Mister jeg?

L

Lina86

Guest
Hei alle tøffe damer. Jeg er selv i ivf-gamet, så jeg vet dessverre en del om den forferdelige karusellen. Men jeg har aldri vært gravid før, så jeg har ingenting å sammenligne med. Tenkte derfor å høre om noen av dere har erfaring med dette. Nå på innsett av den siste blastocysten fikk jeg strek 9 dpo, som steig fint og gradvis hver dag. Fikk 1-2 på digital 11 dpo, 2-3 på 14 dpo og 3+ 18 dpo. Blodprøven var rett over 1800 17 dpo og veldig flott sa klinikken. Ingen blodprøvekontroll, venter på tidlig ultralyd når jeg er i uke 9. I dag på 5+5 har jeg mistet så og si alle symptomer, kvalme/brekninger, mindre trett/sliten og de ømme brystene er ikke til å registrere, som om det ble skrudd av en bryter. I tillegg har jeg observert litt lys brun utflod. Føler at alt håp er ute :( Har noen opplevd at det har gått bra likevel? Og bør jeg kreve noe? Fremskynde ultralyd? Føler det umenneskelig at jeg skal gå å uroe meg sånn. Er vi som går gjennom ivf/fryseforsøk ekstra disponert for SA/MA? Veldig takknemlig for svar.
Hilsen urolige meg.

Hei alle tøffe damer. Jeg er selv i ivf-gamet, så jeg vet dessverre en del om den forferdelige karusellen. Men jeg har aldri vært gravid før, så jeg har ingenting å sammenligne med. Tenkte derfor å høre om noen av dere har erfaring med dette. Nå på innsett av den siste blastocysten fikk jeg strek 9 dpo, som steig fint og gradvis hver dag. Fikk 1-2 på digital 11 dpo, 2-3 på 14 dpo og 3+ 18 dpo. Blodprøven var rett over 1800 17 dpo og veldig flott sa klinikken. Ingen blodprøvekontroll, venter på tidlig ultralyd når jeg er i uke 9. I dag på 5+5 har jeg mistet så og si alle symptomer, kvalme/brekninger, mindre trett/sliten og de ømme brystene er ikke til å registrere, som om det ble skrudd av en bryter. I tillegg har jeg observert litt lys brun utflod. Føler at alt håp er ute :( Har noen opplevd at det har gått bra likevel? Og bør jeg kreve noe? Fremskynde ultralyd? Føler det umenneskelig at jeg skal gå å uroe meg sånn. Er vi som går gjennom ivf/fryseforsøk ekstra disponert for SA/MA? Veldig takknemlig for svar.
Hilsen urolige meg.
Du kan be om hcg blodprøver for å sjekke at det stiger som det skal.
Der jeg gikk var standard ul i uke 7+.

Brun utflod kan man få pga Lutinus og skjøre slimhinner.
At symptomene forsvinner er også vanlig. De kommer som regel tilbake innimellom/når det har gått noen dager /uker.

Jeg stresset veldig med at jeg ikke hadde ømme bryst. Det kom ikke før i uke 9 i begge de siste svangerskapene.

I mitt første svangerskap hadde jeg ingen symptom annet enn uteblitt mens. Kom ikke symptom før bekkenløsningen slo inn som høygravid.

Aldri lest at vi i ivf verden er mer eksponert for sa/ma..men mange i ivf verden har jo faktorer som gjør det vanskelig å bli gravid /å holde på graviditeten.. Så..?

Men vi er nok mye mer engstelige, siden det ikke bare er å "prøve" igjen i neste syklus.

Du kan be om hcg blodprøver for å sjekke at det stiger som det skal.
Der jeg gikk var standard ul i uke 7+.

Brun utflod kan man få pga Lutinus og skjøre slimhinner.
At symptomene forsvinner er også vanlig. De kommer som regel tilbake innimellom/når det har gått noen dager /uker.

