Skravletråd

Jeg lurer på hvordan fungerer tilrettelegging egentlig? Når arbeidsgiver er pliktig til å tilrettelegge, betyr det at hvis tilretteleggingen fører til f.eks mindre kveldsvakter på meg med turnus, mister jeg da kveldstillegget mitt da? Fordi da er det jo bedre for meg å sykmelde meg noen prosent :oops:

Jeg lurer på hvordan fungerer tilrettelegging egentlig? Når arbeidsgiver er pliktig til å tilrettelegge, betyr det at hvis tilretteleggingen fører til f.eks mindre kveldsvakter på meg med turnus, mister jeg da kveldstillegget mitt da? Fordi da er det jo bedre for meg å sykmelde meg noen prosent :oops:
Ja, tilrettelegging er å feks kun jobbe dagtid.
Men obs, du kan få svangerskapspenger for "ulagleg arbeidstid, skiftarbeid og nattarbeid", så undersøk det :)

I dag kom første tegn på bekkenløsning, og det ble bare verre utover dagen. Sjokkert over hvor brått det kom.

Andre som er plaget med det allerede?

Flere som begynner å føle seg høygravide? Er bare i uke 21 men nå begynner magen å føles diger alt. Har ikke gått opp i vekt men det er mulig kiloene har flyttet seg rundt på kroppen. Ifølge jordmor ligger morkaka veldig høyt oppe, så det kan jo være den som blåser opp magen litt ekstra.

klærne strammer og jeg blir kjempefort tungpustet. Nå har halsbrannen begynt å ta seg opp også.
Puh...
Tror ikke jeg ville betegnet meg selv som høygravid riktig ennå, men merker veldig fort at jeg blir sliten og at det kan «rive» litt i magen selv etter bare å ha gådd en liten stund. Har selv gått opp rundt 4-5 kg, men gikk jo ned rundt 4 kg i begynnelsen så merker veldig godt at det er uaktuelt å prøve å gå med mine vanlige bukser (selv om jeg sikkert hadde klart å presse de på meg om jeg ønsket :p).
Hadde halsbrann rundt uke 12, men ga seg heldigvis etterhvert :happy:

Har et spørsmål jeg har lurt på en stund i forbindelse med bruk av Babyverden som jeg ikke klarer å finne svaret på... ser at de fleste har «bannere» som forteller hvordan termingruppe man er med i. Hvordan får jeg ordnet det så jeg vises som med i termingruppa Snøkrystallene2021?

Har et spørsmål jeg har lurt på en stund i forbindelse med bruk av Babyverden som jeg ikke klarer å finne svaret på... ser at de fleste har «bannere» som forteller hvordan termingruppe man er med i. Hvordan får jeg ordnet det så jeg vises som med i termingruppa Snøkrystallene2021?

Gå inn på info om skjult forum som er festet som øverste tråd. :) De bannerne er hvilke skjulte forum vi er medlem av.

Noen her som bor i Tromsø og vet om butikker som selger mammajeans, som er behagelige på? Jeg har kun funnet på H&M, men de passer ikke. De er for løs i beina, men får de likevel ikke over rumpa... :hilarious:

I dag kom første tegn på bekkenløsning, og det ble bare verre utover dagen. Sjokkert over hvor brått det kom.

Ja, har vært plaget en god stund. Kom kjempetidlig denne gangen :/ Bruker hver ettermiddag på å hente meg inn til neste dag..

Har vært plaga med det siden beg av juli... ble utløst av bilferie med lange økter i bilen, samt mye spring pga flytting/pakking. Men nå er jeg sykemeldt av andre årsaker og bekkenløsningen er mye bedre.

Noen her som bor i Tromsø og vet om butikker som selger mammajeans, som er behagelige på? Jeg har kun funnet på H&M, men de passer ikke. De er for løs i beina, men får de likevel ikke over rumpa... :hilarious:
Jeg kjøpte på hm. Kan ikke tenke meg til noen andre butikker som selger det her i byen. Har sett på cubus og KappAhl. Virker som de fleste kjeder går over til å ha det kun på nett?

Jeg kjøpte på hm. Kan ikke tenke meg til noen andre butikker som selger det her i byen. Har sett på cubus og KappAhl. Virker som de fleste kjeder går over til å ha det kun på nett?
Nei har heller ikke funnet noe så langt i andre butikker! Det er så kjipt, for det er klær man bør prøve før kjøp, siden man vokser hele tiden. Er fortsatt ikke helt kjent med kroppen min, alt har blitt større og å finne bukser på nett er så vanskelig!

Det som passer rundt hoftene mine passer ofte ikke i beina, så det er risky! Har målt, men måling har ikke alt å si har jeg funnet ut, mtp kroppsfasong og div. :nailbiting: Har såå lyst på jeans, får ta sjansen på nett! :oops:

Nei har heller ikke funnet noe så langt i andre butikker! Det er så kjipt, for det er klær man bør prøve før kjøp, siden man vokser hele tiden. Er fortsatt ikke helt kjent med kroppen min, alt har blitt større og å finne bukser på nett er så vanskelig!

Det som passer rundt hoftene mine passer ofte ikke i beina, så det er risky! Har målt, men måling har ikke alt å si har jeg funnet ut, mtp kroppsfasong og div. :nailbiting: Har såå lyst på jeans, får ta sjansen på nett! :oops:

Anbefaler deg å bestille via Zalando :) Det er gratis retur hvis klærne ikke passer. Har bestilt litt derfra, og synes det har fungert kjempefint!

Man har alltid 14 dagers angrefrist på nett, og mange butikker lar deg bytte i fysisk butikk hvis de har det...

Anbefaler deg å bestille via Zalando :) Det er gratis retur hvis klærne ikke passer. Har bestilt litt derfra, og synes det har fungert kjempefint!
Man har alltid 14 dagers angrefrist på nett, og mange butikker lar deg bytte i fysisk butikk hvis de har det...
Er så dårlig å returnere varer, jeg måå bli flinkere til det! :hilarious: Kunne ha spart masse penger ved å sende tilbake klær som ikke passer. Skal prøve Zalando! Så de hadde veldig greie priser også. :happy:

Er så dårlig å returnere varer, jeg måå bli flinkere til det! :hilarious: Kunne ha spart masse penger ved å sende tilbake klær som ikke passer. Skal prøve Zalando! Så de hadde veldig greie priser også. :happy:

Sånn er jeg også :hilarious: Men det er dessverre nesten umulig å finne gravidklær andre steder enn på nettet nå... :(

Veldig lurt å bestille fra Zalando og andre butikker som har gratis retur! Da er det bare å bestille en hel haug og returnere. Ingen problem! Bestilte 12 par sko en gang og beholdt 1 par, hehe.

Veldig lett å sende tilbake til både Zalando og HM dersom du åpner posen slik den skal. :) jeg har bare prøvd, puttet tilbake i posen, fylt ut returkamp og sendt den tilbake ved første anledning.

Jeg har også kjøpt på H&M, men de siger ned no j**** :wacky: Prøvd med mindre str, men det hjelper ikke. Ellers er jeg fornøyd, veldig behagelig på :)

Back
Topp