Fått tilbake mensen?

Søskendrøm2022

Gift med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
September To Remember
Jeg kjenner jeg blir verpesyk av mitt eget barn, og mannen og jeg har allerede begynt å snakke om neste. Vi kommer ikke til å begynne prøvingen før i sommer og fullammer så tror i utgangspunktet jeg ikke får tilbake mensen med det første, men er litt nysgjerrig på når jeg kan forvente å få den tilbake. Kjenner to venninner som fikk den tilbake etter ni måneder, og mamma ble gravid med meg da hun hadde søsteren min på 10 måneder, så i utgangspunktet tenker jeg +- 9 måneder.

Har noen av dere fått den tilbake? Fullammer dere? Og har dere erfaringer fra før?

Håper dere koser dere i babybobla ❤️
 
Fikk mensen 12 uker og 3 dager etter fødsel. Jeg delammet i 6 uker, håndmelket og pumpet til uke 7.

Med førstemann fikk jeg mensen 12 uker etter fødsel. Pumpet i 6 uker. Med nr 2 delammet jeg den første uka(og noen dager), fikk tilbake mensen etter 7-8 uker. Så det virker som om det er et mønster hos meg: 6 uker etter jeg gir meg med morsmelka. Har aldri hatt mye melk.

De to første er Pseudotvillinger. 11,5 mnd i mellom de to.
 
Ikke fått tilbake enda. Etter første baby fikk jeg mensen tilbake etter 10 måneder. Vet ikke om jeg hadde fått den da uansett, eller om det var fordi ammingen ble nedtrappet pga fast føde.
Jeg har hørt snakk om å jumpstarte mensen med å begynne på minipille eller lignende (noe som er kompatibelt med amming) for en måned og så slutte igjen. Men noen er jo veldig vare for hormoner og at det tar lang tid å bli gravide etter prevensjonsslutt, så det må man tenke litt over.
Jeg vurderer faktisk å gjøre det selv, da kroppen min trives bedre i syklus når det kommer til hvordan jeg takler lite søvn. Det var iallfall konklusjonen jeg hadde sist, at jeg ble mye mer opplagt plutselig da første eggløsning kom.
 
Jeg kjenner jeg blir verpesyk av mitt eget barn, og mannen og jeg har allerede begynt å snakke om neste. Vi kommer ikke til å begynne prøvingen før i sommer og fullammer så tror i utgangspunktet jeg ikke får tilbake mensen med det første, men er litt nysgjerrig på når jeg kan forvente å få den tilbake. Kjenner to venninner som fikk den tilbake etter ni måneder, og mamma ble gravid med meg da hun hadde søsteren min på 10 måneder, så i utgangspunktet tenker jeg +- 9 måneder.

Har noen av dere fått den tilbake? Fullammer dere? Og har dere erfaringer fra før?

Håper dere koser dere i babybobla ❤️
Fullammer og har ikke fått tilbake mensen. Har derimot blødd siden 4/11 da jeg satte inn spiral. Angrer noe helt sinnsykt, er så lei. I tillegg kjenner samboeren trådene de få gangene vi faktisk har gjort noe etter at jeg satte den inn. Vurderer å ta ut hele greia da jeg bare føler meg ekkel..
 
Fullammer og har ikke fått tilbake mensen. Har derimot blødd siden 4/11 da jeg satte inn spiral. Angrer noe helt sinnsykt, er så lei. I tillegg kjenner samboeren trådene de få gangene vi faktisk har gjort noe etter at jeg satte den inn. Vurderer å ta ut hele greia da jeg bare føler meg ekkel..
Uff, det hørtes ikke noe godt ut. Jeg har ingen erfaring med spiral, men utifra hva du skriver ville jeg nok tatt den ut selv ☺️
 
Fullammer og har ikke fått tilbake mensen. Har derimot blødd siden 4/11 da jeg satte inn spiral. Angrer noe helt sinnsykt, er så lei. I tillegg kjenner samboeren trådene de få gangene vi faktisk har gjort noe etter at jeg satte den inn. Vurderer å ta ut hele greia da jeg bare føler meg ekkel..
Sniker
Om du ikke vil ta ut spiralen så reis og få de til å klippe trådene:happy:
Gikk rett inn i normal syklus etter uttak 2 mnd etter jeg satte den inn.
 
