Hvilken seng til baby?

Har en bedside crib (BabyDan tror jeg) på soverommet vårt, en vanlig hvit sprinkelseng på barnerommet og en lekegrind (Troll kanskje) på stua som kan justeres i høyden. Tenkte baby kan ligge i babynest i lekegrind så det ikke føles så stort for hun. Alt er kjøpt brukt eller fått gratis, derfor litt usikker på hvilke merker det her :p

Hei! :)
Vi har fått tak i vanlig sprinkelseng, der vi har tatt bort den ene siden.. Også skal eg ha den inntill vår seng.. Tenker å skal ha babynest i sprinkelsenga slik at hun føler at det ikke blir for stort.. Sååå fornøyd, og gleder meg til å ta den i bruk

Link til senga:
https://www.ikea.com/no/no/p/sundvik-sprinkelseng-hvit-00248567/

Hei!
Lurer på om dere vil dele hvilken seng dere har kjøpt/tenker å kjøpe/har fra før:)

Bedside crib, sprinkelseng med nedfellbar side, vanlig enkel sprinkelseng, vokseseng??

Legg gjerne ved bilde eller link:rolleyes:

Hei! :)
Vi har fått tak i vanlig sprinkelseng, der vi har tatt bort den ene siden.. Også skal eg ha den inntill vår seng.. Tenker å skal ha babynest i sprinkelsenga slik at hun føler at det ikke blir for stort.. Sååå fornøyd, og gleder meg til å ta den i bruk

Link til senga:
https://www.ikea.com/no/no/p/sundvik-sprinkelseng-hvit-00248567/
Mulig du vet det allerede, men ville bare si at det ikke anbefales at baby sover i babynest uten tilsyn, pga. kvelningsfare hvis babyen snur seg på siden. Ikke så mye forskning på området, men mer som føre-var, da man vet at bl.a. sengekanter også har samme risiko.

Vi har en fin sprinkelseng fra Troll med nedsenkbar side fra eldstemann på snart 4, men tenker å bruke en liten bedside crib (kjøpe brukt, men med ny madrass) for å få bedre plass på soverommet de første månedene. Så bruker vi vogna, og henter kanskje også en fin, gammel vugge til dagsoving + at ungen helt sikkert kommet til å sove i bæresjal og på fanget/brystet mitt

Hadde sprinkelseng ved sia senga vår til førstemann, og bedsidecrib fra chicco til andremann! Angrer ikke et sekund på at vi kjøpte den! Med førstemann ble det fort at ho ble liggende i vår trange 160 seng etter amming fordi jeg ikke orka å reise meg for å legge ho oppi igjen, men med bedsidecriben til andremann var det bare å «sku» han over i sin egen seng❤️ Så nær og lett å gi trygghet og trøst, men samtidig litt mer plass til mannen og meg i senga så lettere å sove godt mellom ammingene:)

Jeg har en vugge fra da jeg var lita som jeg skal ha i stua :) Må bare male den og ordne med madrass :) og forhåpentligvis finne sengehimmelen snart!

jeg har fått en ammemadrass som ungen blir å ligge i i min seg, med egen dyne.

men jeg har også sååååå lyst på en nature sway! Men finner ikke helt argumentet for å kjøpe en når jeg har dekt behovet. Egentlig ;)

Mulig du vet det allerede, men ville bare si at det ikke anbefales at baby sover i babynest uten tilsyn, pga. kvelningsfare hvis babyen snur seg på siden. Ikke så mye forskning på området, men mer som føre-var, da man vet at bl.a. sengekanter også har samme risiko.

Har jeg ikke hørt, da blir det bare babynest når eg e våken :D og ingenting i senga.. Vil jo være føre var!

Jeg har en vugge fra da jeg var lita som jeg skal ha i stua :) Må bare male den og ordne med madrass :) og forhåpentligvis finne sengehimmelen snart!

jeg har fått en ammemadrass som ungen blir å ligge i i min seg, med egen dyne.

men jeg har også sååååå lyst på en nature sway! Men finner ikke helt argumentet for å kjøpe en når jeg har dekt behovet. Egentlig ;)
Ang. Nature sway: fordi du har lyst? :D

Back
Topp