* Skravletråd - assistert befruktning *

Blåser litt liv i denne tråden. Er idag 7 dpo. Første forsøk IVF. Hvordan holde ut tiden frem til det er fornuftig å teste? Klarte meg fint de første dagene, men nå er det uutholdelig. Vil holde ut lengst mulig med å teste, men vil samtidig bare få vite resultatet så hjernen min kan fokusere på enten baby eller neste forsøk....

Jeg har aldri holdt ut til noe lenger enn 8 dpo, tror jeg, så har dessverre ingen gode råd :hilarious: Eller, én gang klarte jeg å vente til sånn 11-12 dpo, men det var helt fryktelig, syntes jeg. Vil mye heller at håpet gradvis skal slukkes fra 8 dpo (ev. gradvis se en strek som blir sterkere), enn å kjenne symptomer og bygge opp håp i mange dager, for så å få det fullstendig smadret med blenda test 14 dpo. Jeg har med andre ord aldri skjønt meg på de som venter med å teste :confused005
 
Jeg har aldri holdt ut til noe lenger enn 8 dpo, tror jeg, så har dessverre ingen gode råd :hilarious: Eller, én gang klarte jeg å vente til sånn 11-12 dpo, men det var helt fryktelig, syntes jeg. Vil mye heller at håpet gradvis skal slukkes fra 8 dpo (ev. gradvis se en strek som blir sterkere), enn å kjenne symptomer og bygge opp håp i mange dager, for så å få det fullstendig smadret med blenda test 14 dpo. Jeg har med andre ord aldri skjønt meg på de som venter med å teste :confused005

Jeg ønsker ikke skuffelsen med kjemisk heller, så får bare ta dag for dag. Har bestemt meg for å ikke teste imorgen i alle fall :) i tillegg er jeg redd for at en svak strek bare skal være ovitrelle som henger igjen og gir meg falskt håp.
 
Blåser litt liv i denne tråden. Er idag 7 dpo. Første forsøk IVF. Hvordan holde ut tiden frem til det er fornuftig å teste? Klarte meg fint de første dagene, men nå er det uutholdelig. Vil holde ut lengst mulig med å teste, men vil samtidig bare få vite resultatet så hjernen min kan fokusere på enten baby eller neste forsøk....

Føler med deg, det er et mareritt! Rart hvor pinefull disse dagene er når man ikke gjør annet enn å vente i denne IVF-verdenen. Vente på mens, vente på eggløsning, vente på uttak, innsett, vente på testdato osv osv osv. Føler man venter hver eneste dag. Men det er helt klart værst frem mot testing Jeg tester 9 dpo da jeg vanligvis har svaksvak strek fra og med da hvis gravid, og jeg vil helst vite så fort som mulig selv om det er fare for falsk negativ eller kjemisk. Hvis du har tatt ovitrelle vil du vel uansett måtte teste flere dager for å være sikker på at det ikke er falsk positiv, men så lenge man er innstilt på at første strek ikke nødvendigvis betyr baby så tenker jeg at det er bare å kjøre på med testing når du føler deg klar for det. Enten tidligtesten er negativ eller positiv setter det i gang mange tankeprosesser, og hos meg hjelper disse tankeprosessen veldig frem mot faktisk testdato og «endelig» resultatet om man kan kalle det det.

Heier på deg, håper på positiv test!! <3
 
Jeg ønsker ikke skuffelsen med kjemisk heller, så får bare ta dag for dag. Har bestemt meg for å ikke teste imorgen i alle fall :) i tillegg er jeg redd for at en svak strek bare skal være ovitrelle som henger igjen og gir meg falskt håp.

Nei, skjønner det. For meg var alltid kjemisk en stor lettelse, for det viste i det minste at kroppen min kunne, og gir jo bedre prognoser enn bare negative tester, tenkte jeg. Så sånn sett var det siste jeg ønsket å «gå glipp av» en kjemisk. Håpet var det liksom umulig å holde på avstand uansett... Men her finnes det jo ingen fasit. Og ser absolutt utfordringen med mulige rester av Ovitrelle. Nå er du i hvert fall enda en dag på vei :happy: Når tenker du å teste?
 
