Januar 2021

:arghh::arghh:
Ja ikke sant.. d hjelper så veldig mye å få en ordentlig forklaring. D er undervurdert. Jeg kjenner på at det har gått litt fort noen ganger, de på sykehuset har sikkert vært litt travle, for de er helt supre der, så vil absolutt ikke klage på de. Men sist nå, så var d så mange de måtte avlyse grunnet utbruddene i follo, og d var nesten bare meg der.. og jeg ble sittende å få en lang god prat med sykepleieren, og det var utrolig deilig! Nå hadde jeg d veldig tøft når jeg tok ut, så vi hadde endel å prate om :arghh::D Så d er godt å høre du har fått en ordentlig gjennomgang, også hadde de jo kassert det siste og, hvis det ikke var bra, så fingers crossed :Heartred

Det opplevde jeg også. At alt går veldig fort. Liksom på løpebånd. Nå var det min første gang og jeg hadde ingenting å sammenligne med. Også gjelder det først og fremst Copenhagen Fertility Center. På Medicus Trondheim tok jeg bare UL scans. Det var forsåvidt greit.

Ser på jenter fra Russland, Ukraina (jeg er derifra). Det er masse videoer på YouTube. Mange av de får mye bedre oppfølging. Med detaljerte tabeller over hvordan hver eneste eggcelle utviklet seg, gradering underveis. Til å med bilder av embryoer som blir satt inn.
Veldig detaljerte prøvesvar. De får komme inn på klinikkene for å sette sprøyter hvis de vil.
Tenker på mine injeksjoner. Gonal f fikk jeg noenlunde greit. Men jeg var helt desperat med denne Fyremadel som settes i låret. Ingen viste meg noe. Fikk blåmerker når satte feil. Var skikkelig skremt når jeg fikk allergisk reaksjon, heldigvis lokal og forbigående. Huff-huff...
Håper at jeg ikke kommer til å trenge det flere ganger. Men ja, hadde vært fint med litt ekstra støtte og veiledning i denne belastende perioden.

Det opplevde jeg også. At alt går veldig fort. Liksom på løpebånd. Nå var det min første gang og jeg hadde ingenting å sammenligne med. Også gjelder det først og fremst Copenhagen Fertility Center. På Medicus Trondheim tok jeg bare UL scans. Det var forsåvidt greit.

Ser på jenter fra Russland, Ukraina (jeg er derifra). Det er masse videoer på YouTube. Mange av de får mye bedre oppfølging. Med detaljerte tabeller over hvordan hver eneste eggcelle utviklet seg, gradering underveis. Til å med bilder av embryoer som blir satt inn.
Veldig detaljerte prøvesvar. De får komme inn på klinikkene for å sette sprøyter hvis de vil.
Tenker på mine injeksjoner. Gonal f fikk jeg noenlunde greit. Men jeg var helt desperat med denne Fyremadel som settes i låret. Ingen viste meg noe. Fikk blåmerker når satte feil. Var skikkelig skremt når jeg fikk allergisk reaksjon, heldigvis lokal og forbigående. Huff-huff...
Håper at jeg ikke kommer til å trenge det flere ganger. Men ja, hadde vært fint med litt ekstra støtte og veiledning i denne belastende perioden.

Fyremadel kan også settes i magen (men skulle settes på motsatt side av Bemfola, som jeg gikk på). Det var der jeg fikk beskjed om å sette den. Fikk også høre det gjorde litt mindre vondt. Følte magen var nålepute under stimulering, men. :P Gikk greit i magen i alle fall.
Sånn, om du må gjennom det flere ganger, så kan det hende det blir lettere.

8 eggposer, 4 egg ut igår og bare 1 egg ble befruktet. Blir innsett imorgen. Kjenner jeg er både trist, skuffa og sint.

Sender varme tanker ♥️ Håper det er gullegget som settes inn i morgen. Lykke til!

Fyremadel kan også settes i magen (men skulle settes på motsatt side av Bemfola, som jeg gikk på). Det var der jeg fikk beskjed om å sette den. Fikk også høre det gjorde litt mindre vondt. Følte magen var nålepute under stimulering, men. :p Gikk greit i magen i alle fall.

Skal spørre om Fyremadel. Følte meg nesten som nevrokirurg etter at jeg klarte første sprøyte i låret - med digger blåmerke vel å merke :wacky:

Ja, erfaringene er tatt med til neste gang hvis behov, absolutt.

Det er ofte så småting som utgjør forskjell.

F.eks., hadde jeg på meg "lykkesokker" og "lykkegenser" under egguttak. LykkeULLgenser!
Visste ikke at det var ganske varmt på det rommet. Og så er jeg litt nervøs type, har lav smerteterskel, og blir lett anspent.

