Utstyrsliste / innkjøpsliste

Har det meste vi trenger. Var veldig restriktiv sist så kjøpte i grunne ikke noe unødvendig. Men denne gangen vil ja ha bbhug me gravid pute! Vurdere bed side crib. Men usikker pga storebror om det blir trygt. De virker ikke så stødige som vanlige seng.. Noen med erfaring?
Ellers tenker jeg at jeg vil ha nytt saueskinn til sengen til lille. Storebror ligger forsatt på sitt. Finner nye bedre roen føler jeg!
 
Multi-mam kompresser!!!! Det redda mine stakkars blødende brystvorter :rolleyes: Bare kjøp en pakke og ta med i fødebagen, sånn i tilfelle :p
 
Er nr tre hos oss og gjemt på omtrent alt av klær og utstyr men har to vinterbarn... så vi får se.. om alt er totalt feil...lyst på ny sele da den vi har begynne å bli slitten... ellers avventer jeg med å kjøpe ting tenker jeg
 
Har det meste vi trenger. Var veldig restriktiv sist så kjøpte i grunne ikke noe unødvendig. Men denne gangen vil ja ha bbhug me gravid pute! Vurdere bed side crib. Men usikker pga storebror om det blir trygt. De virker ikke så stødige som vanlige seng.. Noen med erfaring?
Ellers tenker jeg at jeg vil ha nytt saueskinn til sengen til lille. Storebror ligger forsatt på sitt. Finner nye bedre roen føler jeg!

Hadde med nr 2, da var eldste 1,5år og ja, bedside crib er ganske lealaus! Endte opp med at me satte senga inntill ein vegg der bedside senga var, slik at den blei skvist mellom vår seng og veggen, det funka veldig fint og eg kommer nok til å gjer det nå og :)
 

But hadde til vår yngste (den som kun spiller i 20 min og ikke er lyd aktivert) . Vi introduserte den nok litt seint . Gjorde liten forskjell på soving og ble mer i steden for å synge til søvn. Ellers var det kun melodi lyden vi brukte - ikke hvite noice siden mini ikke likte de :)

Skal prøve å bruke denne gangen også men introdusere tidligere. Usikker på om jeg har trua men ulike barn liker jo også ulike ting.
 
Hadde med nr 2, da var eldste 1,5år og ja, bedside crib er ganske lealaus! Endte opp med at me satte senga inntill ein vegg der bedside senga var, slik at den blei skvist mellom vår seng og veggen, det funka veldig fint og eg kommer nok til å gjer det nå og :)
Jeg har også sett på bedside crib, men er også redd for at den er for løs. Hva bruker man ellers ved samsoving (helt grønn). Babynest? Eller bare i sengen? Med egen dyne?
 
Jeg har også sett på bedside crib, men er også redd for at den er for løs. Hva bruker man ellers ved samsoving (helt grønn). Babynest? Eller bare i sengen? Med egen dyne?
Hadde bare storebror i sengen med egen dyne. Ser på bedside denne gangen da føler ikke det er så trygt med baby i sengen sammen med kommende storebror som sover mesteparten av natten med meg :hilarious:

Må nok kikke på litt forskjellige om de har rykte på seg for å være ustødige. Det har jeg ikke hørt før:( bare husker det var noe "alle" skulle ha i forrige termingruppe.:hilarious:
 
Jeg har også sett på bedside crib, men er også redd for at den er for løs. Hva bruker man ellers ved samsoving (helt grønn). Babynest? Eller bare i sengen? Med egen dyne?

Her må du nesten lesa deg opp på gode råd om samsoving, då det er ekstra risk for krybbedød. Veldig dumt og følge andre sine opplevelser om det kan være farlig for deg og dine. Eg har f.eks sovet med babyen hud mot hud under mi dyne store deler av dei første vekene, er nok fyfy, men ingenting anna gjekk hos oss.. ville nok aldri anbefalt det!
Det står mykje om samsoving overalt, gode råd fra sakkyndige og helsenorge :)
 
Sender denne lista opp igjen! Mange gode tips! :happy:

Familie begynner også å spørre om julegavelister, tror kanskje det blir noen ønsker til baby (første barn så har ingenting fra før ❤️) Flere som kommer til å ønske seg ting?
 
Sender denne lista opp igjen! Mange gode tips! :happy:

Familie begynner også å spørre om julegavelister, tror kanskje det blir noen ønsker til baby (første barn så har ingenting fra før ❤️) Flere som kommer til å ønske seg ting?
Ja, jeg holder på med juleliste nå! Har laget en liste med direkte linker til det vi er ute etter, så får besteforeldre osv. velge ut ifra det :D
 
Eg skal få myyye klær og utstyr fra svigerinne og venner, men det er noe eg vil kjøpe sjøl:
- barnevogn,
- bilsete,
- stellebord + utstyr,
- ammepute + bb hugme,
- spisestol,
- babynest,
- og selvfølgelig noe leker, bamser, bøker, etc.

Fantastisk tråden forresten, fikk masse gode tips av dokk (det er min første baby)! :cat::cat:
 
Skriver enda på lista over alt vi ønsker oss/skal kjøpe til lillemor :dummy1: Har ingenting fra før da dette er første barn. Ønsker meg et babynest, gjerne et med hard bunn som kan bæres med seg? Mange som anbefaler det i alle fall :) Noen som har erfaringer eller tips ang dette? :joyful:
 
Skriver enda på lista over alt vi ønsker oss/skal kjøpe til lillemor :dummy1: Har ingenting fra før da dette er første barn. Ønsker meg et babynest, gjerne et med hard bunn som kan bæres med seg? Mange som anbefaler det i alle fall :) Noen som har erfaringer eller tips ang dette? :joyful:
Anbefaler babynest med håndtak!!! Helt genialt, har ikke med håndtak selv, men har fast bunn, så kan bære rundt knøtte uansett, bare litt mer tungvint :D
 
Back
Topp