Nei, skjønner det. For meg var alltid kjemisk en stor lettelse, for det viste i det minste at kroppen min kunne, og gir jo bedre prognoser enn bare negative tester, tenkte jeg. Så sånn sett var det siste jeg ønsket å «gå glipp av» en kjemisk. Håpet var det liksom umulig å holde på avstand uansett... Men her finnes det jo ingen fasit. Og ser absolutt utfordringen med mulige rester av Ovitrelle. Nå er du i hvert fall enda en dag på vei :happy: Når tenker du å teste?

Fant ut at jeg (heldigvis får man si) bare hadde 2 tidligtester og en drøss med vanlige tester. Skal gi meg selv lov til å teste 10 dpo hvis jeg føler for det, det er på torsdag. Vil helst vente til helga så er jeg sikker. Da kan jeg også ta en digital.
 
Testet seff idag 9 dpo og helt blenda. Da er ovitrelle ute av kroppen. Håper på babystrek snart, men har ikke virkelig ikke trua... :sorry:
 
Lenge siden jeg har vært aktiv her ser jeg.

Nå bare venter jeg....igjen...
Ovitrelle er noe skit!
Må ta det i stedet for progestron.

Hadde innsett av 3dagers 21 januar, tok blodprøve dpo 19 og 21. Verdier 83 og 107. Altså ikke høy nok økning for å konstatere graviditet. Så 1uke til med venting.. ny blodprøve og ultralyd til mandag for å dobbeltsjekke....går snart på veggen av å ikke vite.
 
Lenge siden jeg har vært aktiv her ser jeg.

Nå bare venter jeg....igjen...
Ovitrelle er noe skit!
Må ta det i stedet for progestron.

Hadde innsett av 3dagers 21 januar, tok blodprøve dpo 19 og 21. Verdier 83 og 107. Altså ikke høy nok økning for å konstatere graviditet. Så 1uke til med venting.. ny blodprøve og ultralyd til mandag for å dobbeltsjekke....går snart på veggen av å ikke vite.

Håper på gode nyheter for deg idag! :Heartred
 
Da gikk det forsøket her i dass. Takler det heldigvis bra. Er det noe jeg er vant til så er det å ikke bli gravid :shifty:
 
Heii! Åååh, Endelig funnet en tråd om akkurat det jeg har lett litt etter!
Godt å høre andres historier, råd, hendelser og alt. Ikke barebare nei,hoff...
Her selv så er jeg på mitt 6.forsøk nå med inseminisasjon i DK.
Er også blitt vant med å få skuffelsen..ja,har jo ikke opplevd noe annet enda så. Prøver å holde håpet oppe.
Jeg skulle Egentlig over på IVF nå på 6.forsøket..men ja..Det koster endel mer, Og det er jo en mer belastning. Jeg håpetå slippe det! Har også hatt Mye symptomer de fleste gangene. Nesten fra dag Etter insiminisasjon! Veldig merkelig men artig! Vært så sikker på jeg vargravid!..men så ender det i Den skuffelsen likevel da.. Disse 2 siste gangene har jeg hatt stimulert. Forrige og denne. Venter menstrasjon nå en av disse dager nå...
 
Da gikk det forsøket her i dass. Takler det heldigvis bra. Er det noe jeg er vant til så er det å ikke bli gravid :shifty:
Skjønner Akkurat hva du snakker om..det virker umulig...følelsen blir jo ikke mer beroligende. Men en må bare ha håpet oppe! Plutselig så kan vi å være heldig, selv om det ikke virker sånn! Pengene og den delen der føler jeg nå er stor del av bekymring også..bare mer og mer.. hvor mange forsøk har du hatt?
 
Skjønner Akkurat hva du snakker om..det virker umulig...følelsen blir jo ikke mer beroligende. Men en må bare ha håpet oppe! Plutselig så kan vi å være heldig, selv om det ikke virker sånn! Pengene og den delen der føler jeg nå er stor del av bekymring også..bare mer og mer.. hvor mange forsøk har du hatt?

Jeg har akkurat startet opp på runde 2. Føler det ikke er noe vits, men man må jo bare prøve.

Sparekontoen vår blør fordi vi har valgt å gå privat :wideyed: Vi har ikke snakket så mye om pengene enda, men jeg tror jeg vil sette strek ved 500k. Får vel ta en diskusjon med mannen på det etterhvert når det begynner å bli betydelige summer. Har også rett på tre forsøk i det offentlige, så får vi se hvor mange private vi tar før vi stopper.
 
Jeg har akkurat startet opp på runde 2. Føler det ikke er noe vits, men man må jo bare prøve.

