Influensavaksine

Som jeg skrev til hun andre over her: jeg kom ikke med en eneste personlig uttalelse - jeg linket til en artikkel for å svare på hvorfor det kunne gå opptil 10 år før man er mottakelig for viruset igjen fordi endringene fra år til år er såpass små. Dere behøver ikke gå helt bananas vare fordi noen ikke er enige i alt du/dere mener.
Haha, bananas :hilarious: Jeg fortalte bare fakta og svarte på artikkelen du linket til :) Ha en fin dag :)
 
Jeg skal ta vaksinen i dag :) Dere som har tatt den, hvordan reagerte dere? Ubehag? Ingen verdens ubehag? :happy:
 
Jeg skal ta vaksinen i dag :) Dere som har tatt den, hvordan reagerte dere? Ubehag? Ingen verdens ubehag? :happy:

Kjente stikket liksom, og var litt øm i skulderen, ein dag eller to. Elles ingenting. Er jo nokon som får litt feber eller føler seg urven eit par dagar etterpå
 
Skulle ta men ble for sein, så får vell se på nyåret. Tok den ikke forrige svangerskap da jeg glemte det helt? Men gikk heldigvis greit :)
 
Skulle ta men ble for sein, så får vell se på nyåret. Tok den ikke forrige svangerskap da jeg glemte det helt? Men gikk heldigvis greit :)

Hva mener du for sein? Her er legekontoret tom men fikk kjøpt på ett apotek, måtte riktignok ringe og spørre om de hadde inne for det nærmeste apoteket var tom. Tok den i dag :happy:
 
Hva mener du for sein? Her er legekontoret tom men fikk kjøpt på ett apotek, måtte riktignok ringe og spørre om de hadde inne for det nærmeste apoteket var tom. Tok den i dag :happy:

Altså det var tomt da, så måtte komme på nyåret..:wtf:
 
Altså det var tomt da, så måtte komme på nyåret..:wtf:

Ja okei, om de er tom er det ikke så mye å gjøre med det nei. Men du kan selv sjekke med alle apotek i nærheten om du ikke har gjort det alt. Har de inne en plass kan du få resept og ta ut der, og få satt hos legen. :)
 
Har tatt, fikk den gjennom jobb og tok den før jeg visste jeg var gravid. Jobber på sykehus.
 
Jeg tok den 9/12. Har hatt skikkelig øm arm og lette influensasymptomer i etterkant, sannsynligvis en reaksjon på vaksinen. Og takk Gud - tar heller et par dager med lett reaksjon fremfor ordentlig influensa. :)
 
Jeg tok i uke 13, da var det fortsatt november :) Fikk ingen bivirkninger, bare litt støl arm.
 
Jeg skal ABSOLUTT ikke ta denne. Nyere forskning nå viser en økt risiko for SA/tidligfødsel/dødfødsel nå. Så det skal jeg i alle fall ikke risikere bare for en influensa liksom.. man er miserabel noen dager og så går det bedre.. men dette er også min mening da, med at jeg vurderer at risikoen med å ta den er større enn risikoen ved å få influensaen.. :)
Så skummelt - har du link til forskningen?
 
Endelig fått somlet meg til å bestilt den og tatt den i dag :hilarious:
 
Back
Topp