Fødselsforberedende kurs på nett

Sykesøsteren

Glad i forumet
Snøkrystallene2021❄️
Februarbarna 2023
Er det noen som har deltatt på fødselsforberedende kurs på nett som kan anbefale et? :) Har dere planer om å gå på kurs, enten på nettet eller med fysisk oppmøte? Jeg har sett litt på kursene hos "positiv fødsel" og "en god fødsel" som begge er på nett. Koster litt, så vanskelig å velge :p

Jeg har begynt å se på Bærum sykehus sin gratisfilm. Veldig fin intro synes jeg. Omvisning først, og så om selve fødselsforløpet. Er bare kommet til 20 av 57 min da.

Jeg har sett litt på Positiv fødsel, men ja, det er dyrt.. Men det er stadig vekk 30% rabatt på kurset, fikk en e-post om det senest i går mener jeg.

Vet om to som har brukt positiv fødsel og begge skryter veldig. Var på fødselsforberedende kurs sist i kommunen, det var helt ok bare. Skal jeg gjøre noe denne gangen tror jeg det vil bli positiv fødsel eller ny runde gravideyoga. Gravideyogaen var veldig bra sist med masse nyttig om kropp og pust som jeg fikk brukt aktivt under fødsel! Anbefales :)

Var på et kurs via kommunen med førstemann (10 år siden). Det var bortkastet tid. Tror ikke jeg tok med meg noen ting fra det kurset på hverken føden eller hjemme.
Har ikke sett på andre type kurs ettersom jeg ikke føler behovet. Mulig det finnes noe annet som er bra.

Jeg skal prøve å huske på og fortelle hva jeg synes :p Har bare sett noen videoer så langt, men ikke kommet til noen øvelser. Grunnen til at jeg ville ta kurs er fordi jeg tidvis gruer meg mye til fødselen. Bare det at jeg har tatt et valg om å ta kurs, synes jeg har hjulpet på litt. Ved å forberede meg mest mulig tror jeg at jeg kan kjenne på mindre engstelse rundt fødsel :)

Jeg kommer ikke til å ta noe kurs. Men finner jeg noen gratis filmer så ser jeg dem nok.

Back
Topp