Sparekontoen vår blør fordi vi har valgt å gå privat :wideyed: Vi har ikke snakket så mye om pengene enda, men jeg tror jeg vil sette strek ved 500k. Får vel ta en diskusjon med mannen på det etterhvert når det begynner å bli betydelige summer. Har også rett på tre forsøk i det offentlige, så får vi se hvor mange private vi tar før vi stopper.

Vi holder til i Porsgrunn, som er offentlig. Og jeg opplever at de er veldig samarbeidsvillige når det gjelder å prøve nye ting :) Så vil absolutt anbefale å teste ut de tre gratis forsøkene så dere slipper å gå konkurs :p
 
Noen her som har erfaring med høyt prolaktin? Leser at selv lett forhøyede verdier i noen tilfeller kan føre til infertilitet. Har fått ett forhøyet prøvesvar og har tatt oppfølgingsprøve nå. Håper nesten dette kan være årsaken til at vi ikke har blitt gravide.

Jeg har mistent høyt prolaktin lenge. Har flere symptomer på det.
 
Jeg har akkurat startet opp på runde 2. Føler det ikke er noe vits, men man må jo bare prøve.

Sparekontoen vår blør fordi vi har valgt å gå privat :wideyed: Vi har ikke snakket så mye om pengene enda, men jeg tror jeg vil sette strek ved 500k. Får vel ta en diskusjon med mannen på det etterhvert når det begynner å bli betydelige summer. Har også rett på tre forsøk i det offentlige, så får vi se hvor mange private vi tar før vi stopper.


Okay, runde 2..for all del, ikke gi opp!vil jo si deter mange muligheter og gode sjanser enda! mange slm har hatt flere, å Ble gravid!
Ja, dyrt er det..hoff.. jeg går jo også privat som sagt..å ingen å dele kostnadene med..
 
Okay, runde 2..for all del, ikke gi opp!vil jo si deter mange muligheter og gode sjanser enda! mange slm har hatt flere, å Ble gravid!
Ja, dyrt er det..hoff.. jeg går jo også privat som sagt..å ingen å dele kostnadene med..

Gir ikke opp nei :) Men føles håpløst når man har prøvd ganske lenge før IVF også :)
 
Jeg har akkurat startet opp på runde 2. Føler det ikke er noe vits, men man må jo bare prøve.

Sparekontoen vår blør fordi vi har valgt å gå privat :wideyed: Vi har ikke snakket så mye om pengene enda, men jeg tror jeg vil sette strek ved 500k. Får vel ta en diskusjon med mannen på det etterhvert når det begynner å bli betydelige summer. Har også rett på tre forsøk i det offentlige, så får vi se hvor mange private vi tar før vi stopper.

Ja, det er veldig greit å sette en grense på forhånd, selv om man selvsagt kan vurdere på nytt dersom man uheldigvis kommer til grensen. Vi har satt opp en foreløpig grense på 3 offentlige og 3 private forsøk. :Heartblue

Jeg har også slitt litt med å tenke at ivf sikkert ikke kommer til å funke det heller. Vi har bare prøvd aktivt i litt over et år, men sluttet på prevensjon sommeren 2019 og vært rimelig uforsiktige hele den perioden, aldri hatt positiv test. Heldigvis er mannen min veldig klar på at han syns det er verdt å prøve, også selv om vi hadde sittet igjen uten barn. Så syns det er veldig fint at han er så klar på det. Er selvfølgelig egentlig enig selv også, jeg er nok bare redd for nederlagene. :sorry:

Har ikke kommet i gang med IVF enda. Jeg prøver å være fornuftig og tenker at vi skal starte med de offentlige forsøkene først. Vi har ikke fått time før i slutten av juni til forsamtale, så mulig vi tar et privat forsøk i løpet av sommeren.
 
Okay, runde 2..for all del, ikke gi opp!vil jo si deter mange muligheter og gode sjanser enda! mange slm har hatt flere, å Ble gravid!
Ja, dyrt er det..hoff.. jeg går jo også privat som sagt..å ingen å dele kostnadene med..

Putter en kommentar inn her.. altså, jeg vet ei som hadde 6 ivf forsøk!!! Ho ble gravid på nr 6! Så deter altså mulig! Jeg er på mitt 6.forsøk nå med inseminisasjon...å det koster også når alle kostnader må tas alene. Flyreiser og hotell osv i tillegg så..
 
Back
Topp