Tran/d-vitamin?

Bkno1605210

Andre møte med forumet
Hei. Vi har prøvd å gi tran til vår baby, men opplevde at hun gulpet veldig mye, var mer urolig og gråt mer. Hadde også hyppigere avføring. Vi gav halvparten av anbefalt dosering med Möllers «min første tran». Er det noen som har tips? Bør vi heller gå over til d-vitamindråper?
 
Vi gir d-dråper, trangulping ødela alt for masse av klærne til storebror :/ Stinker ut alt det vaskes sammen med i vaskemaskinen til og med... så går vi over til tran når hun begynner å spise, da blander vi det i hjemmelaget smoothie.
 
Hei. Vi har prøvd å gi tran til vår baby, men opplevde at hun gulpet veldig mye, var mer urolig og gråt mer. Hadde også hyppigere avføring. Vi gav halvparten av anbefalt dosering med Möllers «min første tran». Er det noen som har tips? Bør vi heller gå over til d-vitamindråper?

Gjorde som Eplejus over her... Sluttet med tran pga vi har gulpebaby og det er uaktuelt at alle klær skal stinke tran :p Går over til tran sammen med fast føde!

Men, det er helt vanlig å starte med litt og så øke etterhvert! Så du kan fint starte med halv dosering og så øke mer og mer dersom det går fint :) men - det er ingen skam å bytte til d-vit! Det er kun i Norge at vi er så opptatt av dette med tran. Har lest noe om at omega-3 går også via morsmelken, så da kan man jo selv ta tran/spise godt med det fisk og håpe på at mini får litt også :)
 
Jeg gjør også samme som de over. Gikk i alle fall helt fint med storesøster, hun er skikkelig glad i tran nå.. Lille brekker seg av d vitamindråper, så orker ikke begynne med søl og lukt ennå.. :)
 
Jeg gir d-dråper. Tran var et kaos å gi, han lot det renne ut av munn igjen. Klær og babysitter luktet. D- dråper har han ingen problem med å ta, det går ned
 
Gir d vitamin dråper. Også tar jeg masse omega 3 selv som vistnok går over i morsmelken. Forsøkte å gi tran til storesøster, det ødla masse klær.
 
Jeg tenkte bare å dele denne med dere! Ganske oppsiktsvekkende at ikke helsestasjonen informerer om disse nye anbefalingene vedr tran..!? :wideyed:
 
Vi gir tran, han blir 3 mnd om en uke. I starten krestet han en del, mulig han ble litt urolig i magen av det? Eller så var det tilfeldigheter. Uansett, så gir vi tran med kveldsstellet når han ligger naken på stellebordet. Har enda ikke opplevd å få lukt/flekker på pysjen. Kun litt på «underlaget» vi har i senga. Fullammer :)
 
Vi gir tran, han blir 3 mnd om en uke. I starten krestet han en del, mulig han ble litt urolig i magen av det? Eller så var det tilfeldigheter. Uansett, så gir vi tran med kveldsstellet når han ligger naken på stellebordet. Har enda ikke opplevd å få lukt/flekker på pysjen. Kun litt på «underlaget» vi har i senga. Fullammer :)
De nye retningslinjene sier nå at man ikke skal gi tran til barn under ett år. De skal ha D-dråper. Men ja, tran kan gi urolig mage. Det gjorde min.
 
De nye retningslinjene sier nå at man ikke skal gi tran til barn under ett år. De skal ha D-dråper. Men ja, tran kan gi urolig mage. Det gjorde min.
Joda, har fått det med meg. Men så skrev jeg også innlegget før de nye retningslinjene kom. :p
 
Back
Topp