Jeg stresset veldig med at jeg ikke hadde ømme bryst. Det kom ikke før i uke 9 i begge de siste svangerskapene.

I mitt første svangerskap hadde jeg ingen symptom annet enn uteblitt mens. Kom ikke symptom før bekkenløsningen slo inn som høygravid.

Aldri lest at vi i ivf verden er mer eksponert for sa/ma..men mange i ivf verden har jo faktorer som gjør det vanskelig å bli gravid /å holde på graviditeten.. Så..?

Men vi er nok mye mer engstelige, siden det ikke bare er å "prøve" igjen i neste syklus.

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare. Da tar jeg kontakt med klinikken i morgen og ber om hcg blodprøver. Stresset litt med brystene selv, men plutselig var de ekstra såre og ømme noen dager, og så i dag vips, borte vekk. Sånn virkelig ikke antydning en gang. Håper de kan fremskynde ultralyd i tillegg. Det er vel også i deres interesse å se hva som skjer slik at de lettere kan forstå hva som er «mitt» problem. Om det er implantasjonsproblemer/om blastocysten fester seg feil/for langt ned mot livmorhalsen og slikt? Eller om de utvikler seg unormalt? Tom plommesekk og den slags? Det vil man vel til en viss grad få sett nå når jeg snart har 6 fullgåtte uker? Har til sammen hatt noen innsett av disse såkallede «supre og i toppsjiktet-blastocystene», så noe må det vel være. Håper det bare er lettblødende slimhinner og at symptomene kommer og går :smiley-angelic001

Hei. Når jeg mistet på forrige innsett (ca 4+6) forsvant alle gravidsymptomene mine og dagen etter begynte jeg å blø friskt blod av å på i 3 dager før det varte i 10 dager. Mener å ha hørt at så lenge det ikke er friskt blod så er det vanlig å kunne ha litt brun utflod uten at det skal være noe galt. Men en blodprøve for å sjekke stigning er jo ikke dumt så du slipper å måtte uroe deg. :)

Hei. Når jeg mistet på forrige innsett (ca 4+6) forsvant alle gravidsymptomene mine og dagen etter begynte jeg å blø friskt blod av å på i 3 dager før det varte i 10 dager. Mener å ha hørt at så lenge det ikke er friskt blod så er det vanlig å kunne ha litt brun utflod uten at det skal være noe galt. Men en blodprøve for å sjekke stigning er jo ikke dumt så du slipper å måtte uroe deg. :)

Så trist at du mistet. Da begynte det ganske raskt å blø friskt hos deg da.. Men gikk du også på støttemedisin? Det kan vel kanskje være med å holde tilbake en SA.

Jeg mistet også symptomer og begynte å blø mye friskt, 5+3.
Er fremdeles gravid, har fått sett liv på til 6+4 og 7+5. Er nå 9+2.

Blødde visst av andre grunner. Men blodet var ikke så relevant; bare at et dropp i symptomer er normalt uansett. :)

Jeg mistet også symptomer og begynte å blø mye friskt, 5+3.
Er fremdeles gravid, har fått sett liv på til 6+4 og 7+5. Er nå 9+2.

Blødde visst av andre grunner. Men blodet var ikke så relevant; bare at et dropp i symptomer er normalt uansett. :)

Så betryggende å lese! Gratulerer:Heartred

Hvordan er det med blødningene nå?

Jeg hadde heftige murringer/kramper etterfulgt av masse blod (både brunt, friskt og klumper) da jeg var 5+5. Var helt helt sikker på at vi hadde mistet, og bestilte privat UL for å få det bekreftet dagen etter. Der fikk vi se et bittelite bankende hjerte, og det lille bankende hjertet fyller 1 år om en uke :love7

Jeg har også lest en del forskning på hcg-nivå tidlig i graviditeten, og hvor prediktivt det er for vellykkede graviditeter. Den største studien jeg har funnet viser at 100% av kvinnene som hadde over 300 i hcg på 16 dpo hadde vellykkede graviditeter. Med så høyt hcg-nivå som du må ha hatt på 16 dpo, vil jeg si at sjansene er nærmest ikke-eksisterende for at den lille blødningen du har nå betyr at du mister :Heartred Men jeg vet hvor jævlig det er å blø selv om man vet at det mest sannsynlig går bra. Håper det går over raskt og at du får et fint svangerskap videre :love2

Håper det går bra!:)

Hvordan er det med blødningene nå?

