Februarskravla!

Flere jeg kjenner har fått beskjed om bekymringsverdig om ungene ikke leser til jul. De fleste er jo over 6 før jul, men mi fyller ikek 6 år før i juleferien.
De misstenkte allerede dysleksi på frøkna når hun gikk i barnehagen (god ped-leder + trening på bokstaver for å forberede barna på skolen), fortalte det til skolen samt at jeg har det, men det var det visst alt for tidlig å si noe om.
Hun knakk ikke lesekoden ordentlig får litt ute i 3. klasse på bekostning av alt annet.
Den gang hun gikk i barnehagen elsket hun tall og var flink til å regne ut av alderen, så tok bokstavene all energien hennes og hun glemte alt. Nå er tall fienden hennes :(

Ja, dengang det var sånn skulle 1. klasse være mer lek enn skole

Sånn det er i dag er det "bekumringsverdig" om de ikke kan lese til jul i første klasse. Min datter forventes altså å kunne lese før hun fyller 6 år.
Ikke vært det her, kb hadde elever i klassen som ikke leste før i 2 klase

Jeg funderer på å bestille en natt på hotell i vinterferien , men jamen vanskelig å bestemme seg. Redd det plutselig blir mer smitte

De misstenkte allerede dysleksi på frøkna når hun gikk i barnehagen (god ped-leder + trening på bokstaver for å forberede barna på skolen), fortalte det til skolen samt at jeg har det, men det var det visst alt for tidlig å si noe om.
Hun knakk ikke lesekoden ordentlig får litt ute i 3. klasse på bekostning av alt annet.
Den gang hun gikk i barnehagen elsket hun tall og var flink til å regne ut av alderen, så tok bokstavene all energien hennes og hun glemte alt. Nå er tall fienden hennes :(

Så dumt!!

O gikk hjem selv i dag for første gang fra SFO. Så søt når han kom inn døra; « mamma, er du der?,jeg er hjemme» :D

Ja, dengang det var sånn skulle 1. klasse være mer lek enn skole

Sånn det er i dag er det "bekumringsverdig" om de ikke kan lese til jul i første klasse. Min datter forventes altså å kunne lese før hun fyller 6 år.
Min blev 6 år i juni og når hun begynnte og lese på skolen var lesing ett stort H og hun fikk ikke bokstaver att henge i sammen klarte ikke ens lese meg. Vi fikk og varsel om visst det ikke blev bedre fram til jul da måtte vi få hjelp til henne men heldigvis så har hun blitt så flink og leser godt men i sin egen takt.

Back
Topp