Fått tilbake mensen?

Fikk mensen tilbake for en uke siden :shifty: hadde ikke trodd at den skulle komme tilbake allerede 5 mnd etter fødsel siden jeg fullammer. Den kom bare plutselig og ingen menssmerter :wideyed:
 
Fikk mensen 3mnd etter fødsel tiltross for fullamming.:shifty: Har satt inn spiral da vi ikke tenker å prøve på nr 2 før om noen år. :happy:
 
Første barn. Fullammer og har ikke fått tilbake mens enda. Har heller ikke begynt på noe prevensjon.
 
Med første fikk jeg mensen tilbake etter 10 mnd. Fullammet til 6 mnd, og delammet videre til hun var 18 mnd.

Nr. 2 er 6 mnd i morgen og ikke fått tilbake mensen enda. Syns det er deilig å kunne slippe litt til egentlig, for har en del smerter i forbindelse med menstruasjon. Stort sett alltid hatt faste sykluser.
 
Har jo vært så luksus uten mens i 15 måneder nå, sett bort fra renselsen da:hilarious: kjenner jeg tenker så lite på at den kommer tilbake at jeg helt sikkert får et lite sjokk den dagen det skjer:wacky:
 
Sniker.
Mitt barn er 11 mnd, og ikke fått mensen enda. Jeg ønsker også veldig å få det tilbake, vi ønsker tette barn. Skulle så gjerne blitt gravid igjen snart :)
Har ammet hele tiden, og ikke brukt prevensjon, for vi tenkte at barn nr 2 kommer når den kommer.
Har også ammet mye, men sluttet med nattamming for 1,5 mnd siden. Og ammer færre ganger om dagen. Så håper det fører til eggløsning snart. Ønsket ikke å trappe ned på amming før barnet var klar, men siden han begynte å sove hele natten ble det naturlig slutt på nattammingen.
 
Sniker.
Mitt barn er 11 mnd, og ikke fått mensen enda. Jeg ønsker også veldig å få det tilbake, vi ønsker tette barn. Skulle så gjerne blitt gravid igjen snart :)
Har ammet hele tiden, og ikke brukt prevensjon, for vi tenkte at barn nr 2 kommer når den kommer.
Har også ammet mye, men sluttet med nattamming for 1,5 mnd siden. Og ammer færre ganger om dagen. Så håper det fører til eggløsning snart. Ønsket ikke å trappe ned på amming før barnet var klar, men siden han begynte å sove hele natten ble det naturlig slutt på nattammingen.
Har ikke fått tilbake mensen enda jeg heller. Mange får den vel tilbake mellom 9-12 måneder. Håper du får den tilbake snart ❤️ Her er jeg glad for hver dag uten siden vi ikke skal prøve på neste enda, men gleder meg også litt til å få den tilbake og bli kjent med syklusen min igjen. Slet med lavt progesteron og lutealfase defekt før jeg ble gravid, derfor er jeg nok mer spent på syklusen enn andre som hadde en normal syklus før de ble gravide.
 
Kom tilbake i dag! Begynte på jobb igjen for tre uker siden, tror det er årsaken kanskje? o_O Ammer hele natta og når hun måtte ønske ellers! Men blitt lenger opphold på dagtid.. jaja, kjedelig med mensen igjen, men da er kroppen klar for neste;)
 
Kom tilbake i dag! Begynte på jobb igjen for tre uker siden, tror det er årsaken kanskje? o_O Ammer hele natta og når hun måtte ønske ellers! Men blitt lenger opphold på dagtid.. jaja, kjedelig med mensen igjen, men da er kroppen klar for neste;)
Både fordeler og ulemper med å få den tilbake. Kjenner mange som har fått den tilbake rundt 9-10 måneder uavhengig om de er tilbake til jobb eller ikke ☺️
 
Last edited:
Har fullammet hele veien, og fikk tilbake mensen 3mnd etter fødsel. Syntes det var skikklig nedtur. :shifty:
 
Er det noen av dere som har født i august som fortsatt ikke har fått mensen tilbake? Selv om jeg ikke savner selve mensen så kunne jeg tenkt meg muligheten å lage flere barn snart :hilarious: Hvor lenge er drt normalt at den uteblir…?
 
Er det noen av dere som har født i august som fortsatt ikke har fått mensen tilbake? Selv om jeg ikke savner selve mensen så kunne jeg tenkt meg muligheten å lage flere barn snart :hilarious: Hvor lenge er drt normalt at den uteblir…?
Fremdeles mangel på mensen her. Trappet ned fra fem-seks amminger døgnet i mai, til å slutte nattamming i starten av juni og til å kun ha tre amminger på dagtid nå i juli. Frykter jeg må slutte helt med ammingen for å få den tilbake…, men det er ikke jeg eller lille klar for enda.
 
Jeg fikk den tilbake for en måned siden, altså 10 måneder etter fødsel. Det var eksakt det samme med første babyen også. Prøvde ut noen ting for å se om jeg kunne påvirke når den kom tilbake; jeg gikk en måned på minipille for noen måneder siden, og kuttet kraftig på ammingen, men det virket ikke som at det påvirket det noe særlig. Kanskje hvis jeg hadde stoppet ammingen helt.
 
Jeg fikk den tilbake for en måned siden, altså 10 måneder etter fødsel. Det var eksakt det samme med første babyen også. Prøvde ut noen ting for å se om jeg kunne påvirke når den kom tilbake; jeg gikk en måned på minipille for noen måneder siden, og kuttet kraftig på ammingen, men det virket ikke som at det påvirket det noe særlig. Kanskje hvis jeg hadde stoppet ammingen helt.
Har vært innpå tanken selv. Vurderer å dra til gynekologen i høst hvis den ikke er tilbake da. Hørt at noen setter den i gang med provera. Nå er vi veldig frem og tilbake når vi ønsker å starte prøvingen på neste, og akkurat nå vurderer vi å prøve på en ny august-baby, så her jo litt tid. Men hadde vært kjekt å få tilbake mensen snart og få kartlagt syklusen også. Hadde ustabile sykluser og defekt lutealfase sist.
 
Fremdeles mangel på mensen her. Trappet ned fra fem-seks amminger døgnet i mai, til å slutte nattamming i starten av juni og til å kun ha tre amminger på dagtid nå i juli. Frykter jeg må slutte helt med ammingen for å få den tilbake…, men det er ikke jeg eller lille klar for enda.
Jeg ammer også fortsatt en del, men mye mindre enn før, og stort sett ikke om natten (0-1ggr). Trodde det skulle være nok, jeg/vi er heller ikke klar for å slutte :(
 
Fortsatt ikke mens, men har ganske høy vekt, så det kan være en forklaring
 
Fortsatt ikke mensen her heller, men har ammet en del både dag og natt inntil igår. Får se om det kommer snart for prøver å slutte med nattamming nå.
 
Back
Topp