Håndarbeidstråden

Paeonia

Glad i forumet
Himmelbarn
JuniJubel2021
Hei fine dere,

Vi er vel flere her som liker å være kreative? Tenkte det er koselig med en tråd her hvor vi kan dele hva vi holder på med, hva vi ønsker å lage, tips, om en trenger hjelp til noe osv. :) Og alt av håndarbeid er selvsagt velkommen her :happy:
 
Begynner jeg da :D Er jo en kreativ sjel som er på mitt lykkeligste når jeg får laget noe med hendene. Strikk og søm er det som opptar meg mest. Kan ikke hekle, men vet om noen fine smokkesnorer og rangler jeg kunne tenke meg å prøve å lage :happy: Akkurat nå strikker jeg på en heldress, skulle jo egentlig ha mars-baby vet dere, men heldress i tynn ull i str 2-4 mnd går vel til junibaby også? :hilarious: Bor jo tross alt på vestlandet, greit å ha klær til all slags vær :rolleyes: Men altså, jeg blir SÅ svimmel av å strikke nå, har hatt det slik de siste dagene. Håper det gir seg snart :facepalm: Har jo fremdeles mye på strikkelisten!
 
Jeg syr en del :) Har akkurat kjøpt meg overlockmaskin, og gleder meg til å sy masse nytt babytøy :D
 
Jeg syr en del :) Har akkurat kjøpt meg overlockmaskin, og gleder meg til å sy masse nytt babytøy :D

Så gøy! Overlock er SÅ verdt pengene når man skal sy babyklær i jersey :D Kjøpte min for ett år siden, superhappy med finishen det gir. Ekstra gøy å gi bort gaver også når de ser kjøpt ut :happy:
 
Så gøy! Overlock er SÅ verdt pengene når man skal sy babyklær i jersey :D Kjøpte min for ett år siden, superhappy med finishen det gir. Ekstra gøy å gi bort gaver også når de ser kjøpt ut :happy:

Ja!! Det er kjempegøy! Også går det så mye fortere :D Jeg syr mye etter «Sy selv» boka. Liker den veldig godt!
 
Ja!! Det er kjempegøy! Også går det så mye fortere :D Jeg syr mye etter «Sy selv» boka. Liker den veldig godt!

Jaa går i racerfart nå :D Er supermasse fint i den boka, tenker å ønske meg den til jul :angelic: Har foreløpig sydd mest fra indie designers, elsker mønstrene fra Brindille and Twig feks. De er veldig nybegynnervennlig med steg for steg bildeinstruksjoner. Digg når man helst ikke vil bruke noe brainpower, bare lage :hilarious:
 
Jeg er ikke så god på strikking! Men hekle, det kan jeg, så jeg skal iallefall hekle vognteppe :) Gleder meg til å finne ut kjønn så jeg kan hekle i «riktig» farge :rolleyes: Skal også hekle et nøytralt teppe så det tenkte jeg begynne på snart!
 
Jeg er ikke så god på strikking! Men hekle, det kan jeg, så jeg skal iallefall hekle vognteppe :) Gleder meg til å finne ut kjønn så jeg kan hekle i «riktig» farge :rolleyes: Skal også hekle et nøytralt teppe så det tenkte jeg begynne på snart!

Så kjekt da :D Er jo såå mange fine kjønnsnøytrale farger :happy: Bruker du en oppskrift til teppet?
 
Jeg begynte å strikke for 1år siden, men er vel ikke før nå at jeg begynner å få det til.
Akkurat nå jobber jeg med et babyteppe i blågrønn farge, skal bli tante for første gang til nyåret :Heartblue
 
Så kjekt da :D Er jo såå mange fine kjønnsnøytrale farger :happy: Bruker du en oppskrift til teppet?

Skal prøve meg på midwife blanket i hvitt! Aldri heklet det før så det kan jo bli spennende. Vognteppet hekler jeg lapper som jeg hekler sammen til et teppe :)
 
Skal prøve meg på midwife blanket i hvitt! Aldri heklet det før så det kan jo bli spennende. Vognteppet hekler jeg lapper som jeg hekler sammen til et teppe :)

Ååå det var yndig og nydelig :love7 Kommer til å bli så fint!
 
