Sniker. Tenk på vogn som på bil. En liten og lett sak passer bra til bykjøring og lukeparkering osv. Skal du derimot ut i litt røffere terreng, så trenger du gjerne en firehjulstrekker med stort bagasjerom. Det er forskjellen på en liten og lett sak med svingbare hjul, kontra en tung vogn med fire faste og store hjul. Jeg kjører på skogsvei med røtter og ujevnt underlag med min Emmaljunga Edge duo med sportsunderstell. Den er som en truck. Kommer frem overalt og du kan laste den med utrolig mye bagasje. Helt håpløs å gå i butikker med. Med den kommer lett frem overalt. Fantastisk god demping. Svingbare hjul vingler jo tilogmed på asfalt. Emmaljungaen er stødig som et fjell. Så bor du litt uti ved marka, og hovedsakelig skal trille på grus/skogsvei/snø, så kan du trygt gå for en stor og tung vogn med fire faste digre hjul og god demping. Bor du derimot i blokk i byen og går mest på asfalt og i trange butikker, så må du ha en liten og petit sak med svingbare hjul.
Men er ikke værre enn å ha stor og stødig vogn til hjemmebruk, og så en rimelig liten sak som klappes sammen til å putte i bil og dra i butikker med. Bedre med to vogner som er perfekte til hver sin bruk, enn én vogn som bare fungerer sånn halvveis til begge deler.
Endte på Trailz nettopp pga terrengegenskaper, og tipper at vi etter hvert også skaffer noe som er lettere å pakke inn og ut av bil i tillegg, når vi går lei av å lempe den store