Smokk

Hmm1987

Glad i forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hei :)

Jeg var jo på nippet til å gi opp hele ammingen for noen uker siden, glad jeg ikke gjorde det for nå er alt gått seg veldig bra til og lillegutt legger på seg 2-300 gram i uken!

Han er som veldig mange andre barn litt urolig på kveldstid, men sånn som det føles er det ikke fordi jeg har lite melk på kveldstid, heller mer enn nok!
Men, han har et ekstremt stort sugebehov og har veldig lyst til å ligge på brystet og suge og kose seg. Noe som resulterer i grining, fordi han egentlig ikke er sulten - kan høre han svelger godt og så blir sint.
Har prøvd litt med smokk, men han sliter med å ta den og få et godt sugetak.
Har prøvd MAMs 0-2 måneder.

er det noen som har tips til noen andre smokker? Så slipper jeg kanskje å bruke en formue på en haug med forskjellige smokker :hilarious:
 
Følger, vil også gjerne begynne med smokk. :)
 
Hei :)

Jeg var jo på nippet til å gi opp hele ammingen for noen uker siden, glad jeg ikke gjorde det for nå er alt gått seg veldig bra til og lillegutt legger på seg 2-300 gram i uken!

Han er som veldig mange andre barn litt urolig på kveldstid, men sånn som det føles er det ikke fordi jeg har lite melk på kveldstid, heller mer enn nok!
Men, han har et ekstremt stort sugebehov og har veldig lyst til å ligge på brystet og suge og kose seg. Noe som resulterer i grining, fordi han egentlig ikke er sulten - kan høre han svelger godt og så blir sint.
Har prøvd litt med smokk, men han sliter med å ta den og få et godt sugetak.
Har prøvd MAMs 0-2 måneder.

er det noen som har tips til noen andre smokker? Så slipper jeg kanskje å bruke en formue på en haug med forskjellige smokker :hilarious:
Høres veldig ut som slik jeg også har det. Hvor gammel var din når ammingen gikk seg til? Har ikke gått seg helt til hær enda, føler det går bra på den ene puppen, men den andre er fryktelig vond enda. Virker som min kar også har mest suttebehov på kvelden og egentlig ikke er sulten, men han vil heller ikke ha smokken. Hjelper ikke akkurat på den såre puppen.
 
Min likte ikke mam-smokken. Foreløpig godtar han avent sine, men han har ikke blitt en smokke-baby helt enda. Min første ville kun ha smokk fra NUK. Det er verdt å forsøke en med annen fasong.
 
Lillemann er kun 19 dager men har også som du sier et stort sugebehov så vi har begynt med smokk for å avlaste mor. Vi opplever at Philips Avent 0-6 måneder fungerer best (den er litt mindre) og det har hittill ikke forstyrret ammingen.
 
Kjøpte NUK for å teste :) skal holde dere oppdatert ;)
 
Her tar de både mam 0-2 måneder og avent 0-6 måneder (syns selve tuten ser ganske lik ut på de to) mam 0-6 måneder ble for stor enda. Storebror tok kun mam
 
Her tar lillebror kun philips avent ultra air 0-6 mnd. storesøster tok kun Bibs når hun var liten, sluttet å ta alle typer smokk Og flasker når hun ble 4 måneder, men begynte å ta MAM air med latex tupp når hun var litt over ett år.
Ville prøvd;
- Bibs
- Philips avent ultra air
- NUK med oppovervendt tupp
 
Høres veldig ut som slik jeg også har det. Hvor gammel var din når ammingen gikk seg til? Har ikke gått seg helt til hær enda, føler det går bra på den ene puppen, men den andre er fryktelig vond enda. Virker som min kar også har mest suttebehov på kvelden og egentlig ikke er sulten, men han vil heller ikke ha smokken. Hjelper ikke akkurat på den såre puppen.
Hei, vet du ikke spurte meg men svarer alikevel :happy:. Ammer mitt andre barn nå og har selvfølgelig to ulike erfaringer. Med første måtte jeg bruke skjold pga at han hadde vanskelig for å få tak (prematur). Nr 2 var nesten 4 uker før ammingen sluttet å være ubehagelig, i starten var det rett og slett vondt. Det blir lettere for baby å få tak og få mere bryst i munnen jo eldre den blir.

Ammeforløpet endrer seg hele tiden i takt med barnet etter min erfaring, i perioder vil barnet ligge lenge for å øke produksjonen og brystene vil kjennes "tommere" ut, spesielt på kvelden. :)
Gutten min har nettopp hatt noen kvelder der han kaver, drikker, raper, gulper om og om igjen i en time eller to på kveldene nå.. da duger ingenting annet enn puppen, men premien etter at han har fått i seg den fete melken er at han sover gjerne 4,5-6 timer i strekk :Heartred.

I forhold til smokk så ville ikke storebror ha og lillebror er lite begeistret :hilarious:
 
Vi har kun prøvd bibs, og den tok han med en gang☺️ Han også er som din, at han blir irritert fordi det kommer melk, og han vil egentlig bare kose. Da er smokken veldig grei! Han roer seg helt med den, og pappaen kan også kose med han og roe han ned når vi vet han er mett og god❤️
 
Ingen suksess foreløpig, har bestilt Bibs så får vi se :)
 
Ingen suksess foreløpig, har bestilt Bibs så får vi se :)
Mener det fulgte med en smokk fra Apotek1 sin babybox, lurer på om det var avent. Har du prøvd den?
 
Mener det fulgte med en smokk fra Apotek1 sin babybox, lurer på om det var avent. Har du prøvd den?
Kan ikke finne den :/ mistenker den har havnet i søpla sammen med noe annet
 
Vi bruker avent sine. Aldri vært et problem. Mam sin faller bare ut, virker som at den har en merkelig fasong som er vanskelig å holde på. Den gikk i søpla :)
 
Ser ut som om vi har funnet en som funker bedre enn de andre i hvert fall!
Har bestilt bibs men de er ikke kommet enda. Fant noen som lignet på normal og disse spytter han ikke ut med en gang.
Mistenker at de er litt for store da han mister den en del, men håper det løser seg når bibs kommer!
 
Gir snart opp smokk her. Har forsøkt iherdig, men hun blir som regel bare veldig sint, nesten brekker seg og spytter ut. Hun aksepterer den av og til når vi er ute på trilletur. Har prøvd avent og mam. Vurderer å prøve bibs som et siste forsøk, men den har jeg ikke så må bestille først. Ble litt overrasket over at det skulle være så vanskelig. Med førstemann satt smokken med en gang:dummy:
 
Jeg glemmer å tilby smokken. Noen tips til hva som er gode tidspunkt?
 
Back
Topp