Jeg begynte å strikke for 1år siden, men er vel ikke før nå at jeg begynner å få det til.
Akkurat nå jobber jeg med et babyteppe i blågrønn farge, skal bli tante for første gang til nyåret :Heartblue

Strikker du det i gave til tantebarnet da? ❤ Det kjekkeste å lage er barselgaver altså :joyful: Ihvertfall om mottaker er takknemlig :p
 
Jeg driver ikke med håndarbeid, men ønsker gjerne at dere som strikker og heklet legger ut bilde :) har tre tanter som syr og ei som hekler pluss annet familiemedlem som strikker. Så vil gjerne ha litt inspirasjon :)
 
Jeg driver ikke med håndarbeid, men ønsker gjerne at dere som strikker og heklet legger ut bilde :) har tre tanter som syr og ei som hekler pluss annet familiemedlem som strikker. Så vil gjerne ha litt inspirasjon :)
Kanskje vi kan lage et album under våre bilder? :D Jeg kjøpte garn til å strikke et garntopiababyteppe idag :angelic::woot:
 
Jeg driver ikke med håndarbeid, men ønsker gjerne at dere som strikker og heklet legger ut bilde :) har tre tanter som syr og ei som hekler pluss annet familiemedlem som strikker. Så vil gjerne ha litt inspirasjon :)

Heldig som kanskje får litt tantestrikk da :happy: Er kjekt om vi deler bilder her ja, til inspirasjon :) Ikke at jeg burde ha mer inspirasjon, strikkelisten er laaang allerede :hilarious:
 
Kanskje vi kan lage et album under våre bilder? :D Jeg kjøpte garn til å strikke et garntopiababyteppe idag :angelic::woot:

Ja, eller så kan vi jo bare dele her også? :D Ååå det er SÅ fint! Både det og hentesettet står på strikkelisten min. Hvilke garn gikk du for? Har sett noen strikke det i DSA hexa, og jeg har garn liggende nok til to tepper i det garnet. Skal strikke baby boho blanket av det ihvertfall :joyful:
 
Ja, eller så kan vi jo bare dele her også? :D Ååå det er SÅ fint! Både det og hentesettet står på strikkelisten min. Hvilke garn gikk du for? Har sett noen strikke det i DSA hexa, og jeg har garn liggende nok til to tepper i det garnet. Skal strikke baby boho blanket av det ihvertfall :joyful:
Ja såklart kan vi dele her også :happy: Jeg skal strikke det i dobbel Sunday fra Sandnes garn :shy: Gleder meg til å se hvordan det blir! Klarte ikke bestemme meg for farge,’så har kjøpt både beige og grå nøster :hilarious::hilarious: Skal ta bilde av fargene og legge ut senere så får dere hjelpe meg å velge :p
 
Ja såklart kan vi dele her også :happy: Jeg skal strikke det i dobbel Sunday fra Sandnes garn :shy: Gleder meg til å se hvordan det blir! Klarte ikke bestemme meg for farge,’så har kjøpt både beige og grå nøster :hilarious::hilarious: Skal ta bilde av fargene og legge ut senere så får dere hjelpe meg å velge :p

Det kommer til å bli såå fint :joyful: Gleder meg til å hjelpe :p Sunday er skikkelig deilig å strikke med, og blir så jevnt og fint når det er vasket opp :joyful:
 
:HeartredJeg strikker en del. Synes det er kjempestas og lage ting, har strikket to små rompere og har begynt og tenke på å lage hentesett :love7 Har noen noe forslag til hva jeg kan strikke? :Heartred
 
:HeartredJeg strikker en del. Synes det er kjempestas og lage ting, har strikket to små rompere og har begynt og tenke på å lage hentesett :love7 Har noen noe forslag til hva jeg kan strikke? :Heartred

Tenker du tips til hentesettet da eller? :) Synes som nevnt over her at garntopia hentesettet er nydelig. Andre hentesett som er nydelige er Hjem fra Lene Holme Samsøe, Ellens hentesett fra petiteknit, og knapper bak genser fra Ministrikk sammen med olives strømpebukser fra knitting for olive. Til marsbabyen hadde jeg tenkt å ha Tiriltungenyfødtbody, men tenker den kan bli for varm for junibabyen med lange ermer. :happy: Er jo SÅ mye fint å velge i!
 
Back
Topp