Kjære flaskematere

Solbolle

Glad i forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Er det noen der ute som kan fortelle meg hvorfor disse hersens flaskene fra Dr.Browns lekker som en sil? Det blir jo bare gris!

Er fornøyd med at vesla ikke svelger luft når vi bruker dem, men uansett hvor nøye jeg er med å sette sammen alle delene lekker den når jeg skal riste flasken og det lekker fra sidene når hun får mat fra dem! Whyyyy??:banghead:
 
Er det noen der ute som kan fortelle meg hvorfor disse hersens flaskene fra Dr.Browns lekker som en sil? Det blir jo bare gris!

Er fornøyd med at vesla ikke svelger luft når vi bruker dem, men uansett hvor nøye jeg er med å sette sammen alle delene lekker den når jeg skal riste flasken og det lekker fra sidene når hun får mat fra dem! Whyyyy??:banghead:
Har du prøvd å sjekke youtube?
 
Nei:bag::rolleyes: Men det var et godt tips, skal sjekke med en gang!
Vi sjekket avent flaskene der når vi ikke skjønte hvorfor tuten ble sugd inn hele tiden pga vakum. Viste seg det var er lite hakk i sutten som skulle oppi et lite hakk i skrukorken. :hilarious: følte meg sååå observant :shifty::bag:
 
Vi sjekket avent flaskene der når vi ikke skjønte hvorfor tuten ble sugd inn hele tiden pga vakum. Viste seg det var er lite hakk i sutten som skulle oppi et lite hakk i skrukorken. :hilarious: følte meg sååå observant :shifty::bag:
Er det sant?:banghead: Vi sleit også med avent flaskene til storebror!!:hilarious: Jeg er så dårlig på å bruke Internett, går heller og lar meg plage og klarer ikke å tenke at det kan være så enkelt som å sjekke youtube for å finne en løsning:bag:
 
Er det noen der ute som kan fortelle meg hvorfor disse hersens flaskene fra Dr.Browns lekker som en sil? Det blir jo bare gris!

Er fornøyd med at vesla ikke svelger luft når vi bruker dem, men uansett hvor nøye jeg er med å sette sammen alle delene lekker den når jeg skal riste flasken og det lekker fra sidene når hun får mat fra dem! Whyyyy??:banghead:

Jeg har dessverre ikke noe svar på spørsmålet ditt men vi er veldig fornøyd med medela calma. Den skal etterligne mors bryst med at barnet må danne vakuum for å få ut melk, så de skal iallefall ikke lekke.
Tvi tvi.
 
Jeg har dessverre ikke noe svar på spørsmålet ditt men vi er veldig fornøyd med medela calma. Den skal etterligne mors bryst med at barnet må danne vakuum for å få ut melk, så de skal iallefall ikke lekke.
Tvi tvi.
Takk for godt flasketips! Jeg er frista til å prøve medela, så det blir antagelig en liten handlerunde senere:D
 
Om du venter med å riste flasken til melken har drikketempratur? Det gjør jeg. Rører pulveret inn i melken på 70 gr og venter med å sette på tut og riste den.
 
Jeg har dessverre ikke noe svar på spørsmålet ditt men vi er veldig fornøyd med medela calma. Den skal etterligne mors bryst med at barnet må danne vakuum for å få ut melk, så de skal iallefall ikke lekke.
Tvi tvi.

Men med calma får man jo ikke sjekket temperatur etter at smokken er på, eller?
 
Men med calma får man jo ikke sjekket temperatur etter at smokken er på, eller?

Nei, men vi har kjøpt flasketermometer. Men dobbeltsjekker alltid på huden likevel. Det er nylig publisert en ny studie som tyder på at spedbarn får i seg enorme mengder microplast som flaskebarn, spesielt pga steriliseringen så løsner mye plast. Kanskje det kan være verdt å gå over til glassflasker?
 
Nei, men vi har kjøpt flasketermometer. Men dobbeltsjekker alltid på huden likevel. Det er nylig publisert en ny studie som tyder på at spedbarn får i seg enorme mengder microplast som flaskebarn, spesielt pga steriliseringen så løsner mye plast. Kanskje det kan være verdt å gå over til glassflasker?

Hvor har du kjøpt flasketermometer? Det kunne vært kjekt å ha:)

Uff, så ekkelt å tenke på den plasten!
 
Om du venter med å riste flasken til melken har drikketempratur? Det gjør jeg. Rører pulveret inn i melken på 70 gr og venter med å sette på tut og riste den.
Ja, det er nok ikke dumt å teste den måten å gjøre det på.

Jeg sjekka youtube og lærte at disse flaskene skal ristes på en annen måte, med sirkelbevegelser på en måte. At det også er fordelaktig å riste først før man setter i det grønne røret og at delene ikke skal skrus så veldig hardt sammen. Men jeg syns det lekker like herlig. Det pipler ut under den hvite kragen, flaska blir seig og god å holde i og det er ca 10-20 ml av innholdet som forsvinner i svinn. Har også lest om reiselokk, at det er anbefalt å bruke det for å unngå lekkasje i stellebag og under blanding, men disse reiselokkene skjønner jeg ikke hvor jeg skal få tak i. Jeg gir snart opp disse flaskene :hilarious:
 
Etter at jeg leste om disse flaskene her i tråden bestemte jeg meg for å lese litt mer om de og kjøpte en trepakning. Trengte uansett å bytte ut tre av de minste flaskene vi hadde, pluss at jeg lette etter noe som kunne hjelpe mini med å minimere inntaket av luft mens han spiser. Disse dr Brown-flaskene er herved min nye favoritt, så tusen takk for at dere gjorde meg oppmerksom på de. Jeg vet ikke helt hva som gjør at de lekker for deg, for jeg antar du setter de sammen med den grønne lokk-aktige saken over det grønne røret? Jeg har i hvertfall ikke opplevd noen problemer med lekkasje enda. Håper du finner ut av det. Ingenting som er så frustrerende som å plutselig sitte med henda (og baby) full av mme/melk. Been there done that..
 
Back
Topp