Enig i det du skriver , bare sko koster jo en formue når de er over str 42Men uteklærne til voksene koster mer enn barn sine, (selv om de er dyre de også)eller du kan jo sikkert finne noe billig, kjøpe brukt i brukt butikker osv. Men jeg kjøper nytt, akkurat kjøpt vinterjakke, sko til eldste og mellomste og minste. Minste kom på 2500 mens eldste kom på 3500 så vet jeg at de skoene passer ikke etter jul så da må jeg ut med nye 1500 til sko. Og her varer klærne under en sesong for han vokser mer enn noen gang. Sykler, ski, slalomski alt dette har også høyere pris enn småbarn igjen og behovet går ikke bort.
Jeg fører ikke eksakt regnskap for hvert barn men jeg Registerer at mye av våre penger går til dette barnet uten at jeg kjøper mye dill og dall. Jeg har valgt å sette dette barnet til verden og da må jeg også forsørge barnet vårt akkurat som jeg gjorde da barnet gikk i barnehagen, den ser jeg ikke forskjell på. Jeg må sørge for nok mat, gode klær og sko, og aktiviteter med sine venner og barnet blir boende her til de er ferdig med sin utdanning håper jeg. Jeg er ikke helt for at barn skal forsørge seg selv fra 13 årsalderen, de har nok forpliktelser som de har i så ung alder så jobb trenger de ikke å skaffe seg før ved 16-18 årsalderen.
Mye av utgifter til de eldre barna er mye av det samme bare de koster mye mer. Men klart planlegger du for at barna skal halveis forsørge seg selv fra 13 års alder av så blir det nok billigere![]()
Klærne varer 3 mnd så er de for små
Fotballsko byttet vi flere ganger i året
Så er de mye ute med venner , det koster det også