UPPAbaby Vista V2

Coconutfield

Andre møte med forumet
Noen som har kjøpt den nye versjonen av uppababy vista (V2) og vil dele litt erfaring?
Vi var på vognshopping i dag og var veldig innstilt på bugaboo fox 2 frem til vi prøvde Vista V2 som vi falt helt for. Håper noen vil dele sin erfaring med oss, var vanskelig å finne noe på en så ny vogn.
 
Noen som har kjøpt den nye versjonen av uppababy vista (V2) og vil dele litt erfaring?
Vi var på vognshopping i dag og var veldig innstilt på bugaboo fox 2 frem til vi prøvde Vista V2 som vi falt helt for. Håper noen vil dele sin erfaring med oss, var vanskelig å finne noe på en så ny vogn.
Har bare sett reviews på den og har lyst på den selv :happy: Men dyrt med ny vogn :inpain: Så vet ikke om det blir den eller ikke. Som sportsvogn tenker jeg at den er flott, og kjekk å slå sammen og god fin høyde. Ikke noe for skogsstier tror jeg, men må være fin for asfalt/by og inn og ut av bil. Fantastisk kalesje.
Hva var det som gjorde at du forelsket deg i vogna? Har ikke prøvd den i butikk, så skulle likt å høre litt.
 
Jeg har den. Elsker alt ved den, unntatt at den er stor når den legges sammen. Men det er jo en stor og kraftig vogn. Jeg gir den tommel opp! Dessuten er den sååå lekker å se på :woot:
 
Jeg har nå snakket med noen som har Uppababy Vista. De sa at de likte vognen veldig godt, MEN, den er kort i setet. Så deres gutt på 1 år begynner å bli for stor for den allerede. Så det er noe å tenke på, at setet kanskje ikke er stort nok til et barn på 3 år, og da begrenser det jo hvor lenge man kan bruke vogna.
 
Jeg har nå snakket med noen som har Uppababy Vista. De sa at de likte vognen veldig godt, MEN, den er kort i setet. Så deres gutt på 1 år begynner å bli for stor for den allerede. Så det er noe å tenke på, at setet kanskje ikke er stort nok til et barn på 3 år, og da begrenser det jo hvor lenge man kan bruke vogna.

Det gjelder nok alle vogner med ergonomisk sittedel. Men jeg synes den er lengre enn Bugaboo Fox. Jenta vår er normalt lang, ett år gammel, og har masse igjen å gå på ennå. :)

Kan legge til at den tåler terreng nesten like godt som vår Britax go big. Den har god demping!
 
Vi har bestilt Vista 2, og gleder oss til å få den i hus. Det sto mellom den og Bugaboo Fox 2 for vår del også.

Vi likte godt at den hadde fin høyde, delene var enkle å ta av/sette på vognen, lett å slå sammen, god å trille, stor kurv under, fin solskjerming. For mannens del var det definitivt et pluss at det var flere farger enn grå og svart å velge mellom og at fotlåsen var på høyre side. :p Vi likte også muligheten for at det kunne bli en søskenvogn dersom vi får to veldig tette barn.
 
Takk for gode svar! Vi gikk for UppaBabyen og var heldig som kom over 30% rabatt på babyshop!
De har gjort en del forbedringer på V2 sammenlignet med tidligere modell, som større sportsdel og mer demping. Synes derfor det var verdt å kjøpe ny vs gammel modell brukt. Nå er det bare å vente til den kommer :)
 
Vistaen er omsider i hus, og vi er fremdeles fornøyde. Gleder meg til å ta den i bruk!
 
Hei! Lurte på om du er fornøyd med vistaen så langt?:)
Ja, forsåvidt. Vi har brukt den k ca 3 uker, og fikk jo vinteren til å begynne med.

Det er ingen offroad-vogn. På de mest isete og humpete områdene må vi sette ned farten, for ellers rister det godt. Vognen er ganske stiv, og det merkes godt på veldig humpete underlag. Ellers er jeg godt fornøyd med den, og kanskje spesielt den store kurven. Liker også godt at man kan låse forhjulene, det gjør det enklere i løssnø. Har vært noen turer innom senter, og der er den helt super.

Bilseteadapter fungerer ok (vi har Cybex Cloud), men ser for meg at det fungerer enda bedre med Uppababys eget sete (det kom bra ut i test også, hadde vi visst det tidligere hadde vi nok gått for det). Litt klønete når man skal ta bilsetet av vogna, da trenger man to hender for å klikke det av.

