Vekt

Jente88

Elsker forumet
Assistert-jentene
Junilykke2018
JuniJubel2021
Kan jeg spørre hvor mye dere har lagt på dere ? Føler dere dere komfortable med det ?
 
Jeg har ikke lagt på meg mer enn ca. 1 kg. Men slet mye med kvalme de første 10 ukene, og de siste 3 ukene har jeg ikke klart å spise så veldig mye. Snop og sånt har jeg ikke så lyst på. Til tross for lite vektoppgang så har magen allerede blitt veldig synlig. Hverken vekten eller magen plager meg. Gikk opp ca. 10 kg i forrige svangerskap hvor ca. 5 av dem forsvant rett etter fødsel. De siste kiloene måtte jeg jobbe litt for å bli kvitt. Regner med det blir omtrent det samme nå. Om jeg går opp mer så får jeg jobbe hardt for å bli kvitt dem når svangerskapet er over :) Men kjenner at jeg er relativt avslappet når det gjelder vekten min så langt iallefall :)
 
Jeg begynte på 58kg, så gikk jeg ned til 57 og lå der en stund. Nå har jeg gått opp til 58 igjen :p 16+5 i dag.

Morsomt å sammenligne med første graviditet på bildet!
 

Vedlegg

  • 7EE3AA94-E0BB-4233-8BE7-F7D6B3456B0A.jpeg
    7EE3AA94-E0BB-4233-8BE7-F7D6B3456B0A.jpeg
    14,5 KB · Visninger: 55
Jeg har til nå (13+3 I dag) kun gått ned 4,5 kg. Men jeg har for mye til å begynne med, og har vært/er skikkelig dårlig om dagene :depressed::depressed:
Men tipper jeg kommer til å legge en del på meg, moren min ble veldig stor i alle fall:woot:
 
16+6 og opp 2,5 kg. Fornøyd, ettersom jeg var opp 6 kg ved samme uke med storesøster. Veier 11 kg mer nå enn med storesøster så håper ikke jeg legger på meg 17 kg denne gangen.
 
Jeg har gått opp 6 kg:arghh: Gikk ned 20 kg på lavkarbo... Så raser opp i vekt nå fordi jeg ikke kan spise lavkarbo :(
 
Gått opp 2kg, men har 10kg for mye fra før, så bør jo ha mer moderat vektoppgang :)
 
Jeg har gått opp 6 kg:arghh: Gikk ned 20 kg på lavkarbo... Så raser opp i vekt nå fordi jeg ikke kan spise lavkarbo :(
Godt å se det er flere som har gått opp "mye". :Heartred spiser mye sunnere nå en før jeg ble gravid men føler kiloene bare øker.. Håper det stabiliserer seg litt snart!
 
jeg veide 10 kg mindre enn jeg gjorde ved start av dette svangerskapet kontra det forrige. Så hadde en bmi på nesten 30. Håper ikke jeg går opp 17-19 kg som jeg gjorde sist, men det kan fort skje:/
 
Er 16+3 og har gått opp 3-4 kg. Gikk ned litt i første trimester, men nå baller det på seg!
 
Godt å se det er flere som har gått opp "mye". :Heartred spiser mye sunnere nå en før jeg ble gravid men føler kiloene bare øker.. Håper det stabiliserer seg litt snart!
Det er jo naturlig å øke litt vekt nå da. Får trøste oss med det :)
 
Startet på 55, ligger nå på 58 kg

er 13+3
Venter to, usikker på om det har noe å si.

spiser normalt kost.
 
Gått opp 4-5kg. Føler det er heilt passe :joyful:Første trimester ville eg ha mat konstant. No er apetitten meir normal, sjølv om eg nok et litt meir enn før.

Et det eg treng av normal mat for å fungere og er ikkje bekymra. Er klar for 15 kg til :hilarious:
:goodnight
 
Det er jo naturlig å øke litt vekt nå da. Får trøste oss med det :)
Joda. Men jeg gikk opp nesten 30kg sist og jobbet meg tilbake til startvekt på 1 år så hadde ett mål om å ikke gå opp like mye denne gangen- ser litt mørkt på det akkurat når jeg ser vekta skyter fart allerede:hilarious: Men det viktigste er jo at lille i magen vokser og trives.
 
Er 16+1 i dag.
Gått ned fra 62.5 til 59.0 kg grunnet mye kvalme og oppkast fra uke 5+5 til ca uke 13.
Veier fortsatt 59.0 kg, så har ikke gått opp noe enda. Spiser 3-4 måltider om dagen. Spiser relativt sunt, men begrenset hva jeg orker å spise, da det er mange matvarer jeg må unngå for å hindre å bli kvalmen (fet mat, snop, chips, kjøttdeig, generelt mat som smaker og lukter må jeg fortsatt unngå)..

Til tross for vektnedgang har magen vokst noe og brystene vokst mye :hilarious: Bruker fortsatt vanlig bukser, og ikke såå synlig for andre, men går jeg dermed med inntilsittende topper (f.eks treningstskjorter) er magen synlig for andre.
 
Jeg har gått opp 2 kg, men det var helt i starten, fra uke 8 har det stått stille. Men mere blir det senere i desember vil jeg tro ;)
 
Trodde jeg hadde lagt på meg 2,5 kg men var hos jordmor i dag og har lagt på meg bare 1,5 kg. 17+0 i dag.
 
Er i uke 16 og har gått opp 6 kg, selv om jeg har vært ekstremt kvalm i flere uker. Da kvalmen ble bedre ble appetitten like så. Sist gang gikk jeg opp 25 kg så er godt forbredt. Også er jeg forbredt på en symfyseløsning fra hellvette som sist så regner med jeg går opp mye denne gangen også. Pyttsann. Min mor gikk opp mye hver gang hun gikk gravid, med alle 4 barna. Hun raste fort ned igjen da, der har jeg litt mer slit:hilarious: Klarte akkurat å gå ned til normalvekt før jeg ble gravid igjen:hungover:
 
Har ikke gått opp noe enda. Skjønner egentlig ikke hvordan det er mulig med tanke på alt jeg har spist disse ukene :confused3 Har spist MYE mer enn jeg pleier, men også spist litt sunnere enn jeg pleier. Er sulten nesten hele tiden... Spiser nok så ofte som annen hver time!
 
Jeg har gått opp ca 4 kg, er i uke 12+6 idag. Spiser like mye som jeg gjorde før graviditeten, men jeg sliter noe helt sykt med fordøyelsen :hungover:
 
Back
Topp