I hvertfall. Etter at egguttaket var over skulle jeg reise meg (mener at jeg kjente smerter opp under ribbeina og omkring leveren under selve prosedyren - gyn sa at det var ok, bare nerver). Skulle ta det rolig og kontrollert. Og i det de snakker med meg og jeg tar på meg nedentil, kjenner jeg at jeg blir dårligere. De nevner mulige symptomer på indre blødning, sier at "you can feel ..., ..., dizzy". Og jeg svarer: "I AM dizzy now!" :depressed::dead:

De kaster seg fort over meg, bøyer og presser overkroppen nedover mens jeg sitter på stolen, ber om å trykke imot oppover. Det blir noenlunde ok etter 10-15 sec. Og ganske bra etter at jeg tar av meg "lykkeULLgenseren", får litt kald drikke og ligge i ro på et kjøligere rom. Det var den dagens dramatikk . Men ja, lærdommen er tatt med videre - finne heller "lykkesinglet i bomull" :happy:

Jeg har samme erfaring som deg fra CFC, det er ikke mye rom for å stille spørsmål der... Jeg sendte mange mailer med 3-4 spørsmål, og fikk aldri svar på mer enn ett (hvis jeg var heldig og fikk det). Jeg rakk 6 turer dit, så jeg rakk å lære meg rutinen, men jammen var det en annen opplevelse å komme på klinikk i Oslo og føle at alle var opptatt av om jeg fikk med meg det som skjedde. Et tips hvis du må tilbake for fryseforsøk: Be om å få vite kvaliteten på eggene før de setter dem tilbake. De fortalte ikke meg at mine var klassifisert som forholdsvis dårlige før etter det 5.forsøket, da oppdaga jeg det selv i en journalutskrift. Da var jeg ganske grinete...

Jeg har samme erfaring som deg fra CFC, det er ikke mye rom for å stille spørsmål der... Jeg sendte mange mailer med 3-4 spørsmål, og fikk aldri svar på mer enn ett (hvis jeg var heldig og fikk det). Jeg rakk 6 turer dit, så jeg rakk å lære meg rutinen, men jammen var det en annen opplevelse å komme på klinikk i Oslo og føle at alle var opptatt av om jeg fikk med meg det som skjedde. Et tips hvis du må tilbake for fryseforsøk: Be om å få vite kvaliteten på eggene før de setter dem tilbake. De fortalte ikke meg at mine var klassifisert som forholdsvis dårlige før etter det 5.forsøket, da oppdaga jeg det selv i en journalutskrift. Da var jeg ganske grinete...

Det var bra tips. Takk for det. Jeg lurte selv på det. Hvorfor forteller de ikke om kvaliteten på embryoer? Det er jo ganske vanlig andre steder. Og stor forskjell om man setter inn et AB, eller BC embryo. Alle vet jo at det er sjansespill. Men skulle gjerne vite hvordan oddsene er.
Det blir jo kjempedyrt i det lange løp om man setter inn kun dårlige embryoer.
Har bedt de om journalutskrift. Skal se hva som står der.
Håper uansett at vi kan flytte våre forsøk til Norge snart. Må bare gifte oss her først for at det blir lovlig.

Skal spørre om Fyremadel. Følte meg nesten som nevrokirurg etter at jeg klarte første sprøyte i låret - med digger blåmerke vel å merke :wacky:

Ja, erfaringene er tatt med til neste gang hvis behov, absolutt.

Det er ofte så småting som utgjør forskjell.

F.eks., hadde jeg på meg "lykkesokker" og "lykkegenser" under egguttak. LykkeULLgenser!
Visste ikke at det var ganske varmt på det rommet. Og så er jeg litt nervøs type, har lav smerteterskel, og blir lett anspent.

I hvertfall. Etter at egguttaket var over skulle jeg reise meg (mener at jeg kjente smerter opp under ribbeina og omkring leveren under selve prosedyren - gyn sa at det var ok, bare nerver). Skulle ta det rolig og kontrollert. Og i det de snakker med meg og jeg tar på meg nedentil, kjenner jeg at jeg blir dårligere. De nevner mulige symptomer på indre blødning, sier at "you can feel ..., ..., dizzy". Og jeg svarer: "I AM dizzy now!" :depressed::dead:

De kaster seg fort over meg, bøyer og presser overkroppen nedover mens jeg sitter på stolen, ber om å trykke imot oppover. Det blir noenlunde ok etter 10-15 sec. Og ganske bra etter at jeg tar av meg "lykkeULLgenseren", får litt kald drikke og ligge i ro på et kjøligere rom. Det var den dagens dramatikk . Men ja, lærdommen er tatt med videre - finne heller "lykkesinglet i bomull" :happy:

