Når var kvalmen verst?

Tulipan:)

Elsker forumet
Desemberlykke 2018
Januarlykke 2019
Vårspirene 2021
Dere som sliter/har slitt med kvalme, hvilke uker har vært verst og når gav det seg (for de som er så heldige å ha kommet så langt) :)
 
Jeg synes det var jevnt over ille fra uke 6 til uke 10. Betydelig bedring etter det, men med enkelt episoder med kvalme innimellom.
 
6-9 var forferdelige! Så er det egentlig bare snakk om 4 uker, men de føltes som en evighet. Fortsatt uggen og litt kvalm innimellom, men mye bedre (10+3 i dag). Hvordan går det med deg, @Tulipan:) ?
 
Her har den tatt seg opp no når eg bikka 8 veker... fram til for nokre dagar sidan kom og gjekk den, før den no slo inn for fullt.
 
6-9 var forferdelige! Så er det egentlig bare snakk om 4 uker, men de føltes som en evighet. Fortsatt uggen og litt kvalm innimellom, men mye bedre (10+3 i dag). Hvordan går det med deg, @Tulipan:) ?
Jo, derfor jeg spør fordi jeg har hatt noen skikkelig dårlige dager den siste uka.. Har vært mye uggen og hatt dårligere dager, men vært spart for det verste. I dag brakk jeg meg for 1.gang dette svangerskapet.. :hungover: Håper ikke det betyr at det nå blir verre før det blir bedre igjen. 8+4 i dag
 
6-8. Blitt gradvis bedre etter det, men matlysten er fortsatt funky (11+0).
 
Er 8+2 nå og kvalmen begynte i uke 6 og har jævlig siden da og er det ennda :arghh: Hjå meg varer det og heile dagen :grumpy: Håper det gir seg snart for eg orker ikkje meir nå, vurdert å sjukemld meg, for så ille er det :grumpy::hungover:
 
Begynte i uke 7, verst i uke 8, og nå i uke 9 kjenner jeg den er på returen :) Helt likt som mine tidligere svangerskap.
 
Sist var den på maks i veke 8 og 9, kjennes ganske likt ut denne gangen. Midt i veke 8 no :grumpy: Men har bedt om hjelp denne gangen, fått Postafen som eg trur tar litt brodden av det. Gjekk ned 2,5 på ei veke, spydde til det kom berre opp blod og magesyre liksom..

Sist gjekk det saaakte men sikkert litt på retur frå veke 10, kunne begynne å jobbe igjen (50%) frå veke 13. Kasta allikevel opp daglig fram til veke 16.
 
Snart uke 9 her. Ikke vært ute av huset på 3 uker omtrent.I går knakk jeg helt sammen. Lå i senga hele dagen. Det må bli bedre snart. Kjenner de mørke tankene komme..Tanken på at det skal være sånn flere uker til er uutholdelig. Ingenting hjelper. Bruker postafen.
 
Snart uke 9 her. Ikke vært ute av huset på 3 uker omtrent.I går knakk jeg helt sammen. Lå i senga hele dagen. Det må bli bedre snart. Kjenner de mørke tankene komme..Tanken på at det skal være sånn flere uker til er uutholdelig. Ingenting hjelper. Bruker postafen.
Stakkars deg, høres grusomt ut!! :Heartpink det kommer bedre tider, heldigvis!!
 
Snart uke 9 her. Ikke vært ute av huset på 3 uker omtrent.I går knakk jeg helt sammen. Lå i senga hele dagen. Det må bli bedre snart. Kjenner de mørke tankene komme..Tanken på at det skal være sånn flere uker til er uutholdelig. Ingenting hjelper. Bruker postafen.

På tida å gå over til litt meir effektive medisinar? Afipran/Zofran?
 
Eg føle eg dør snart av kvalme...
 
Er 12+1 idag, og kvalmen er fortsatt her. Døgnkvalme, men kommer noen bølger iløpet av dagen som er ekstreme. Syns det var værst fra 7 - 10 .. Nå har jeg en ' fridag ' i ny og ne hvor jeg faktisk klarer å sette på en vaskemaskin uten å brekke meg.
 
Snart uke 9 her. Ikke vært ute av huset på 3 uker omtrent.I går knakk jeg helt sammen. Lå i senga hele dagen. Det må bli bedre snart. Kjenner de mørke tankene komme..Tanken på at det skal være sånn flere uker til er uutholdelig. Ingenting hjelper. Bruker postafen.
Hjelper postafen? Føler med deg:Heartred Jeg bruker Zofran og har god effekt av det, men er livredd for å ta de pga fare for leppe/ganespalte... Så piner meg gjennom de fleste timene uten :banghead:
 
9+0 og 9+1 har vært de ALLER VERSTE dagene for meg. Ble kvalm av vann, klarte nesten ikke å få i meg drikke ila disse dagene. Det hjalp å spise, men bare noen minutter etter måltidet kom kvalmen tilbake. Hadde ingen effekt av postafen disse dagene. Tidligere har det hjulpet til en viss grad.
 
Uke 7 til..... skal si i fra når det blir bedre. Er sykemeldt på tredje uka nå og er 10+2 i dag :bored:
Er sykemeldt tom 12+0
 
Back
Topp