Ser fram til snøen går, da tror jeg den blir helt super for oss. Men om du skal ha en vogn til for eksempel skogsstier ville jeg gått for en annen. :)
 
Ja, forsåvidt. Vi har brukt den k ca 3 uker, og fikk jo vinteren til å begynne med.

Det er ingen offroad-vogn. På de mest isete og humpete områdene må vi sette ned farten, for ellers rister det godt. Vognen er ganske stiv, og det merkes godt på veldig humpete underlag. Ellers er jeg godt fornøyd med den, og kanskje spesielt den store kurven. Liker også godt at man kan låse forhjulene, det gjør det enklere i løssnø. Har vært noen turer innom senter, og der er den helt super.

Bilseteadapter fungerer ok (vi har Cybex Cloud), men ser for meg at det fungerer enda bedre med Uppababys eget sete (det kom bra ut i test også, hadde vi visst det tidligere hadde vi nok gått for det). Litt klønete når man skal ta bilsetet av vogna, da trenger man to hender for å klikke det av.

Ser fram til snøen går, da tror jeg den blir helt super for oss. Men om du skal ha en vogn til for eksempel skogsstier ville jeg gått for en annen. :)
Tusen takk for utfyllende svar! Vi har lyst på samme bilsete som dere, så da virket det som de ikke er så kompatible sammen hvertfall. Jeg tror kanskje vi må kjøpe en vogn nummer to til mer skogsterreng uansett, og vår lille kommer i august, så da er veiene heldigvis bare. Meen så mye man må tenke på, så er veldig fint med svar fra en med ente erfaringer.
Gratulerer med deres lille, så stas :Heartred
 
Tusen takk for utfyllende svar! Vi har lyst på samme bilsete som dere, så da virket det som de ikke er så kompatible sammen hvertfall. Jeg tror kanskje vi må kjøpe en vogn nummer to til mer skogsterreng uansett, og vår lille kommer i august, så da er veiene heldigvis bare. Meen så mye man må tenke på, så er veldig fint med svar fra en med ente erfaringer.
Gratulerer med deres lille, så stas :Heartred
Ang bilsete så fungerer det helt greit, og vi har brukt det en del. Adapterne er enkle å ta av og på, selv om selve setet er litt klønete. Men for vår del handler det jo også om at vi må bruke det vi har, det er liksom ikke aktuelt å kjøpe ny vogn fordi det er litt klønete med bilsetet. :p Bilsetet i seg selv er ganske tungt, så for min del er det uansett ikke aktuelt å bære for mye rundt på det.
 
Vi kjøpte Uppababy Vista sin vogn igår i grå/nlå fargen og gleder oss til å ta den i bruk i juni :dummy1: Det sto mellom denne og emmaljunga nxt90 outdoor sin, men jeg falt mer for denne og mannen valgte fargen :happy: Hos oss er det ikke noe særlig turgåing i skogen da vi har veldig fine områder utenom skogen å gå på, men selvfølgelig kan det bli litt utfordringer om man skal i skogen med denne vognen. Kjøpte i tillegg ekstra adaptere for å få bag og sportsdelen enda høyere oppe, noe som er fordel for meg som ikke er så høy :stop: Vi falt helt pladask for denne da vi så den igår i virkeligheten enn hva vi har sett bilder av den :D
 
Vi kjøpte Uppababy Vista sin vogn igår i grå/nlå fargen og gleder oss til å ta den i bruk i juni :dummy1: Det sto mellom denne og emmaljunga nxt90 outdoor sin, men jeg falt mer for denne og mannen valgte fargen :happy: Hos oss er det ikke noe særlig turgåing i skogen da vi har veldig fine områder utenom skogen å gå på, men selvfølgelig kan det bli litt utfordringer om man skal i skogen med denne vognen. Kjøpte i tillegg ekstra adaptere for å få bag og sportsdelen enda høyere oppe, noe som er fordel for meg som ikke er så høy :stop: Vi falt helt pladask for denne da vi så den igår i virkeligheten enn hva vi har sett bilder av den :D
Jeg syns en av vognens fordeler er at bag- og sittedelen er høye i utgangspunktet, sammenlignet med for eksempel Bugaboo. Men det er veldig kjekt at man kan heve de ved behov. :)
 
Back
Topp