Skravletråd - oktober 21 :)

Det gjorde ikke jeg sist svangerskap, da var jeg på TUL i uke 6,7,9,12 og 13 tror jeg :p så var det OUL i uke 20 og 3D i uke 28 :)

denne gangen skal jeg på en kontroll hos gynekolog når jeg er 7uker, (hadde mye mensblødninger i oktober/november) så var liksom på sjekk av den grunn og skal sjekke nå, men han vet ikke at jeg er gravid (og sa egentlig at jeg ikke skulle bli gravid i denne perioden....)

så jeg håper vi evt kan se noe hjerteslag da, ellers kontakter jeg venninnen min som er ultralydjordmor og spør om hun har plass til meg en eller annen dag :)

(Funfact, sist gang jeg ble gravid - så ble jeg gravid etter at legen sa jeg IKKE skulle bli gravid... det samme skjedde nå etter at gyn sa jeg IKKE skulle bli gravid nå...) kroppen min tolker det tydeligvis annerledes :p

Hadde UL uke 7+0, 11+6 og oul sist. I tillegg til et par kontroller pga lite liv der mellom. Hadde også doppleren til å hjelpe meg innimellom der :)

Jeg tror ikke du får til å skjule for gynekologen at du er gravid, da :P :P
Nei, håper du får sett hjerteblink! Det er herlig.

Hvorfor skulle du ikke bli gravid? :P

Hadde UL uke 7+0, 11+6 og oul sist. I tillegg til et par kontroller pga lite liv der mellom. Hadde også doppleren til å hjelpe meg innimellom der :)

Jeg tror ikke du får til å skjule for gynekologen at du er gravid, da :p :p
Nei, håper du får sett hjerteblink! Det er herlig.

Hvorfor skulle du ikke bli gravid? :p
Forrige gang fordi jeg hadde 2 SA etterhverandre og legen mente at jeg skulle få syklusen på gli igjen før vi startet prøvingen :p fikk en runde med mensen da, men så var jeg gravid av den blødningen :p

denne gangen er det fordi jeg hadde litt hormonelle forstyrrelser i høst som gjorde at jeg hadde mensblødninger i opp til 3 uker, så måtte gå på noen piller for å stabilisere syklus. Siste pillene brukte jeg i desember, så jeg vil si at januar var clean og da hadde jeg også syklusen min tilbake :)

Forrige gang fordi jeg hadde 2 SA etterhverandre og legen mente at jeg skulle få syklusen på gli igjen før vi startet prøvingen :p fikk en runde med mensen da, men så var jeg gravid av den blødningen :p

denne gangen er det fordi jeg hadde litt hormonelle forstyrrelser i høst som gjorde at jeg hadde mensblødninger i opp til 3 uker, så måtte gå på noen piller for å stabilisere syklus. Siste pillene brukte jeg i desember, så jeg vil si at januar var clean og da hadde jeg også syklusen min tilbake :)

Haha, da vet du hva som funker, om du skulle slite på et evt neste barn :P Bare få en lege til å anbefale at du venter :P
Herlig dog! ♥️

Haha, da vet du hva som funker, om du skulle slite på et evt neste barn :p Bare få en lege til å anbefale at du venter :p
Herlig dog! ♥️
Ja, det er liksom det magiske ordet for vår del :p og begge gangene er det ikke planlagt heller :p

Hva tenker folk om føding nå i disse koronatider? :confused: Selv fødte jeg nr 1 midt i den værste nedstengningen i mars/april. Håper det ikke skal bli samme opplegget i oktober :smiley-angelic001

Våger meg forsiktig inn her. Helt fersk med forum. Fikk positiv digital test i dag 1-2 uker, på selveste morsdagen, og termin beregnet til min egen bursdag. Håper det er et lykketegn! Hadde SA i januar (5 uker, kanskje det heller heter kjemisk da?). Veldig nervøs og spent. Håper det holder seg denne gangen :joyful:

Våger meg forsiktig inn her. Helt fersk med forum. Fikk positiv digital test i dag 1-2 uker, på selveste morsdagen, og termin beregnet til min egen bursdag. Håper det er et lykketegn! Hadde SA i januar (5 uker, kanskje det heller heter kjemisk da?). Veldig nervøs og spent. Håper det holder seg denne gangen :joyful:

Gratulerer så mye og så koselig at du er kommet her inne! :rolleyes::rolleyes: Krysser fingrene for at denne spiren sitter hele veien :love2

Hva tenker folk om føding nå i disse koronatider? :confused: Selv fødte jeg nr 1 midt i den værste nedstengningen i mars/april. Håper det ikke skal bli samme opplegget i oktober :smiley-angelic001

Jeg merker jeg er redd... ikke nok med at man har hatt fødselsangst siden den gang man fant ut at man skulle ha barn, men nå i tillegg skal gjøre mye av det aleine. Jeg håper virkelig det kommer noen gode løsninger på plass før oktober trår inn for vår del :oops:

Jeg har ikke kommet så langt i tenkingen enda, men jeg håper jo at det er såpass lite smitte eller at folk flest er vaksinert, at det vil gå bra og at partner får vært med fra starten av fødselen og til vi reiser hjem :)

heldigvis er det enda 7-8mnd til, så mye kan skje på den tiden :)

Jeg har født raskt de to gangene jeg har født; men med så mye restriksjoner enda på besøk osv.. (besøk for mannen og, altså)... Jeg greier meg fint uten å se folk/besøkende når jeg har født, men å sitte alene på en bedriten sykehusavdeling.. jeg er litt avhengig av at gubben kjøper meg mat, f.eks. jeg nekter spise tørre brødskiver med svett ost etter en fødsel.. Da vil jeg ha.. kebab eller noe annet kult. -_-

Håper ting åpner seg mer til høsten.

Gratulerer og velkommen!

Jeg merker jeg er redd... ikke nok med at man har hatt fødselsangst siden den gang man fant ut at man skulle ha barn, men nå i tillegg skal gjøre mye av det aleine. Jeg håper virkelig det kommer noen gode løsninger på plass før oktober trår inn for vår del :oops:

Er du førstegangs? :Heartred
Kan jeg spørre hva du er redd for? (Hvis du vil si det da?) :Heartred

Er du førstegangs? :Heartred
Kan jeg spørre hva du er redd for? (Hvis du vil si det da?) :Heartred

Generelt fødselsangst tenker jeg. Jeg er førstegangs, og det er naturlig at alt dette er helt nytt for meg :Heartred Men jeg regner med at disse månedene i forveien vil hjelpe godt! Og det som er litt positivt er at jeg ikke har tenkt på fødselsdagen et sekund etter jeg fikk positiv test. :love7

Her er det egentlig ingen krise om han ikke får komme inn før på slutten. Og sist fødsel var vi dratt 16timer etter ungen var ute. Fødte i 21-tiden, han dro rundt midnatt og i 12-13-tiden kom han og storesøster så dro vi hjem. Håper på en grei fødsel denne gang og, og at vi er klar for hjemreise raskt.

• Liker
Reactions: E&B

Jeg var også suuuper nervøs for selve fødselen, så jeg unngikk all snakk og informasjon om fødsel før det nærmet seg :oops: Men babyverdens fødselsbok var ganske fin å lese, og jeg hadde en grundig samtale med jordmor som hjalp meg til å slappe av. Anbefaler å ikke lese fødselshistorier og slikt på forhånd, da det oftest gjør ting vondt værre. Og en god samtale med jordmor når det nærmer seg :)
Håper virkelig at verden er litt bedre stilt til oktober, slik at vi slipper å være redd for og måtte gå igjennom det alene:)

Jeg har ikke kommet så langt i tenkingen enda, men jeg håper jo at det er såpass lite smitte eller at folk flest er vaksinert, at det vil gå bra og at partner får vært med fra starten av fødselen og til vi reiser hjem :)

heldigvis er det enda 7-8mnd til, så mye kan skje på den tiden :)

Mye kan skje på den tiden ja, håper det er positive endringer til dess :signs003

Jeg har født raskt de to gangene jeg har født; men med så mye restriksjoner enda på besøk osv.. (besøk for mannen og, altså)... Jeg greier meg fint uten å se folk/besøkende når jeg har født, men å sitte alene på en bedriten sykehusavdeling.. jeg er litt avhengig av at gubben kjøper meg mat, f.eks. jeg nekter spise tørre brødskiver med svett ost etter en fødsel.. Da vil jeg ha.. kebab eller noe annet kult. -_-

Håper ting åpner seg mer til høsten.

