Barnevogn

Jeg har ikke sett Buffalo på nært hold, men etter den turen der fikk jeg inntrykk av at Fox passet best som byvogn... De vennene som har den er veldig fornøyd med at den er lett siden de bor i en bratt by :)
Jeg bor såpass langt utpå landet at jeg gjerne skulle testet litt forskjellige på skogsvei og grus, men det er ikke så lett så det blir vel å tråle tester og erfaringer før vi bestemmer oss...
Ser den! :) Er så mye å velge i :wacky:
 
Sniker fra mai.

Vi hadde Emmaljunga Edge duo til første, og med bagdelen var jeg fornøyd. Gikk lange turer så jeg likte godt at hjulene var faste. Men når vi byttet til sittedelen så hatet jeg vognen. Den ble så lav (jeg er 167) at det var knotete og ubehagelig å feste selene. Vognen er veldig romslig som er bra med store barn, men veeeeeldig tung.

Vi byttet til baby jogger mini gt når vi tok i bruk sittedelen, og elsker den. Så lett og grei vogn, svingbart hjul og superlett å trille.

Vi går ikke for Emmaljunga igjen, men velger en vogn der vi kan ha svingbare hjul som kan låses
 
Dere som har erfaring med Britax smile 3; hvordan synes dere funksjonen med å sette bilstolen på vogndelen fungerer? Er det mye styr med å sette den sammen/bytte bagdel med bilstol?

Ser Babycare har pakketilbud på den, så den frister..
 
Jeg hadde en Hartan vogn til første. Med bevegelige fronthjul. Og mulighet til å snu sittedelen begge veier. Det er ikke så veldig stor vogn. Så lett å få med seg og komme frem i byen da vi bodde der. Og jeg kunne sette den i i vår lille gang. Gode bremser. Og håndbrems som jeg brukte i bratte nedoverbakker.
Hvis jeg får tak i nye hjul, de gamle er veldig slitte, kommer jeg til å bruke den nå også.
 
Dere som har erfaring med Britax smile 3; hvordan synes dere funksjonen med å sette bilstolen på vogndelen fungerer? Er det mye styr med å sette den sammen/bytte bagdel med bilstol?

Ser Babycare har pakketilbud på den, så den frister..
Vi har britax smile 2 til første, kjøpte en sånn pakkepris med bilstol så regner med den er ganske lik som smile 3 :)

Det funka såååå bra det var kjempelett å klipse på både bilstol og bagdel. Man klipser av bagdel når man legger sammen hjulene uansett så om man klipser på bagdel eller bilstol hadde ingenting å si, det gjelder forøvrig også nå med sportsdelen, og den kan klipses begge veier så du har ungen mot eller fra deg :) vogna er ikke noe "ekstra"/lun og også ganske liten, så får man et veldig stort barn må man kanskje bytte ut bagdelen tidligere enn man ønsker. Fordelen er at den er veldig lett, relativt høy, svingbare og låsbare fremhjul som funker bra på både terreng og asfalt og mulighet for å dra ned skjermen helt :) jeg er veldig glad i den, eneste negative for vår del er at sportsdelen ikke har helt full liggestilling, men vi har lært oss å leve med det også :)
 
Her venter vi på viper 4.
Synes hva jeg leser om den virker tipp topp, og prisen er fin.
Gleder meg til den kommer så jeg kan se hvordan den er og håndtere :p
 
Noen som har erfaring med baby jogger City Elite duo vogn? Hvordan er bagdelen på den? :)
 
Jeg ville gått i butikk og prøvd flere.. trill, legg i sammen, løft osv.. tenk på bruk, underlag du skal trille på, bruk til tur eller mykje «shopping». Tyngde, du vil ikke ha en knalltung vogn som sliter deg ut i en litt bratt bakke..

Her har jeg hatt en litt større som har stått hjemme som jeg syns er grei å trille på asfalt og grus, og generelt på tur. Så kjøpte jeg en stabil og god trille som jeg syns var lett å legge sammen, tar mindre plass i bil og som jeg kunne ha bilsete i. Den har stort sett lagt i bilen og blitt brukt når jeg kjører og handler, eller går tur Andre steder eller vært på reis.

viktigste er at du velger en du liker, da vil den også bli brukt!
 