Jeg hadde heftige murringer/kramper etterfulgt av masse blod (både brunt, friskt og klumper) da jeg var 5+5. Var helt helt sikker på at vi hadde mistet, og bestilte privat UL for å få det bekreftet dagen etter. Der fikk vi se et bittelite bankende hjerte, og det lille bankende hjertet fyller 1 år om en uke :love7

Jeg har også lest en del forskning på hcg-nivå tidlig i graviditeten, og hvor prediktivt det er for vellykkede graviditeter. Den største studien jeg har funnet viser at 100% av kvinnene som hadde over 300 i hcg på 16 dpo hadde vellykkede graviditeter. Med så høyt hcg-nivå som du må ha hatt på 16 dpo, vil jeg si at sjansene er nærmest ikke-eksisterende for at den lille blødningen du har nå betyr at du mister :Heartred Men jeg vet hvor jævlig det er å blø selv om man vet at det mest sannsynlig går bra. Håper det går over raskt og at du får et fint svangerskap videre :love2

For en fin historie!:Heartred Og takk for motiverende lesning:) Problemet mitt nå er faktisk ikke spottingen. Jeg så ikke noe mer til den brune utfloden, og det var ganske lite. Symptomene er det som plager meg aller mest. Jeg hadde ganske uttalte symptomer, men de forsvant på samme dag som spottingen og har ikke dukket opp igjen. Ikke var klinikken særlig behjelpelig heller. Synes det er helt forferdelig å gå sånn.

Oppdatering:
Spottingen stoppet. Vet ikke om jeg kan kalle det spotting engang, det var litt lysebrun utflod i truseinnlegget blandet med lutinusrester for tre dager siden. Graviditetssymptomene er ikke tilbake. Brystene er fremdeles litt større, men jeg kan trykke hardt på de uten at det gjør vondt, de er helt forandret fra hvordan de var når jeg følte meg skikkelig gravid. Kvalmen er borte, har mistet matlysten fullstendig, var skikkelig sulten og magen rumlet hele tiden - rask metthetsfølelse, men ingenting av det nå lenger. Trettheten forsvant også. Jeg føler meg mer syk egentlig. Varm i ansiktet, frysninger og feberfølelse, hodepine og veldig slapp. Har målt tempen og den er 37,3 i øret.

Klinikken ville ikke ta blodprøver, de sa det kunne være missvisende også, dersom det var flerlingesvangerskap og den ene falt fra. De sa jeg bare skulle avvente og se hva som skjedde, og holde meg til ultralyden i uke 9. Synes det er dårlig oppfølging. Skal jeg presse i meg hormoner og medisiner i to uker til når jeg føler meg sånn? Hva om utviklingen har stoppet og kroppen ikke klarer å kvitte seg med det? Da hjelper det i hvert fall ikke med støttemedisiner (Progynova og Lutinus). Og for alt jeg vet er det de medisinene som gir meg den sykdomsfølelsen jeg har. Føler meg ganske dårlig, ikke gravid-dårlig, men syk-dårlig. Kanskje jeg burde tatt en koronatest dersom jeg blir verre.. Beklager, men føler meg litt hjelpesløs akkurat nå. Takknemlig for tips og råd hvis noen har det.

