Lån husbanken?

Mittnovemberbarn

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2020
Var det sånn at barnefamilier med dårlig råd og folk som ikke har egenkapital kunne få lån i fra husbanken?

Noen som har fått det?
Vi har ikke egenkapital, og oppdaget nylig mugg/sopp i leilighet vi leier og må egentlig få kommet oss ut asap, har termin i november :arghh:

Noen med erfaringer? :)
Hva er lurt/ikke lurt isåfall?

Var det sånn at barnefamilier med dårlig råd og folk som ikke har egenkapital kunne få lån i fra husbanken?

Noen som har fått det?
Vi har ikke egenkapital, og oppdaget nylig mugg/sopp i leilighet vi leier og må egentlig få kommet oss ut asap, har termin i november :arghh:

Noen med erfaringer? :)
Hva er lurt/ikke lurt isåfall?
Ja, du kan få lån i husbanken.
Husk det kan ta 3 mnd før du får lånet innvilget, og du må søke i kommunen du skal kjøpe i.
Vi fikk innvilget på 2,5 ifjor. Men vi skal bo i en annen kommune, så valgt å se i en annen kommune.
Tålmodighet er mitt beste tips.

Ja, du kan få lån i husbanken.
Husk det kan ta 3 mnd før du får lånet innvilget, og du må søke i kommunen du skal kjøpe i.
Vi fikk innvilget på 2,5 ifjor. Men vi skal bo i en annen kommune, så valgt å se i en annen kommune.
Tålmodighet er mitt beste tips.
Okey, kanskje det finnes håp. Takk for tips!

Lønner seg alltid å søke i førsten av året, de har ett vist beløp de får lov å låne ut og i slutten av året er det ofte mindre i kassen. Man kan heller ikke få noe annet enn nei eller ja så søk uansett, men raskt går det ikke dessverre :(

Ahh. Ja, da skjønner jeg det litt. Kjipt.
Vi klarte å spare ganske mye på kort tid da av skattepenger, feriepenger, lønn osv så fikk lån etter noen mnd, men mye slit. Var en skikkelig tung periode, long story. Virker kanskje ikke slik siden det" bare" var å spare, men så mye ups and downs i en periode på flere mnd har jeg aldri hatt før.

Vi klarte å spare ganske mye på kort tid da av skattepenger, feriepenger, lønn osv så fikk lån etter noen mnd, men mye slit. Var en skikkelig tung periode, long story. Virker kanskje ikke slik siden det" bare" var å spare, men så mye ups and downs i en periode på flere mnd har jeg aldri hatt før.
Ja, men det skjønner jeg veldig godt. Men dere klarte det!

Ja. Men jo flere av punktene du har jo større sjanse er det. Er bare å gå inn på husbanken og se på kriteriene for det. Vi har mange av kriteriene og siden vi kjenner til noen som jobber der og de har snakket om oss så veit vi at vi er kandidater. Men skal bli kvitt en del teite lån først også må jeg komme meg videre fra aap. Ganske usikker inntekt det. Har man en inkasso sak så får man sjeldent lån før det er nedbetalt.

Back
Topp