! :HeartredSå spennende! :joyful: Dette klarer du supert vettu- hvil så godt du kan mellom riene, drikk masse (og spis litt hvis du orker), og om en liten stund er babyen din her! :Heartred
 
Så spennende:joyful: Masse lykke til:Heartred Snart har du lillemor i armene dine:Heartpink
 
Åh!! Endelig! Så spennende!Masse masse lykke til!❤
Kanskje du føder før norsk termin til og med :p
 
Kjempespennende!! Håper innspurten går veldig bra og at du sitter med lille frøkna i armene snart :Heartred
 
Takk alle sammen. ❤
Ville bare dele at lille Eira ble født 1. April på ettermiddagen. ❤
20210402_170848.jpg

Det er bra med oss begge men verken fødsel eller amming gikk etter planen så har ikke så lyst til å dele fødselshistorie ennå da jeg fortsatt er på sykehuset, pga total mangel på amming. Håper fortsatt at ammingen tar seg opp siden det og morsmelk er ikke-eksisterende fortsatt, og hun er på morsmelkerstatning nå, noe jeg så klart ville unngå men hadde ikke noe valg.

Håper alle har en fin påske.
 
Takk alle sammen. ❤
Ville bare dele at lille Eira ble født 1. April på ettermiddagen. ❤
Vis vedlegget 353111
Det er bra med oss begge men verken fødsel eller amming gikk etter planen så har ikke så lyst til å dele fødselshistorie ennå da jeg fortsatt er på sykehuset, pga total mangel på amming. Håper fortsatt at ammingen tar seg opp siden det og morsmelk er ikke-eksisterende fortsatt, og hun er på morsmelkerstatning nå, noe jeg så klart ville unngå men hadde ikke noe valg.

Håper alle har en fin påske.
Gratulerer så mye med den vakre prinsessa!:joyful: Og for et vakkert navn:Heartred Har de god ammeveiledning der? Jeg trengte det med førstemann:) Det er jo normalt at melken ikke kommer inn før ca. 3 dager etter fødsel- før det er det jo gjerne bare noen dråper råmelk:Heartred Her i Norge får man beskjed om å legge babyen til puppen ofte (hele tiden), for sugingen stimulerer melkeproduksjonen:Heartred Er sikkert variasjoner altså:) Men ikke stress, eller ha dårlig samvittighet uansett utfall- bare følg magefølelsen din :) Du er rå! Du har nylig født et barn! :joyful:
 
Gratulerer så mye! :Heartred
En nydelig liten tulle, med et nydelig navn :love7
Håper det ordner seg for deg meg ammingen etterhvert :love2
 
Gratulerer, ConCon!

Ikke stress med den ammingen. Melken kommer ofte ikke før dag 3,4,5. Babyene kommer med et reservelager og er skapt for å ikke få melk før noen dager etter fødsel. Det er helt normalt at de går ned i vekt. Jeg har tipset deg om ammehjelpen tidligere så les litt der - da blir du sikkert litt beroliget :) Legg barnet til bryset ofte og håndmelk det du kan av råmelk. Det kan du koppmate henne med. Ofte løser det seg når man kommer hjem. Masse lykke til! ❤️
 
Back
Topp