Barnevogn

Sniker. Tenk på vogn som på bil. En liten og lett sak passer bra til bykjøring og lukeparkering osv. Skal du derimot ut i litt røffere terreng, så trenger du gjerne en firehjulstrekker med stort bagasjerom. Det er forskjellen på en liten og lett sak med svingbare hjul, kontra en tung vogn med fire faste og store hjul. Jeg kjører på skogsvei med røtter og ujevnt underlag med min Emmaljunga Edge duo med sportsunderstell. Den er som en truck. Kommer frem overalt og du kan laste den med utrolig mye bagasje. Helt håpløs å gå i butikker med. Med den kommer lett frem overalt. Fantastisk god demping. Svingbare hjul vingler jo tilogmed på asfalt. Emmaljungaen er stødig som et fjell. Så bor du litt uti ved marka, og hovedsakelig skal trille på grus/skogsvei/snø, så kan du trygt gå for en stor og tung vogn med fire faste digre hjul og god demping. Bor du derimot i blokk i byen og går mest på asfalt og i trange butikker, så må du ha en liten og petit sak med svingbare hjul.

Men er ikke værre enn å ha stor og stødig vogn til hjemmebruk, og så en rimelig liten sak som klappes sammen til å putte i bil og dra i butikker med. Bedre med to vogner som er perfekte til hver sin bruk, enn én vogn som bare fungerer sånn halvveis til begge deler.

Endte på Trailz nettopp pga terrengegenskaper, og tipper at vi etter hvert også skaffer noe som er lettere å pakke inn og ut av bil i tillegg, når vi går lei av å lempe den store ;)

Vi har Emmaljunga Mondial de luxe, kjøpte den til nr 1. den er gull!! Har prøvd andre vogner også, men det er den beste vi har hatt. Funker godt å trille i snø og på grus. Ville ikke hatt en annen vogn!

Hadde emmaljunga city cross til de andre to i tillegg til city elite gt. Veldig fornøyd med begge.
Vi solgte alt i vår/sommer så må ut på ny handel av alt nå:joyful:
Veldig usikker på valg av vogn denne gang. Har tenkt å kjøpe brukt da det er sistemann som kommer

Vi har en brukt emmaljunga etter forrige som jeg tenker å bruke til babyvogn. Går over til babyjogger City Elite når h*n skal over i sittedel. Har en City Elite til mini på 1,9 år. Han trenger sikkert ikke vogn om ett års tid. Har også en tvillingvogn jeg kjøpte veldig billig som jeg brukte når jeg var dagmamma. Den bruker jeg nok frem og tilbake i bhg.

Hadde en emmaljunga city cross til sønnen min som er født i 2019. Den blir i dag brukt som sovevogn i barnehagen. Jeg kjøpte en Stokke trailz for noen måneder siden. Jeg og sønnen har prøvd sportsdelen og vi er superfornøyd:happy: nå har jeg bestilt søskenbrett til den:)

Er 16 uker på vei i dag. Vi vet hvilken vogn vi vil ha og har sett et veldig godt tilbud på den i en lokal butikk. Er det for tidlig å kjøpe nå? En del av meg synes vi burde vente til oul, selv om vi har vært på tul og at alt er som det skal være.

Dere som har kjøpt? Hvor langt var dere på vei da?

Er 16 uker på vei i dag. Vi vet hvilken vogn vi vil ha og har sett et veldig godt tilbud på den i en lokal butikk. Er det for tidlig å kjøpe nå? En del av meg synes vi burde vente til oul, selv om vi har vært på tul og at alt er som det skal være.

Bare kjøp! :D Kan aldri være 100% sikker selv etter oul, men sjansen er jo minimal for at det skjer noe nå.

Edit: glemte å svare på når vi kjøpte vogn. Vi kjøpte i uke 30 sist, men vi fikk seng i uke 10 (ønsket meg en litt fancy dyr Sebra-seng som er limited edition) i graviditeten før vi fikk storebror. Da mistet jeg i uke 12. Selvsagt kjipt, men ble jo gravid igjen etter det og da gikk det bra. Sengen sto bare i boden litt lenger enn vi hadde tenkt :)

Skal rebruke vogna fra storesøster, hun er født samme uken i april som jeg har termin nå. Vogna ble kjøpt på Black Friday. Var vel rundt 20 uker på vei, sparte endel tusen når det var tilbud :)

Skal rebruke vogna fra storesøster, hun er født samme uken i april som jeg har termin nå. Vogna ble kjøpt på Black Friday. Var vel rundt 20 uker på vei, sparte endel tusen når det var tilbud :)

Vi endte faktisk opp med et bruktkupp på finn. Fikk med litt tilbehør og sparte 4000kr :)

Kjøpte vel rundt veke 22-23. Turde ikkje kjøpe noko før etter OUL.

Så mange gode tips! Jeg har begynt å titte på vogner- så spennende Jeg sliter litt med at jeg føler alle vognene er så store sammenslått - hvordan får dere plass i bilen?
Jeg har hund=stort hundebur.
Noen tips til vogn som r god men ikke er så stor sammenslått??

Så mange gode tips! Jeg har begynt å titte på vogner- så spennende Jeg sliter litt med at jeg føler alle vognene er så store sammenslått - hvordan får dere plass i bilen?
Jeg har hund=stort hundebur.
Noen tips til vogn som r god men ikke er så stor sammenslått??
Bugaboo Fox 2 :)

Back
Topp