  • Vil anbefales alle å reise å prøve ulike vogner. Vi Kjøpte Stokke trailz, følte den passet oss. Lett å justere høyden, trengte hellet ikke adapter til bilstol. Lett og løfte og pakke sammen som er viktig for meg som ikke er den sterkeste personen Tror det er viktig å tenke på hvor du skal bruke vognen når du kjøper.
 
Har kjøpt meg bugaboo fox 2, virket så god å trille. Før har jeg hatt forskjellige emmaljunga, så ville prøve noe nytt nå. Men stod mellom bugaboo fox 2 og Britax smile III :)
 
Vi kjøpte abc design viper 4.
den har store lufthjul til både asfalt og terreng.
Ekstra lang kalesj på sitte og liggedel.
Veldig lett og klipse av sitte/liggedel
Lett og slå sammen og opp igjen.
God plass i nettet under. :happy:
 
Var også heilt sikker på at eg ville ha stødig 4-hjulsvogn til forrige. Men mannen solgte meg inn på Baby Jogger City Elite, grunna lett og smidig å trille, utruuuulig lett og nett å slå ihop, og ikkje av dei dyraste (vi fekk bag og vogn for 5500 kr på salg).

Vi har vert kjempefornøyd. Kunne gjerne ønske at sportsdelen kunne vendast (kan berre vere framover), ellers har eg lite ankepunkt.
 
Var også heilt sikker på at eg ville ha stødig 4-hjulsvogn til forrige. Men mannen solgte meg inn på Baby Jogger City Elite, grunna lett og smidig å trille, utruuuulig lett og nett å slå ihop, og ikkje av dei dyraste (vi fekk bag og vogn for 5500 kr på salg).

Vi har vert kjempefornøyd. Kunne gjerne ønske at sportsdelen kunne vendast (kan berre vere framover), ellers har eg lite ankepunkt.

Eg snuser også på denne vogna. Synes den ser så lett og praktisk ut :)
 
Vi har britax smile 2 til første, kjøpte en sånn pakkepris med bilstol så regner med den er ganske lik som smile 3 :)

Det funka såååå bra det var kjempelett å klipse på både bilstol og bagdel. Man klipser av bagdel når man legger sammen hjulene uansett så om man klipser på bagdel eller bilstol hadde ingenting å si, det gjelder forøvrig også nå med sportsdelen, og den kan klipses begge veier så du har ungen mot eller fra deg :) vogna er ikke noe "ekstra"/lun og også ganske liten, så får man et veldig stort barn må man kanskje bytte ut bagdelen tidligere enn man ønsker. Fordelen er at den er veldig lett, relativt høy, svingbare og låsbare fremhjul som funker bra på både terreng og asfalt og mulighet for å dra ned skjermen helt :) jeg er veldig glad i den, eneste negative for vår del er at sportsdelen ikke har helt full liggestilling, men vi har lært oss å leve med det også :)

Gøy å høre fra noen som har erfaring med Britax! Jeg lurte på akkurat det samme som hun du svarte til. Har lest at 3 er blitt noe forbedret etter 2, blant annet med lengre ryggplate. Uansett veldig greit å høre din mening:happy: Nå må vi bare prøvekjøre litt i butikk før vi bestemmer oss, men Britax står nok ganske høyt oppe på lista:happy:
 
Jeg ville gått i butikk og prøvd flere.. trill, legg i sammen, løft osv.. tenk på bruk, underlag du skal trille på, bruk til tur eller mykje «shopping». Tyngde, du vil ikke ha en knalltung vogn som sliter deg ut i en litt bratt bakke..

