Smokk

Jeg glemmer å tilby smokken. Noen tips til hva som er gode tidspunkt?
Har ikke hatt full suksess enda, men hun suger i hvert fall på smokken en stund hvis hun ligger oppå meg, mage mot mage, for da faller den ikke ut så lett heller. Mange ganger sovner hun med den da. Det samme gjelder hvis hun blir bysset, men det synes jeg er slitsomt, så det får besøkende familie ta seg av. :) Men hvis hun gråter tar hun aldri smokk. Da blir hun egentlig bare sint, fordi hun vil ha pupp til å roe seg. Smokk er nok en skikkelig dårlig erstatning i hennes øyne. Typisk hvis vi skal legge henne uten pupp, for eksempel. Det er bare å glemme. Har prøvd med smokk da, og da suger hun desperat noen få ganger, før hun vræler og spreller igjen. Men gir ikke opp enda. Søsteren var litt over to måneder før hun begynte. :)
 
Gir snart opp smokk her. Har forsøkt iherdig, men hun blir som regel bare veldig sint, nesten brekker seg og spytter ut. Hun aksepterer den av og til når vi er ute på trilletur. Har prøvd avent og mam. Vurderer å prøve bibs som et siste forsøk, men den har jeg ikke så må bestille først. Ble litt overrasket over at det skulle være så vanskelig. Med førstemann satt smokken med en gang:dummy:
Har du normal-butikk i nærheten så har de en smokk som ligner bibs.
Jeg holdt også på å gi opp, men i dag har han tatt denne smokken (nesten uten problem) og roet seg betraktelig raskere når han har vært urolig :)
 
Har du normal-butikk i nærheten så har de en smokk som ligner bibs.
Jeg holdt også på å gi opp, men i dag har han tatt denne smokken (nesten uten problem) og roet seg betraktelig raskere når han har vært urolig :)
Har normal i nærheten ja. Skal sjekke hva de har:) Hun har faktisk tatt avent-smokken litt i dag også:)
 
Back
Topp