Middagstråden

Enkelt og greit idag, lapskaus. Igår hadde vi hjemmelaget lasagne. Det var ikke så godt nå når jeg var gravid :hilarious:
 
I dag blir det kjøttdeig og spaghetti med hjemmelaga kjøttsaus med gulerøtter, tomater, urter og stangselleri oppi.
 
I dag blir det enten jegergryte eller amerikansk gryte! Samboer er nybegynner på kjøkkenet! Så blir lettvinte retter fremover siden jeg selv ikke orker og stå på kjøkkenet!
Men de enkle Toro rettene duger virkelig de altså:happy:
 
I går spiste vi grove pita med masse grønt og kylling. I kveld blir det spaghetti bolognese. Da spiser 1-åringen mer enn meg :hilarious:
 
I dag kjøpte vi med kvar sin saftige blings på heimveg, det fekk vere middagen. I morgon har eg planar om å slå til med noko heimelaga :angel4
 
Noen som har tips til raske men sånn passe sunne middager? «Fyllesjuk» på 6.uka og er jo helt kaputt når jeg kommer fra jobb. Trenger noen enkle middager som ikke bare er take away ;)
 
Noen som har tips til raske men sånn passe sunne middager? «Fyllesjuk» på 6.uka og er jo helt kaputt når jeg kommer fra jobb. Trenger noen enkle middager som ikke bare er take away ;)


Fryste Wokgrønnsaker, hvite bønner, kokosmelk og red curry Kryddermiks/ red curry paste. Kan erstatte bønner med kylling, men noen ganger orker ikke bruke ekstra tid på kylling.
 
Noen som har tips til raske men sånn passe sunne middager? «Fyllesjuk» på 6.uka og er jo helt kaputt når jeg kommer fra jobb. Trenger noen enkle middager som ikke bare er take away ;)


Fullkornnudler, Soyasaus, wokgrønnsaker og evt kylling/ristede cashewnøtter er også veldig raskt og enkelt.
 
Svigers kommer innom med hjemmelaga lasagne til oss i dag! :)
 
I dag blir det gratinert enchiladas med kylling. Tilbehør blir rømme, guacamole og salsa.

Jeg er hobbykokk, og lager alltid mat fra bunnen av. Er veldig glad jeg klarte å fortsette med matlaging selv om kvalmen og trettheten var på det værste i et par uker. Nå er energien tilbake og kjenner det er deilig å kunne nyte matlaging igjen, og ikke bare lage mat fordi man må:happy:
 
Last edited:
Back
Topp