Jeg vil tro det er bivirkninger av medisinen du har, men om du vil ta en korona test så er jo ikke det et minus.
Skjønner egentlig hvorfor klinikken sier som de sier. De kan uansett ikke gjøre noe fra eller til desverre.
Å ikke ha symptomer er like vanlig som å ha. Og å miste symptomer er like vanlig som å få de, når man ikke har hatt noen.
Også er det jo slik at medisinen gir symptomer som likner graviditet også.
Ikke godt å si, men litt brunt utflod er ikke uvanlig for de som går uten og med progrestron støtte.
Om du ikke klarer å slappe av så kan du jo bestille deg en privat ul om du har mulighet der du bor.

Både tap av symptomer og blødning kan være helt ufarlig, men hvis jeg var deg hadde jeg helt klart bestilt meg en privat ultralyd. Hvis du er i uke 7 nå, er det mye de kan se ifht om svangerskapet utvikler seg normalt. I beste fall får du se den lille skatten din allerede, og får litt ro i kroppen. Krysser fingrene for deg ❤️

Hei, det er så vondt å gå rundt med en bekymring om at det ikke har gått veien. Kan du kontakte fastlegen din for en rekvisisjon? Jeg fikk rekvisisjon av legen min for å ta kontroll hos Furst. Legen min var veldig forståelsesfull.

For en fin historie!:Heartred Og takk for motiverende lesning:) Problemet mitt nå er faktisk ikke spottingen. Jeg så ikke noe mer til den brune utfloden, og det var ganske lite. Symptomene er det som plager meg aller mest. Jeg hadde ganske uttalte symptomer, men de forsvant på samme dag som spottingen og har ikke dukket opp igjen. Ikke var klinikken særlig behjelpelig heller. Synes det er helt forferdelig å gå sånn.

Huff, jeg skjønner så godt bekymringene :Heartred Synes ultralyd i uke 9 høres sent ut når du er så bekymret som nå. Jeg tror ikke jeg hadde klart å la være å bestille en privat UL på mandag, selv om det er helt idiotisk at du må betale for det selv fordi klinikken er rigid og teit. Greit nok at blodprøver kan være misvisende, men nå er du jo så langt på vei at det er masse de burde kunne se på en UL!? Hold oss oppdatert, i hvert fall :Heartred Og vil bare igjen minne om studien jeg refererte til - sjansen er minimal!!! Og som flere påpeker her - å miste symptomer er helt normalt :love2

Jeg vil tro det er bivirkninger av medisinen du har, men om du vil ta en korona test så er jo ikke det et minus.
Skjønner egentlig hvorfor klinikken sier som de sier. De kan uansett ikke gjøre noe fra eller til desverre.
Å ikke ha symptomer er like vanlig som å ha. Og å miste symptomer er like vanlig som å få de, når man ikke har hatt noen.
Også er det jo slik at medisinen gir symptomer som likner graviditet også.
Ikke godt å si, men litt brunt utflod er ikke uvanlig for de som går uten og med progrestron støtte.
Om du ikke klarer å slappe av så kan du jo bestille deg en privat ul om du har mulighet der du bor.

Tok privat ultralyd i dag, utvendig. Og hjertet slo!!:Heartred Bare så utrolig rart at de sterke symptomene har stoppet opp.

Både tap av symptomer og blødning kan være helt ufarlig, men hvis jeg var deg hadde jeg helt klart bestilt meg en privat ultralyd. Hvis du er i uke 7 nå, er det mye de kan se ifht om svangerskapet utvikler seg normalt. I beste fall får du se den lille skatten din allerede, og får litt ro i kroppen. Krysser fingrene for deg ❤️

Var på ultralyd i dag og hjertet slo sterkt og fint sa hun:Heartred Jeg trodde ikke på henne, men fikk jo se det på skjermen selv og tilsendt bilde og film. Hun pleide egentlig ikke ta innvendig ultralyd sa hun. Men hun sa hun så det så tydelig utvendig, så det ble med det. Er egentlig fremdeles i sjokk, men litt roligere og selvsagt utrolig glad!!

Back
Topp