Barnehagen vil ha bleie på bleiefritt barn

Spinam

Glad i forumet
Julegavene 2019
Nå har N startet i barnehage, og har vært bleiefri i omtrent er halvt år. I barnehagen sa de han måtte ha på bleie rett og slett fordi det var enklest for de...?! Kan de virkelig kreve det?
 
Sniker.

Nei, det kan de ikke kreve. Og jeg hadde klaga det videre hvis de fortsetter å påstå det.
 
Snoker litt jeg også.

Nei, det kan de absolutt ikke kreve. Enklest for barnet eller barnehagen mener de? Uansett, nei. Enklest? Sorry, kommer ikke helt over det. Blir oppgitt over at pedagogiske virksomheter fraskriver seg ansvar slik. For det er faktisk pedagogisk innhold i stellesituasjoner og dobesøk. Enkelt? Seriøst? Det er vel «enklere» å la barnet gå på do - enn å styre med av- og påkledning for bleieskift!?! :happy090
Dere betaler for barnehage. Barnehagen er en pedagogisk arena for barn, og et service yrke i samfunnet - for å dra det litt på spissen (servicen ytes til barna og dere foreldre etter behov og ønsker). Det skal samarbeides med foreldre og barnets behov, og ikke minst: barnets beste! Dere som foreldre har masse makt og påvirkningskraft når det kommer til å påvirke barnas innhold, og dere har kjempemye dere skulle ha sagt. Stå på deres om dere ikke synes dette er greit!
 
Nei vet du hva, det høres sprøtt ut. Hva er argumentet deres?
 
Nei vet du hva. Da får se selv begynne å gå med bleie også da. Om de har så dårlig tid at de ikke rekker å ta barnet på do. Makan. Nei, dette er ikke greit!
 
Nå har N startet i barnehage, og har vært bleiefri i omtrent er halvt år. I barnehagen sa de han måtte ha på bleie rett og slett fordi det var enklest for de...?! Kan de virkelig kreve det?
Nei det synes jeg ikke de kan :)
Ta en orwt med ped leder og si at dette ikkeenr en god løsning, og at du ønsker tettere oppfølging på do heller enn ei bleie. Bare tull spør du meg.
 
Her må vi ta med bleier selv, så da hadde jeg droppa det for å si det sånn. Hadde bedt de kaste trusene som er fulle av bæsj. Leser om bhg både her og inne på Kvinneguiden og ser at vi er veldig heldig med bhg vår. Det er ingenting som er noe problem der. Er vi bekymret for noe, så har de alltid gode løsninger. De er så flinke med barna uansett hvor travelt det er.
 
Men er det noe som skjer ofte, at barnet bæsjer i trusa? For i så fall er jo ikke barnet ferdig med bleier, eller?
 
Men er det noe som skjer ofte, at barnet bæsjer i trusa? For i så fall er jo ikke barnet ferdig med bleier, eller?

Han har aldri bæsjet på seg :arghh: vært bleiefri siden januar/februar omtrent og aldri et uhell med avføring.
 
Nei vet du hva. Da får se selv begynne å gå med bleie også da. Om de har så dårlig tid at de ikke rekker å ta barnet på do. Makan. Nei, dette er ikke greit!

Ja, enig! Det føltes overhodet ikke greit.
 
Her må vi ta med bleier selv, så da hadde jeg droppa det for å si det sånn. Hadde bedt de kaste trusene som er fulle av bæsj. Leser om bhg både her og inne på Kvinneguiden og ser at vi er veldig heldig med bhg vår. Det er ingenting som er noe problem der. Er vi bekymret for noe, så har de alltid gode løsninger. De er så flinke med barna uansett hvor travelt det er.

Om han skulle være så uheldig å ikke rekke do og bæsje på seg vil jeg uansett ikke ha den trusen etterpå. Det er jo bare å kaste de. Jeg forstår ikke hvorfor de lager et problem av noe som ikke har vært noe problem for oss, og som egentlig aldri har vært tema.
Jeg trur vi blir veldig fornøyd med den nye barnehagen, de virker utrolig kompetente der
 
Om han skulle være så uheldig å ikke rekke do og bæsje på seg vil jeg uansett ikke ha den trusen etterpå. Det er jo bare å kaste de. Jeg forstår ikke hvorfor de lager et problem av noe som ikke har vært noe problem for oss, og som egentlig aldri har vært tema.
Jeg trur vi blir veldig fornøyd med den nye barnehagen, de virker utrolig kompetente der
Ikke kast tøy selv om det har vært bæsjeuhell i de, da :dead: :hilarious: Det kan puttes i en lukket pose, og så vasker du det bare når du kommer hjem. Skyll den godt og få vekk bæsj, så i maskina på 60 graders vask med forvask. Hilsen en tøybleiebruker som vasker tøy det med viten og vilje blir bæsjet i.
 
Ikke kast tøy selv om det har vært bæsjeuhell i de, da :dead: :hilarious: Det kan puttes i en lukket pose, og så vasker du det bare når du kommer hjem. Skyll den godt og få vekk bæsj, så i maskina på 60 graders vask med forvask. Hilsen en tøybleiebruker som vasker tøy det med viten og vilje blir bæsjet i.

Ja, eller det. Heller det en bleie på han ihvertfall
 
Back
Topp