Lån husbanken?

Ja. Men jo flere av punktene du har jo større sjanse er det. Er bare å gå inn på husbanken og se på kriteriene for det. Vi har mange av kriteriene og siden vi kjenner til noen som jobber der og de har snakket om oss så veit vi at vi er kandidater. Men skal bli kvitt en del teite lån først også må jeg komme meg videre fra aap. Ganske usikker inntekt det. Har man en inkasso sak så får man sjeldent lån før det er nedbetalt.
Det blir vel noe i samme duren her, burde bli kvitt noe inkasso osv. først. Ringte de i går og de var tomme for hjelpemidler i år så da blir det jo evt. neste år hvis vi har fått rydda opp nok økonomisk.
Spennende tider ;)

Hvor mye må man ca. beregne at man minimum må ha mulighet til å betale i måneden på lån/strøm/etc.?

De har et eget sånt skjema man skulle fylle ut. I alle fall der jeg søkte. Der skulle du selv fylle inn hvor mye du bruker på klær, møbler, etc, pr måned. Og "resten" der, ble til det du kunne betjene pr måned.

Det er egentlig bare å slenge inn en søknad. Verste du kan få, er avslag. Du får jo gjerne en begrunnelse for avslag, så om så, så vet du jo hva som må ryddes opp i før dere søker på nytt.

Var det sånn at barnefamilier med dårlig råd og folk som ikke har egenkapital kunne få lån i fra husbanken?

Noen som har fått det?
Vi har ikke egenkapital, og oppdaget nylig mugg/sopp i leilighet vi leier og må egentlig få kommet oss ut asap, har termin i november :arghh:

Noen med erfaringer? :)
Hva er lurt/ikke lurt isåfall?

Her i min kommune er det så å si umulig å få startlån. Som de i kommunen sa, de var skrenka såpass inn på kriteriene at du måtte være ufør og enslig for å ha sjangs. Før gav de til familier for å hjelpe til å komme inn på boligmarkedet.
Så skjekk ut i din kommune hva de sier der. I en annen kommune i nærheten gir de til enslige foreldre i tillegg til uføre

Her i min kommune er det så å si umulig å få startlån. Som de i kommunen sa, de var skrenka såpass inn på kriteriene at du måtte være ufør og enslig for å ha sjangs. Før gav de til familier for å hjelpe til å komme inn på boligmarkedet.
Så skjekk ut i din kommune hva de sier der. I en annen kommune i nærheten gir de til enslige foreldre i tillegg til uføre
Oi, kjipe de er der da :/

Oi, kjipe de er der da :/
Vi endte faktisk opp med å få lån i vanlig bank, vi klarte å spare inn rundt 200,000 de siste 5 årene, mye pga noen ekstra utbetalinger, menerstatning, og at mannen gikk fra ufør til ung ufør. Så setter liksom inn og sparer alt i skattepenger osv,
Men du må huske at å betale ned på gjeld også er en form for sparing, og hvis du har forbruksgjeld så tenker jeg det bør prioriteres. :)

Back
Topp