Ja, det var ikke akkurat mitt beste minne når mannen ble sendt hjem etter fødsel, og jeg og den lille ble ført inn på ett rom alene..

Hehe, syntes maten var ok på sykehuset jeg :smiley-angelic006

Håper ting åpner seg ja :smiley-angelic001

Gratulerer så mye med spiren:love7 Måtte spiren sitte hele veien til målstreken:Heartbigred Hadde en kjemisk i august selv, så håper også at lille sitter denne gangen:smiley-angelic001

Jeg var også suuuper nervøs for selve fødselen, så jeg unngikk all snakk og informasjon om fødsel før det nærmet seg :oops: Men babyverdens fødselsbok var ganske fin å lese, og jeg hadde en grundig samtale med jordmor som hjalp meg til å slappe av. Anbefaler å ikke lese fødselshistorier og slikt på forhånd, da det oftest gjør ting vondt værre. Og en god samtale med jordmor når det nærmer seg :)
Håper virkelig at verden er litt bedre stilt til oktober, slik at vi slipper å være redd for og måtte gå igjennom det alene:)

Mye kan skje på den tiden ja, håper det er positive endringer til dess :signs003

Ja, det var ikke akkurat mitt beste minne når mannen ble sendt hjem etter fødsel, og jeg og den lille ble ført inn på ett rom alene..

Maten her var handlet på rema eller noe. Ferdigskåret brød (blir veldig tørt), også helt vanlig pålegg. Jeg er ikke noe spesielt glad i brød, egentlig.. middagene var ikke noe å skryte av heller.
Jeg lå alene sist - ble innlagt ettermiddagen før fødsel, så lå alene på natten. Fødselen startet rundt kl 03, og ungen var ute kl 8. Eksen kom ca kl 06.
Han var der noen timer med oss, men utover dagen og sånt måtte han jo hjem (kjæledyr hjemme).
Så..
Med det i tankene, så hadde det nok gått greit. Men jeg vil helst at gubben skal kunne dra ut og kjøpe meg mat etterhvert. Hvis tilstanden er som nå, så tror jeg egentlig bare at jeg plopper unge, og drar hjem med bylten...

• Liker
Reactions: E&B

Ja ikke sant! Er veldig enig. Har fått den boken i posten så tenkte å lese litt når jeg er kommet over halvveis og skal begynne å tenke mer på slike ting :rolleyes: Jeg regner med at med riktig rådgivning så vil man nok få roer ned frem mot fødsel og få en fin opplevelse. Det er bare det at alt er så nytt liksom :shy:

Generelt fødselsangst tenker jeg. Jeg er førstegangs, og det er naturlig at alt dette er helt nytt for meg :Heartred Men jeg regner med at disse månedene i forveien vil hjelpe godt! Og det som er litt positivt er at jeg ikke har tenkt på fødselsdagen et sekund etter jeg fikk positiv test. :love7

Det er helt nytt og veldig spennende. :Heartred Jeg har bare født en gang, men var svært lite bekymret sist. :) Så jeg bare lurte på om det var noe jeg kunne si til deg for å hjelpe deg så du ble litt mindre redd. :Heartred Jeg sitter igjen med et kjempefint minne av forrige fødsel. :Heartred

Ja ikke sant! Er veldig enig. Har fått den boken i posten så tenkte å lese litt når jeg er kommet over halvveis og skal begynne å tenke mer på slike ting :rolleyes: Jeg regner med at med riktig rådgivning så vil man nok få roer ned frem mot fødsel og få en fin opplevelse. Det er bare det at alt er så nytt liksom :shy:

Ikke bare nytt men også " life changing". Kom ikke på en god fornorsking akkurat nå :oops: Det er jo trossalt det største vi skal gjennom, så når det føles vanskelig og skummelt, er det viktig å huske på hva som venter ved målstreken :love7

Back
Topp