Med storebror fikk jeg første blødning på 1 års dagen. Del ammet hele veien, men har en syklus på bærtur pga pcos, så det kan ha spilt inn også.
Fullammer og har ikke fått tilbake mensen. Har derimot blødd siden 4/11 da jeg satte inn spiral. Angrer noe helt sinnsykt, er så lei. I tillegg kjenner samboeren trådene de få gangene vi faktisk har gjort noe etter at jeg satte den inn. Vurderer å ta ut hele greia da jeg bare føler meg ekkel..
Har hatt småblødninger siden jeg satt inn spiral i slutten av november jeg også, håper det stabiliserer seg snart for dette er ikke gøy. hvordan det er med mannen og trådene vet jeg ikke for så langt har vi ikke kommet enda:rolleyes:
 
Jeg fullammet storebror og fikk mens ca 5 uker etter fødsel. Denne gangen kom den etter ca 3 måneder. Fullammer nå også.
 
Med nr. 1 og 2 fikk jeg mensen etter 6 mnd (fullammet i 6 mnd). Med nr. 3 fikk jeg etter ca 1 år (fullammet i 6 mnd, men mattilvenningen gikk tregt). Nå er minste snart 5 mnd, fullammer og ikke fått mensen enda. Venter i «spenning»:p
 
Fullammer. Fikk mensen akkurat 4 mnd etter fødsel. :smiley-angry017 Synes det var så deilig å slippe nå når man styrer så mye med baby, amming og byssing.
 
Jeg fikk mensen når lille var 3 mnd, fullammer :happy: (ammer hver 1,5-2 time dag og natt :p)
 
Fullammer. Fikk mensen akkurat 4 mnd etter fødsel. :smiley-angry017 Synes det var så deilig å slippe nå når man styrer så mye med baby, amming og byssing.
3,5 mnd etter fødsel, kom mensen. Jeg fullammer :happy:
Jeg fikk mensen når lille var 3 mnd, fullammer :happy: (ammer hver 1,5-2 time dag og natt :p)
Fascinerende at så mange av dere fikk den tilbake så tidlig til tross for at dere fullammer. På en måte er jeg glad for at jeg slipper unna, men er også kjekt å ha kontroll på syklusen sin ☺️
 
Her kom mensen nøyaktig på 4 månedersdagen til lillemor. Jeg fullammer enda, men nettene sover vi gjennom 7-8 timer uten amming. Lurer på om det har trigget eggløsningen...
 
Her kom mensen nøyaktig på 4 månedersdagen til lillemor. Jeg fullammer enda, men nettene sover vi gjennom 7-8 timer uten amming. Lurer på om det har trigget eggløsningen...
Sover ofte 7-8 timer om nettene selv, uten at det har gitt meg tilbake mensen. Men jeg bør vel bare være glad så lenge den holder seg unna. Hehe.
 
Ammer og har ikke fått mensen enda. Mini nærmer seg seks måneder.
 
Fullammer, ikke fått mensen tilbake enda. Med de andre to mener jeg den kom tilbake etter at vi introduserte fast føde ved 6-7 mnd. Da ble det mindre amming på natt, så virker som det satte det hele i gang.
 
Baby ble født 03.09 og jeg har ikke fått mensen enda, ammer hele døgnet rundt da, hehe.
Med storesøster fikk jeg tilbake mensen etter bare 3 mnd, og ammet vel nesten oftere med henne enn jeg gjør nå. Forventer egentlig mensen når som helst, men den kan godt vente noen måneder :p
 
Back
Topp