Utstyrsliste / innkjøpsliste

Junimor21

Blir kjent med forumet
JuniJubel2021
Har dere laget dere lister over ting dere må/vil kjøpe? Som førstegangs er jeg helt forvirret. Hva trenger man ha klar til en liten sommerbaby?
 
Ting vi brukte sist som vi ikke klarte oss uten (har julibarn fra før):

BBHugme (denne var jeg helt avhengig av)
Babynest til å ha i sofaen
Dobbel, elektrisk brystpumpe
Stokkestol med babysete
Babycall

Ellers hadde jeg kjøpt inn mye klær i 50/52 som vi aldri brukte, fordi han passet bare 56. Gjør ikke den feilen igjen :D Hadde også kjøpt inn endel ull, for det hadde jeg lest på forumet at man måtte ha. Men det fikk vi ikke bruk for, for han var veldig varm av seg :rolleyes:
 
Mitt desidert beste tips: Cozyfix ammepute. Gjorde tilværelsen i starten så mye enklere.

Ellers er det greit å tenke på hvor mye sol kalesjen på vogna faktisk skjermer for, eller om man for eksempel bør ha en løs solskjerm fra Tinkafu eller lignende i tillegg.
 
Bb hug me
Seng
Stellebord (med bla bleier, olje, neglesaks og tørre servietter klart)
Vogn (med teppe/dyne)
Babynest (angret for at jeg ikke kjøpte med hard bunn som kan bæres)
Stokkestol med babysete
Babycall
Vugge (den brukte han aldri, nektet å sove der)
Litt klær str 50-56 og luer (Hadde ikke kjøpt mindre enn 56, så måtte ut å handle på dag 4)
Smokker i ulike merker
Cozyfix ammepute (angret på jeg ikke kjøpte den med en gang)


ting vi ventet med, men kjøpte etterhvert:
Ammepumpe (brukte kun noen få ganger)
Vippestol
Leker, matte, babygym

brukte ikke ull, han ble for varm
 
Cozyfix ammepute, flere som skriver om den :) Hvorfor er den spesielt bra? Kunne tenkt meg en ammepute denne gangen, og den ser interessant ut:happy::happy:
 
Cozyfix ammepute, flere som skriver om den :) Hvorfor er den spesielt bra? Kunne tenkt meg en ammepute denne gangen, og den ser interessant ut:happy::happy:

Den kan klipses rundt midjen, og er veldig fast så baby ligger stødig, og ikke synker ned som i noen andre puter. Med andre ord, enkel i bruk og avlaster skuldre :)
 
BB hugme ammepute
Ergobaby 360omni bæresele
En gooood vogn (vi triller mye tur og bruker vognen mye)
 
Jeg tenkte at vi ikke behøver noen verdens ting, men det gjør vi jo faktisk.
  • Babynest med bæreplate (savnet det sist)
  • Bedside crib (solgte den vi hadde)
  • Adapter til Uppababy (så den blir søskenvogn)
  • Tripp trapp-stol (de må jo ha en hver)
  • Ekstra enhet til babycall
  • Thula eller annen meh tai (hatt masse forskjellig, men nå vil jeg ha noe annet!)
  • Lammeskinn til vogn
  • Mer? :eek:
 
Til 1 mann så handlet vi mye vi ikke trengte, og denne gangen har jeg et par ting jeg SKAL ha :)
  • Bedside crib (tror jeg går for troll bed side crib 2 eller come to me)
  • Babycall video (denne har vi allerede, neonate så fornøyd med denne)
  • Babybjørn vippestol (gull verdt når barnet blir noen uker)
  • En god vogn (fox)
  • Bilstol (Veldig lyst på besafe modular, men tror vi bruker den vi allerede har maxi cosi pebble)
  • Stellebord (vi brukte kommode til 1 og kommer til å gjøre det samme til nr 2, så her blir det malm kommode)
  • Stelle matte, hånkler, kremer og våtservietter
  • Stokke flexi bath med innlegg
  • Bb hugme gravid og amme pute.
  • Masse gulpekluter ( tror vi hadde 40 stk sist å skal ha minst like mange denne gang, ønsker ikke å vaske klær hver dag/time)
  • Sprinkelseng (denne venter vi med til babyen er 3 mnd før vi handler inn.
  • Baby nest (beste som har blitt funnet opp, ønsker en som du kan åpne i bunn slik at barnet kan bruke det lenge)
  • Lammeskinn
  • Bæresele (klarer ikke å bestemme meg mellom besafe haven, omni 360 og embrace)
  • Stelleveske
  • Amme innlegg
  • Klær. (Brukte kun str 50 i 1 uke, fikk baby på 3960 sist)
 