Du skal jo sitte halvnaken i rommet, så er jo gjerne greit med OK temperatur :P finn en tynn singlet du. Jeg foretrekker egentlig ha på meg kjole om jeg skal i en GU stol. Men på St. Olavs er de flink på å gi håndkle man kan ha rundt seg fra man kler av seg til stol :)

Ja ikke sant, kan bli lettere forfjamset, og står der med et ark i hånda og «hva skjedde nå? Ja da sees vi da?» haha.. de er vel så vant til dette og vil hjelpe så mange som mulig, så da blir d litt samlebånd. Men utenom at det ikke går an å ringe de (for det dukker jo LETT opp spm underveis) så synes jeg de er så rolige, snille og flinke i Porsgrunn, så d skal de ha. Jeg har også hørt om bilder og at de får se en timelapse av utviklingen til embryo-blasto, men d kom ikke opp, og denne gangen hadde jeg såå pain at jeg visste ikke engang hvordan resultatet av uthenting var før jeg hadde ligget med smertestillende i fire timer :blackeye: så da var ikke bilder og video noe tema selv om jeg hadde intensjon om å spørre før jeg gikk inn der :D det er kanskje annerledes på private steder.. at man får sånt der?

jeg har egentlig sykt sprøyteskrekk så d var litt av et opplegg og skulle sette sprøyte på seg selv, d var en terskel for å si d sån haha.. grein og alle fibre i kroppen stritta i mot, men etter jeg skjønte at d ikke gjorde vondt å stikke, og X antall sprøyter, så har det gått veldig fint. Utenom at Sist nå så gikk jeg på heftige doser så da måtte jeg ta ut sprøyta halvveis og sette resten på andre siden av magen for d sprengte så :eek: hva en ikke går igjennom for dette her.. er litt som sykepleieren sa, hadde d vært menn som måtte ta denne delen av jobben så hadde vi vært arbeidsløse :D powerwomen, d er d vi er ;)

Fyremadel kan også settes i magen (men skulle settes på motsatt side av Bemfola, som jeg gikk på). Det var der jeg fikk beskjed om å sette den. Fikk også høre det gjorde litt mindre vondt. Følte magen var nålepute under stimulering, men. :p Gikk greit i magen i alle fall.
Samme her, jeg satt alt i magen.. men husker d stod låret i bruksanvisningen og spurte de om jeg måtte sette der, men da svarte de at jeg skulle sette alt i magen.. litt mer slingringsmonn for sprøyta i bilringen :D

Samme her, jeg satt alt i magen.. men husker d stod låret i bruksanvisningen og spurte de om jeg måtte sette der, men da svarte de at jeg skulle sette alt i magen.. litt mer slingringsmonn for sprøyta i bilringen :D

Ja, var ikke så vondt. Gikk bra. Litt svie og rødhet da, men tror det ville vært verre i låret. :P

Dag 6 etter innsett av 2-dagers embryoer.
Kjenner ingenting.
Med førstemann for snart 13 år tilbake mener jeg at jeg kjente lenge før positiv test at noe var på gang.
Har noen av dere som er bekreftet gravid kjent noe såpass tidlig uten å teste?

Jeg kjenner fortsatt ingen ting egentlig
Dag 6 etter innsett av 2-dagers embryoer.
Kjenner ingenting.
Med førstemann for snart 13 år tilbake mener jeg at jeg kjente lenge før positiv test at noe var på gang.
Har noen av dere som er bekreftet gravid kjent noe såpass tidlig uten å teste?
Like normalt å ikke kjenne noe som å kjenne noe så tidlig! Jeg kjenner fortsatt ikke det helt store, men er nå gravid da :)

Jeg kjenner fortsatt ingen ting egentlig

Like normalt å ikke kjenne noe som å kjenne noe så tidlig! Jeg kjenner fortsatt ikke det helt store, men er nå gravid da :)

Takk for svaret jeg kan jo egentlig teorien selv. Har lest alt 1000 ganger på nett. Blir bare så utålmodig og usikker likevel. Godt å ha dere her, jenter. Håper å bli en av dere, forhåpentligvis snart

Her ser det ut som det ble full klaff :woot: I tillegg fikk vi 2 blasto på frys til senere :)

5B9876AA-5361-42C8-ACCA-DFE7EC6196BB.jpeg
6F12C0B1-0AD2-4A71-AA3F-2E3993686D13.jpeg
FFF9CC96-5DFD-4101-B14E-A640BC8610C2.jpeg

Back
Topp