Her har jeg hatt en litt større som har stått hjemme som jeg syns er grei å trille på asfalt og grus, og generelt på tur. Så kjøpte jeg en stabil og god trille som jeg syns var lett å legge sammen, tar mindre plass i bil og som jeg kunne ha bilsete i. Den har stort sett lagt i bilen og blitt brukt når jeg kjører og handler, eller går tur Andre steder eller vært på reis.

viktigste er at du velger en du liker, da vil den også bli brukt!

Smart tips! Altså jeg har jo tenkt at jeg må dra i butikk og spørre litt og kanskje prøve å trille. Men at det lønner seg å prøve å legge den sammen, ta av bagdel osv og kjenne litt på det, det tenkte jeg ikke over. Så takk for tips, det skal jeg ta med meg:happy:
 
Gøy å høre fra noen som har erfaring med Britax! Jeg lurte på akkurat det samme som hun du svarte til. Har lest at 3 er blitt noe forbedret etter 2, blant annet med lengre ryggplate. Uansett veldig greit å høre din mening:happy: Nå må vi bare prøvekjøre litt i butikk før vi bestemmer oss, men Britax står nok ganske høyt oppe på lista:happy:
Ja, det er jo alltid noen forbedringer, lengre ryggplate hjelper jo på lengden så da er det jo et problem mindre :)

Kan også nevne at de har en ekstra glidelås på "kalesjen" (hvertfall på sportsdelen) som gjør at du kan legge ned skjermen nesten helt ned, så man slipper ekstern solskjerm, det var ikke jeg klar over før langt utpå sommeren i år :hilarious:
 
Ja, det er jo alltid noen forbedringer, lengre ryggplate hjelper jo på lengden så da er det jo et problem mindre :)

Kan også nevne at de har en ekstra glidelås på "kalesjen" (hvertfall på sportsdelen) som gjør at du kan legge ned skjermen nesten helt ned, så man slipper ekstern solskjerm, det var ikke jeg klar over før langt utpå sommeren i år :hilarious:

Det høres jo supert ut! Tenker det er greit å slippe å kjøpe mer ekstrautstyr enn nødvendig. Hvordan er det forresten med sittedelen..kan brukes begge veier? Aner ikke om dette er standard på alle vogner, men ser i hvert fall for meg at det kan være greit å ha muligheten til å velge retning selv ettersom hva man selv foretrekker og også barnet:happy:
 
Jeg har ikke sett Buffalo på nært hold, men etter den turen der fikk jeg inntrykk av at Fox passet best som byvogn... De vennene som har den er veldig fornøyd med at den er lett siden de bor i en bratt by :)
Jeg bor såpass langt utpå landet at jeg gjerne skulle testet litt forskjellige på skogsvei og grus, men det er ikke så lett så det blir vel å tråle tester og erfaringer før vi bestemmer oss...
Sniker. Tenk på vogn som på bil. En liten og lett sak passer bra til bykjøring og lukeparkering osv. Skal du derimot ut i litt røffere terreng, så trenger du gjerne en firehjulstrekker med stort bagasjerom. Det er forskjellen på en liten og lett sak med svingbare hjul, kontra en tung vogn med fire faste og store hjul. Jeg kjører på skogsvei med røtter og ujevnt underlag med min Emmaljunga Edge duo med sportsunderstell. Den er som en truck. Kommer frem overalt og du kan laste den med utrolig mye bagasje. Helt håpløs å gå i butikker med. Med den kommer lett frem overalt. Fantastisk god demping. Svingbare hjul vingler jo tilogmed på asfalt. Emmaljungaen er stødig som et fjell. Så bor du litt uti ved marka, og hovedsakelig skal trille på grus/skogsvei/snø, så kan du trygt gå for en stor og tung vogn med fire faste digre hjul og god demping. Bor du derimot i blokk i byen og går mest på asfalt og i trange butikker, så må du ha en liten og petit sak med svingbare hjul.

Men er ikke værre enn å ha stor og stødig vogn til hjemmebruk, og så en rimelig liten sak som klappes sammen til å putte i bil og dra i butikker med. Bedre med to vogner som er perfekte til hver sin bruk, enn én vogn som bare fungerer sånn halvveis til begge deler.
 
Back
Topp