Til 1 mann så handlet vi mye vi ikke trengte, og denne gangen har jeg et par ting jeg SKAL ha :)
  • Bedside crib (tror jeg går for troll bed side crib 2 eller come to me)
  • Babycall video (denne har vi allerede, neonate så fornøyd med denne)
  • Babybjørn vippestol (gull verdt når barnet blir noen uker)
  • En god vogn (fox)
  • Bilstol (Veldig lyst på besafe modular, men tror vi bruker den vi allerede har maxi cosi pebble)
  • Stellebord (vi brukte kommode til 1 og kommer til å gjøre det samme til nr 2, så her blir det malm kommode)
  • Stelle matte, hånkler, kremer og våtservietter
  • Stokke flexi bath med innlegg
  • Bb hugme gravid og amme pute.
  • Masse gulpekluter ( tror vi hadde 40 stk sist å skal ha minst like mange denne gang, ønsker ikke å vaske klær hver dag/time)
  • Sprinkelseng (denne venter vi med til babyen er 3 mnd før vi handler inn.
  • Baby nest (beste som har blitt funnet opp, ønsker en som du kan åpne i bunn slik at barnet kan bruke det lenge)
  • Lammeskinn
  • Bæresele (klarer ikke å bestemme meg mellom besafe haven, omni 360 og embrace)
  • Stelleveske
  • Amme innlegg
  • Klær. (Brukte kun str 50 i 1 uke, fikk baby på 3960 sist)
Knallfin liste! Takk :D Du skriver at dere kjøpte endel ting du ikke trengte? Hvilke ting var det du tenkte at var helt bortkastede penger? Så vi slipper å bruke tid og penger på det :p
 
Knallfin liste! Takk :D Du skriver at dere kjøpte endel ting du ikke trengte? Hvilke ting var det du tenkte at var helt bortkastede penger? Så vi slipper å bruke tid og penger på det :p

jeg kjøpte alt for mye klær, fikk også utrolig mye klær.
Kjøpte noen poser til å ha i stellevesken til bleier og våtservietter, disse var bortkastet.
Hadde en enkel billig vippestol som vi nesten kastet siden den var stiv og vanskelig (babybjørn sin var mye bedre)
sitte stol til å ha i dysjen.
vogn pynt lenke. (Denne ble bare i veien når vi tok barnet opp og ned)
Bryst skjold
Bare termometer
Hår børste
Kjoler (nok med 1-2 i hver str til barnet kan gå) og rompere uten åpning mellom beina :s
Kopp holder (drikker ikke kaffe )

resten har jeg glømt ut men kommer sikkert på det når jeg står der å allerede har kjøpt det :hilarious:
 
Noe annet jeg syns var utrolig kjekt å ha :
  • Stort bilstol speil (vi kjøpte et stort firkantet på Biltema som vi fortsatt bruker til 4 åringen)
  • Bepanthen salve fra apoteket (til såre bryster og sår rumpe)
  • Vognpose til vinteren (liker best urban, city og reflex 2021)
  • Neglesaks fra apoteket (sånn som ser ut som en saks men buet spiss)
  • Febermåler med bøyelig spiss
  • Jeg hadde små tøy kurver i kommoden med ting jeg trengte. Da var det oversiktlig å finne alt jeg trengte på kort tid.
  • Jeg brukte mye gymball i slutten av graviditeten, denne var utrolig behagelig å sitte på når magen ble stor, godt for bekken også :)
  • Tripp trapp stol med nyfødtsete på.
Dette jeg kommer på i farten ;)
 
Når vi er inne på stellebord og apotekvarer, så kom jeg på noen ting:
  • Purelan. Brukte masse i starten av amming
  • Inotyol for såre rumper
  • Tørre engangskluter som nevnt over, for vask ved bleiebytte
  • Attends cover dri som underlag på stellebord, litt enklere enn å vaske masse håndklær og trekk
  • Små plastposer til stellebag, som man kan samle bleier og våtservietter når man bytter bleier på farten
  • Lite stelleunderlag man kan brette sammen og ha i stellebag. Veldig lurt når man er på farten og må legge baby på ymse steder for å bytte bleie
  • Nesesuger, for å hjelpe ved forkjølelse
  • Babyolje og parfymefri krem som Aderma Exomega eller lignende
Det jeg kommer på nå :p
 
Back
Topp